ΤΟΠΙΚΑ

Η πρώτη παιδική χαρά για ΑμεΑ στο Βόλο

η-πρώτη-παιδική-χαρά-για-αμεα-στο-βόλο-565083

Μέσα στο 2017 θα λειτουργήσει η πρώτη παιδική χαρά για παιδιά με αναπηρίες. Τη μελέτη και κατασκευή της παιδικής χαράς, που πρόκειται να χωροθετηθεί στο πάρκο του Αναύρου, έχουν αναλάβει οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Βόλου. Το παραπάνω ανακοίνωσε μέσω βίντεο στην εκδήλωση για την παρουσίαση των εκστρατειών Freemobility και Ecomibility από τα ΕΕΕΕΚ Βόλου και 5ο Γυμνάσιο Βόλου, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Θανάσης Σταυρίδης.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η πρώτη παιδική χαρά για ΑμεΑ δεν είναι η μοναδική παρέμβαση. Σύμφωνα με τον κ. Σταυρίδη, και μετά από πρόταση του ΕΕΕΕΚ Βόλου, μέσα στο 2018, σε κάθε παιδική χαρά που θα πιστοποιείται, θα περιλαμβάνεται και τουλάχιστον ένα παιχνίδι στο οποίο θα έχουν πρόσβαση άτομα με αναπηρίες, κυρίως κούνιες στις οποίες μπορεί να ανέβει αναπηρικό αμαξίδιο.

Στη χθεσινή εκδήλωση, που διοργάνωσαν από κοινού στο θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής ο Δήμος Βόλου, οι επιτροπές οργάνωσης της εκστρατείας Ecomobility και της εκστρατείας Freemobility, ο εθελοντικός οργανισμός για το αστικό περιβάλλον Ecocity και οι συνεργαζόμενοι επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των εργασιών που έκαναν οι μαθητές του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και του 5ου Γυμνασίου Βόλου.

Μόνο 14 σχολεία πλήρως προσβάσιμα

Το ΕΕΕΕΚ Βόλου ανέλαβε να καταγράψει τα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες σχολεία στο Βόλο.

Η έρευνα έγινε με μορφή ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που στάλθηκαν στο σύνολο των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Από το σύνολο των 138 σχολείων που ανταποκρίθηκαν στην έρευνα, μόνο τα 14 προκύπτει ότι είναι πλήρως προσβάσιμα, αλλά μόνο για άτομα με κινητικές αναπηρίες. Δεν διαθέτουν οδηγό όδευσης τυφλών δηλαδή.

Στο πλαίσιο της έρευνας στα σχολεία, καταγράφηκε ότι σε αυτά φοιτούν 13 μαθητές ΑμεΑ και διδάσκουν 3 εκπαιδευτικοί ΑμεΑ.

Η πλειονότητα των σχολείων ζητά διορθωτικές παρεμβάσεις και κυρίως ράμπες ώστε να γίνουν τα κτήρια προσβάσιμα. Ένα μικρότερο ποσοστό ζητά ανελκυστήρες και τουαλέτες ΑμεΑ, και λιγότερα σχολεία αναβατόρια.

Πλέον το ΕΕΕΕΚ διαθέτει στα χέρια του έναν πλήρη χάρτη των σχολείων, και θα ζητήσει από το Δήμο Βόλου παρεμβάσεις προκειμένου να γίνει προσβάσιμο το σύνολο των σχολικών κτηρίων στο Βόλο.

Μεταξύ άλλων, το σχολείο έχει ήδη ζητήσει από την Υπηρεσία Καθαριότητας να τοποθετηθούν κάδοι απορριμμάτων προσβάσιμοι σε ΑμεΑ έξω από τα σπίτια τους.

Η ομάδα του 5ου Γυμνασίου Βόλου, που κατέγραψε τις συνήθειες των οδηγών στην Ελλάδα και τις συνέκρινε με τις συνήθειες των Γάλλων οδηγών

Ελληνες VS Γάλλων

Σε μία πρωτότυπη έρευνα προχώρησαν οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Βόλου, που κατέγραψαν τις συνήθειες των Ελλήνων οδηγών και τις συνέκριναν με αυτές των Γάλλων. Οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου, μοίρασαν ερωτηματολόγια σε Βολιώτες, και ανέθεσαν σε συμμαθητές τους από το αδελφοποιημένο ελληνικό σχολείο του Παρισιού να κάνουν το αντίστοιχο για να συγκρίνουν τα αποτελέσματα.

Όπως προκύπτει από τη συγκριτική έρευνα των μαθητών σε Βόλο και Παρίσι, το 70% τόσο των Ελλήνων όσο και των Γάλλων τηρούν το όριο ταχύτητας εντός της πόλης.

Το 40% των Ελλήνων χρησιμοποιεί κινητό κατά την οδήγηση έναντι μόλις 9% των Γάλλων.

Όλοι οι Γάλλοι δηλώνουν ότι φορούν ζώνη ασφαλείας, μόνο όμως το 40% των Ελλήνων.

Επίσης οι Γάλλοι, σε διπλάσιο ποσοστό από τους Έλληνες, ζητούν από τους επιβάτες να φορούν ζώνη ασφαλείας.

Το 55% των Γάλλων, κατηγορηματικά λέει ότι δεν οδηγεί μεθυσμένος ή ζαλισμένος σε αντίθεση με το μόλις 20% των Ελλήνων. Ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγεί συχνά μεθυσμένος ή ζαλισμένος έναντι του 0% των Γάλλων.

Επιπλέον, οι Γάλλοι σε ποσοστό 100%, απαντούν ότι δεν παρκάρουν σε στάση λεωφορείου. Οι Έλληνες σε ποσοστό 14% έχουν παρκάρει έστω μία φορά σε στάσεις λεωφορείων.

Το 100% των Γάλλων και το 90% των Ελλήνων, δηλώνουν ότι δεν παρκάρουν σε ράμπες που διευκολύνουν την κίνηση των ατόμων με αναπηρία. Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα ποσοστό 5% που δυσκολεύουν την κίνηση των ατόμων με αναπηρία.

Έξι στους 10 Γάλλους και 4 στους 10 Έλληνες δίνουν προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι Έλληνες υπερέχουν σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά τους στις διαβάσεις. Σε ποσοστό 13% παραπάνω από τους Γάλλους σταματούν στις διαβάσεις πεζών.

Τέλος, οι μισοί Έλληνες -όπως και οι μισοί Γάλλοι- χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους και σε μικρές αποστάσεις.

Εκδήλωση για την προσβασιμότητα με… αποκλεισμένες ράμπες

Απίστευτο κι όμως… ελληνικό. Η εκδήλωση που φιλοξενήθηκε χθες στο θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής, αφορούσε την ανεμπόδιστη μετακίνηση και την προσβασιμότητα.

Στόχος, όπως ανέφερε και η αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού, Γεωργία Τοκαλή Μποντού, να γίνουν οι πόλεις πιο προσβάσιμες. «Οι πόλεις δημιουργήθηκαν για τους ανθρώπους», είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας το σύνθημα για την αλλαγή κακών συνηθειών και για παρεμβάσεις που θα κάνουν το Βόλο πιο ανθρώπινο.

Την ίδια όμως ώρα, έξω από το κτήριο της Παλαιάς Ηλεκτρικής, όλες οι ράμπες πρόσβασης ήταν αποκλεισμένες από αυτοκίνητα που είχαν σταθμεύσει πάνω στα πεζοδρόμια!

Αναγγελία από το μικρόφωνο, καλούσε ασυνείδητο οδηγό που έλαβε μέρος στην εκδήλωση για την προσβασιμότητα, να μετακινήσει το αυτοκίνητό του που εμπόδιζε. Βγαίνοντας κανείς έξω από το κτήριο, διαπίστωνε ότι ένα άτομο με αναπηρία δεν μπορούσε να πλησιάσει στο θέατρο της Παλαιάς Ηλεκτρικής λόγω των παρκαρισμένων αυτοκινήτων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου