ΤΟΠΙΚΑ

Πρωτότυπη επιμόρφωση διευθυντών: Συναισθηματικά νοήμονα σχολεία

πρωτότυπη-επιμόρφωση-διευθυντών-συν-147146

Μία νέα αντίληψη στην άσκηση διοίκησης στα σχολεία καλούνται να εισάγουν διευθυντές γυμνασίων και λυκείων. Αντί της αυστηρής εφαρμογής της νομοθεσίας, καλούνται να ενσυναισθανθούν μαθητές και συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς πριν τη λήψη αποφάσεων. Η εφαρμογή της συναισθηματικής νοημοσύνης δε, θα μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερη διοίκηση των σχολείων.

«Συναισθηματικά νοήμων σχολικός οργανισμός – Αποτελεσματική ηγεσία», είναι ο τίτλος επιμορφωτικής ημερίδας που διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Πρόκειται για μία πιλοτική δράση που γίνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης» και την Πρόταση Ζωής – ΟΚΑΝΑ.

Η επιμόρφωση θα γίνει την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στις 10 το πρωί, στην αίθουσα Β1 του κτιρίου του οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και απευθύνεται σε πρώτη φάση σε διευθυντές γυμνασίων και λυκείων.

«Θα καταγράψουμε την ανταπόκριση των διευθυντών πριν αποφασίσουμε να επεκτείνουμε την επιμόρφωση και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς», ανέφερε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης για τη νέα πρωτοποριακή δράση.

Όπως εξήγησε ο κ. Σαβελίδης, στόχος είναι να αναπτυχθεί στα σχολεία μία νέα μέθοδος διοίκησης, με την εισαγωγή της αντίληψης που βασίζεται στη συναισθηματική νοημοσύνη, και με απώτερο σκοπό την άσκηση καλύτερης διοίκησης.

Αυτό σημαίνει ότι οι διευθυντές θα πρέπει να γνωρίζουν τα δικά τους συναισθήματα, κυρίως όμως τα συναισθήματα των άλλων, κάθε φορά που λαμβάνουν μία απόφαση και καλούνται να την εφαρμόσουν.

«Ενας διευθυντής λαμβάνει αποφάσεις με γνώμονα την ισχύουσα νομοθεσία. Πλέον καλείται να προσαρμόσει τις αποφάσεις του στην αρχή της ενσυναίσθησης. Για παράδειγμα, ένας μαθητής έχει άσχημη συμπεριφορά που βάσει του Νόμου τιμωρείται με αποβολή. Αν ο διευθυντής ενσυναισθανθεί, διαβάσει στα μάτια του μαθητή ότι έχει μετανιώσει γι’ αυτό που έκανε ή αντιληφθεί ότι η συγκεκριμένη τιμωρία μπορεί να τον επηρεάσει ακόμη πιο αρνητικά, μπορεί να μην του επιβάλλει αποβολή, αλλά να του κάνει για παράδειγμα μία επίπληξη. Ή αλλαγές που απαιτούνται στη διοίκηση μπορούν να εφαρμοστούν πιο εύκολα και με μεγαλύτερη αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς αν εφαρμοστεί η αρχή της ενσυναίσθησης. Είναι κάτι που εισάγεται για πρώτη φορά στα σχολεία και έχει σχέση με τη χρηστή διοίκηση», ανέφερε ο κ. Σαβελίδης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου