ΤΟΠΙΚΑ

Τάραξε τα νερά στις πανελλαδικές Φυσικός από το ΓΕΛ Αγριάς

τάραξε-τα-νερά-στις-πανελλαδικές-φυσι-421460

Ενας καθηγητής φυσικής από το Γενικό Λύκειο Αγριάς, «τάραξε τα νερά» στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Μόλις είδε τα προς εξέταση ερωτήματα που τέθηκαν στους υποψηφίους και επιχείρησε να τα λύσει ο ίδιος, διαπίστωσε ότι ένα από αυτά ήταν κατά την επιστημονική του άποψη λανθασμένο.

Πρόκειται για τον καθηγητή φυσικής Θρασύβουλο Μαχαίρα, ο οποίος χαρακτηρίζει επιστημονικά λανθασμένο το θέμα γ΄ της φυσικής των πανελλαδικών και το σκεπτικό με το οποίο αποδεικνύει τον ισχυρισμό του, δημοσίευσε σε επίσημες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες (το σκεπτικό στη διεύθυνση
https://drive.google.com/open?id=0B9SZTt6k1bMbcHhKaXEzWTM1Wmc).

Η δημοσίευση του κ. Μαχαίρα, δεν έγινε αποδεκτή από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών, που σχολίασε μεταξύ άλλων: «…Το θέμα Γ περιείχε ερωτήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, με τα Γ3 και Γ4 να μπορούν να επιλυθούν με διαφορετικούς δυνατούς τρόπους…..
….Θεωρούμε πως η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελληνίων Εξετάσεων….» (η απάντηση της ένωσης στη διεύθυνση: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/panellinies/enosi-ellinon-fysikon-sholia-gia-mathima-tis-fysikis).

Ο κ. Μαχαίρας πάντως επιμένει στον ισχυρισμό του και απαντώντας στην Ενωση Ελλήνων Φυσικών, αναφέρει:

« Η ΕΕΦ με άλλα λόγια μας είπε ότι:

– Ο σκοπός διεξαγωγής των Πανελληνίων Εξετάσεων επιτυγχάνεται όταν τα παιδιά χαλάνε τη σκέψη τους διδασκόμενα λάθη, χάνουν το χρόνο τους και άρα τη ζωή τους διαβάζοντας και λύνοντας λάθη και όταν γεμάτα άγχος και έχοντας πληρώσει τα μαλλιοκέφαλα τους διαγωνίζονται σε λάθη.

– Ο σκοπός διεξαγωγής των Πανελληνίων Εξετάσεων επιτυγχάνεται όταν οι καθηγητές είναι αναγκασμένοι να διδάσκουν λάθη και όταν η Φυσική διασύρεται, καταντώντας φτήνια και διαστροφή στα Λύκεια και στα Φροντιστήρια.

– Ο σκοπός διεξαγωγής των Πανελληνίων Εξετάσεων επιτυγχάνεται όταν τόσοι και τόσοι γύρω μας (μαθητές και καθηγητές) γράφουν τύπους δήθεν φυσικής, που όμως δεν ισχύουν στο φαινόμενο που εξετάζουν και όταν για να περάσει το παιδί σε μια σχολή πρέπει να γράψει λάθη, γιατί στα βαθμολογικά κέντρα το επιστημονικά λανθασμένο βαθμολογείται ως σωστό.
Μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει αυτή η δήλωση την οποία υπογράφουν δεκαέξι (!) φυσικοί της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ανάμεσά τους πανεπιστημιακοί καθηγητές φυσικής και διδάκτορες φυσικής.

Οι 16 της ΕΕΦ που υπέγραψαν μπορούν τώρα να πάνε ήσυχοι να κοιμηθούνε.

Τα ερωτήματα του θέματος Γ επιλύονται, όπως μας είπαν «με διαφορετικούς δυνατούς τρόπους», αλλά δε θα πρέπει να μας πειράζει που οι τρόποι αυτοί θα είναι όλοι λανθασμένοι, γιατί όλο το Θέμα Γ είναι ένα επιστημονικό λάθος.
Ομως οι πανελλαδικές πέτυχαν το σκοπό τους… Τα παιδιά έμαθαν να χειρίζονται όλα αυτά τα λάθη που ενθαρρύνει με τον τρόπο της και η ΕΕΦ. Να δούμε πώς θα τα ξεφορτωθούν…

Οι πανελλαδικές πέτυχαν, αλλά η τεράστια ευθύνη της ΕΕΦ για την τόσο μεγάλη υποβάθμιση της Φυσικής στα σχολεία και τη γελοιοποίηση να ασχολούμαστε, παιδιά και καθηγητές με λάθη, νομίζω ότι παραμένει».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου