ΤΟΠΙΚΑ

Επανέναρξη εργασιών μετατόπισης του πεσσού στις Αλυκές

επανέναρξη-εργασιών-μετατόπισης-του-527551

Ζήτημα χρόνου είναι η επανέναρξη των εργασιών για τη μετατόπιση του ανατολικού πεσσού στη θέση Αϊβαλιώτικα, στην εθνική οδό Βόλου – Μικροθηβών. Οι εργασίες που είχαν ξεκινήσει τον περασμένο Σεπτέμβριο για τη διάνοιξη του οδοστρώματος, που στενεύει απότομα και επικίνδυνα με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί δεκάδες ατυχήματα, σταμάτησαν στα τέλη Οκτωβρίου. Η προγραμματική σύμβαση «κόλλησε» στον επίτροπο, ο οποίος ζήτησε τροποποιήσεις πριν την υπογραφή.

Τους τελευταίους πέντε μήνες, οι εργασίες στα «Δόντια» είναι σταματημένες. Ένα πρόβλημα που είχε αναδειχθεί από τη δεκαετία του 1990, πριν επιλυθεί, ξανακόλλησε.

Για τη μετατόπιση του ανατολικού πεσσού από το οδόστρωμα, προκειμένου να διανοιχτεί το οδόστρωμα, είχε υπογραφτεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου Βόλου και Υπουργείου Πολιτισμού. Είχε περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στις 22 Δεκεμβρίου του 2015, και στις 12 Φεβρουαρίου 2016 είχε υπογραφεί η υπουργική απόφαση. Στις 16 Μαΐου 2016 το θέμα εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου και το Περιφερειακό Συμβούλιο, και την 1η Σεπτεμβρίου 2016 είχαν ξεκινήσει οι ανασκαφικές εργασίες.

Οι εργασίες διακόπηκαν στις 31 Οκτωβρίου, ωστόσο οι τέσσερις εργατοτεχνίτες που προσλήφθηκαν από την αρχαιολογική υπηρεσία για να κάνουν τις ανασκαφές υπό την εποπτεία αρχαιολόγου, διακόπηκαν πριν ολοκληρωθούν.

Η προγραμματική σύμβαση «κόλλησε» στον επίτροπο, ο οποίος ζήτησε να υπάρξουν συγκεκριμένες τροποποιήσεις στην προγραμματική σύμβαση.

Στις 23 Ιανουαρίου, η νέα, τροποποιημένη με βάση τις παρατηρήσεις του επιτρόπου, προγραμματική σύμβαση εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου και προ τριών ημερών, στις 14 Μαρτίου, από το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ο φάκελος θα αποσταλεί εκ νέου για υπογραφή στο Υπουργείο Πολιτισμού και σύντομα αναμένεται να γίνει άρση της διακοπής των εργασιών.

Εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι ο πεσσός θα έχει μεταφερθεί έως τέλος Απριλίου σε ειδική θέση δυτικά της συστοιχίας. Εκεί έχει δημιουργηθεί σκάμμα 4μ.Χ 4μ. και βάθους 2,5 μ. και είναι ένα από τα λίγα σημεία στα οποία δεν βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα.

Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση της μεταφοράς του πεσσού δεν θα διανοιχτεί απλώς και μόνο το επικίνδυνο σημείο του οδοστρώματος. Υπάρχει σχεδιασμός για την ανάδειξη του ρωμαϊκού υδραγωγείου, και μακροπρόθεσμα για τη σύνδεση των αρχαιολογικών χώρων μεταξύ τους.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου