ΤΟΠΙΚΑ

Αγανάκτηση για τα τροχαία δυστυχήματα στον κόμβο Λαρίσης

αγανάκτηση-για-τα-τροχαία-δυστυχήματ-570661

Υπάρχουν πολλά ζητήματα στην ασφαλή κίνηση των οχημάτων, λένε οι επαγγελματίες για τον δρόμο-παγίδα – Εμπειρογνωμοσύνη συγκοινωνιολόγου τεκμηριώνει τα προβλήματα

Οργή και αγανάκτηση προκαλεί στις επιχειρήσεις που βρίσκονται περιμετρικά του κόμβου Λαρίσης και στα όρια της βιομηχανικής περιοχής το προχθεσινό θανατηφόρο δυστύχημα, με θύμα 63χρονο συνταξιούχο ναυτικό.

Την τελευταία δεκαετία, στον κόμβο έχουν συμβεί πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα, πέραν αυτών των υλικών ζημιών, που καταδεικνύουν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τα σημαντικά οδικά προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν, και που ανά τακτά διαστήματα καταγγέλλουν οι επαγγελματίες στην περιοχή, ζητώνας μάταια μέχρι σήμερα να δοθούν λύσεις.

Η επαγγελματίας της περιοχής Βιολέττα Βερτζίνη, που μίλησε χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, δεν θα ξεχάσει ποτέ το φοβερό δυστύχημα που συνέβη το 2007 όταν 67χρονος Αθηναίος απανθρακώθηκε μέσα στο αυτοκίνητό του μετά από τροχαίο στον κόμβο. «Βγήκαμε με τους πυροσβεστήρες, αλλά εκείνος εξέπνεε. Ήταν εγκλωβισμένος στο φλεγόμενο αυτοκίνητο» είπε.

Ο πρόεδρος του Μεταποιητικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Μιχάλης Σπανός για το ίδιο θέμα μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ επισήμανε, ότι η μελέτη του ισόπεδου κόμβου είχε προβλήματα από την αρχή. «Εδώ δραστηριοποιούμαστε περί τις εξήντα επιχειρήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια βιώνουμε στο πετσί μας αυτά τα προβλήματα. Πρέπει να δοθούν έστω και προσωρινά λύσεις» σημείωσε.

Ο παράδρομος Βερτζίνη -όπως τον αποκαλούν οι οδηγοί- δεν έχει φωτεινή σηματοδότηση, αν και στη Λαρίσης αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες. «Λένε ότι απαγορεύεται να μπει φανάρι καθώς στα 50 μέτρα υπάρχει άλλη διασταύρωση. Και τι πρέπει να γίνει; Να αφήνουμε τον κόσμο να σκοτώνεται;» διερωτάται.

Τι λέει ο γνωστός συγκοινωνιολόγος Ν. Ηλιού που συνέταξε μελέτη

Δυστυχώς, για το θέμα δεν έχει κάνει καμία παρέμβαση η Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας. Ωστόσο, οι επαγγελματίες είχαν απευθυνθεί στο παρελθόν στον καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νίκο Ηλιού, Δρ. συγκοινωνιολόγο , ο οποίος συνέταξε εμπειρογνωμοσύνη το 2011, και κατέληξε σε σημαντικά συμπεράσματα τα οποία είναι αδιαμφισβήτητα.

Λαμβάνοντας υπόψη τη γεωμετρική διαμόρφωση, ο κ. Ηλιού κατέληξε ότι στην περιοχή της διασταύρωσης έχουν διαμορφωθεί προσβάσεις, χωματόδρομοι, είσοδοι και έξοδοι των παρακείμενων επί του κόμβου χρήσεως γης, οι οποίες έχουν καταστήσει την γεωμεατρική διαμόρφωση διαδαλώδη και σύμφωνη με κανέναν από τους γνωστούς κανονισμούς στην Ελλάδα και διεθνώς.

Σημαντικό πρόβλημα διαπίστωσε και στον υψομετρικό σχεδιασμό της διασταύρωσης. «Η Π.Ε.Ο. βρίσκεται χαμηλότερα υψομετρικά από την Ε.Ο. Βόλου-Βελεστίνου, με αποτέλεσμα να υφίσταται ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα ορατότητας, ακόμα και σε συνθήκες πλήρους ηλιοφάνειας. Τα προβλήματα ορατότητας είναι πολύ εντονότερα στη συμβολή της Π.Ε.Ο. με το διανεμητήριο οδόστρωμα του Ανισόπεδου κόμβου» επισημαίνει στην μελέτη του.

Τα ζητήματα όμως που μπαίνουν για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων δεν είναι μόνο αυτά. Μεταξύ άλλων, ο συγκοινωνιολόγος τονίζει ότι «οι αριστερόστροφες κινήσεις γίνονται χωρίς ύπαρξη σηματοδότησης και η κίνηση βαρέων οχημάτων (χαμηλή ταχύτητα, μεγάλος χρόνος εκκένωσης του κόμβου) επιτείνει στο μέγιστο το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας».

Η μελέτη του Ανισόπεδου Κόμβου Λαρίσης θα έπρεπε, σύμφωνα πάντοτε με το συγκοινωνιολόγο, να προβλέπει πλήρη αποκατάσταση των τοπικών μετακινήσεων και κινήσεων σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας, μέσω αναμόρφωσης και ολοκλήρωσης της συνέχειας του τοπικού οδικού δικτύου.

«Είναι προφανές ότι, ούτε οι μελετητές, ούτε η υπηρεσία που ήλεγξε, ενέκρινε και υλοποίησε την μελέτη τήρησαν στοιχειωδώς τις υφιστάμενες προδιαγραφές και τους κανονισμούς, παραδίδοντας ένα έργο που έχει σημαντικότατα προβλήματα οδικής ασφάλειας. Ένα έργο που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο» τονίζει.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο καθηγητής κρίνει ότι «η μόνη ρεαλιστική λύση είναι να πάψει να θεωρείται ως Υπεραστικός Ισόπεδος Κόμβος-Διασταύρωση, να μελετηθεί ενδελεχώς ως Σηματοδοτούμενη Ισόπεδη Διασταύρωση και να αναβαθμιστεί η Οριζόντια & Κατακόρυφη Σήμανση. Μεγάλη έμφαση θα πρέπει να δοθεί και στον ανασχεδιασμό της Ασφάλισης (Στηθαία Ασφαλείας) σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου