ΤΟΠΙΚΑ

Εκπαιδευτικοί, άγρυπνοι φρουροί για τους μαθητές τους

εκπαιδευτικοί-άγρυπνοι-φρουροί-για-τ-527626

Σε ρόλο άγρυπνου φρουρού μέσα στα σχολεία, εκπαιδευτικοί των γυμνασίων και λυκείων του νομού, για τη διαχείριση και πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας. Σε κάθε γυμνάσιο και λύκειο, συστάθηκε τετραμελής ομάδα που καλείται να διαχειριστεί περιστατικά βίας που διαδραματίζονται στο σχολικό χώρο, αλλά και να εντοπίσει αλλαγές στη συμπεριφορά μαθητών, που συνήθως αποτελούν το «καμπανάκι» ότι κάτι δεν πάει καλά…

Την Πέμπτη, περισσότεροι από 80 εκπαιδευτικοί γυμνασίων και λυκείων, παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο για τη διαχείριση και πρόληψη περιστατικών βίας μέσα στο σχολείο.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αντώνη Πλαγερά, από τον περασμένο Ιανουάριο θεσμοθετήθηκαν στα γυμνάσια και λύκεια από το Υπουργείο Παιδείας, οι ομάδες διαχείρισης και πρόληψης της σχολικής βίας. Σε κάθε σχολική μονάδα, την ομάδα αποτελούν ο διευθυντής, ο αναπληρωτής διευθυντής και δύο εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί από το σύλλογο διδασκόντων.

Οι τέσσερις εκπαιδευτικοί αποτελούν από τον περασμένο Φεβρουάριο, τον άγρυπνο φρουρό μέσα στα σχολεία.

Όπως ανέφερε ο κ. Πλαγεράς, οι εκπαιδευτικοί επιχειρούν να εντοπίσουν λανθάνουσες συμπεριφορές και να προλάβουν καταστάσεις. «Καμπανάκι», σύμφωνα με τον κ. Πλαγερά είναι οι αλλαγές στη συμπεριφορά των μαθητών είτε πρόκειται για τις σχολικές τους επιδόσεις, είτε για φαινόμενα απομόνωσης, είτε για συχνές απουσίες. Ακόμη και η αλλαγή του τρόπου ντυσίματος, μπορεί να αποτελέσει ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να «διαβάσουν» τις αλλαγές, και αφού τις εντοπίσουν, να τις αξιολογήσουν και να ενημερώσουν τους συντονιστές του προγράμματος σε επίπεδο Μαγνησίας, που είναι ο Αντ. Πλαγεράς από τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων, η Κική Δανιηλίδου ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας και η σχολική σύμβουλος Ξανθούλα Παπαπαναγιώτου.

Στόχος είναι η καταγραφή των περιστατικών σχολικής βίας σε πλατφόρμα, προκειμένου να υπάρχει σαφής εικόνα γύρω από το φαινόμενο που απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τη σχολική κοινότητα. «Πολλά περιστατικά μεγιστοποιούνται ή άλλα δεν μας αναφέρονται, με αποτέλεσμα να μην έχουμε σαφή εικόνα για την έκταση του προβλήματος», σχολίασε ο κ. Πλαγεράς.

Σημειώνεται ότι θα ακολουθήσει και νέος κύκλος επιμορφωτικών σεμιναρίων των εκπαιδευτικών, αλλά και πρόγραμμα παρουσίασης καλών πρακτικών για την αντιμετώπιση και πρόληψη της βίας που μπορούν να υιοθετηθούν από τα σχολεία.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου