ΤΟΠΙΚΑ

Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο το 2016 στη Μαγνησία

βαρύς-ο-φόρος-αίματος-στην-άσφαλτο-το-2016-600617

Δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο το 2016 στη Μαγνησία. Ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα αυξήθηκε σε σχέση με το 2015 κατά δύο. Παρά τους χιλιάδες ελέγχους για την τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις εκατοντάδες βεβαιωθείσες παραβάσεις, σχεδόν κάθε μήνα και μία οικογένεια τυλιγόταν σε βαρύ, πρόωρο, αιφνίδιο πένθος.

Αύξηση παρουσιάζουν και οι σοβαρά τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Τουλάχιστον δεκατέσσερις άνθρωποι -από δέκα που ήταν το 2015- είδαν τη ζωή τους να αλλάζει από τη μία στιγμή στην άλλη, ίσως και για πάντα, έπειτα από σοβαρούς τραυματισμούς. Είτε ευθύνονταν οι ίδιοι για τα σοβαρά τροχαία είτε όχι, το αποτέλεσμα των συγκρούσεων κόστισε ακριβά.

Δυστυχώς, ένας μεγάλος αριθμός οδηγών διαπιστώθηκε, το περασμένο έτος, ότι οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα ή χωρίς ζώνες ασφαλείας, χωρίς κράνος ή υπό την επίδραση οινοπνεύματος, χωρίς άδεια οδήγησης, παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που τη «σωστή» στιγμή στο λάθος τόπο μπορούν να στερήσουν τη ζωή, κάτι που επιβεβαιώνεται και επιστημονικά.

Οι αστυνομικοί της Τροχαίας Βόλου και της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων, είχαν συνεχή παρουσία στο οδικό δίκτυο, με δράσεις πρόληψης κατά των τροχαίων ατυχημάτων. Οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν ήταν χιλιάδες. Δυστυχώς, όμως, σε αρκετές περιπτώσεις υπήρξαν και αστάθμητοι παράγοντες που συνέβαλαν στην πρόκληση των τροχαίων, όπως η ολισθηρότητα του οδοστρώματος, η επικράτηση δυσμενών καιρικών συνθηκών, η εκτέλεση έργων.

Ειδικότερα, τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν το 2016 στη Μαγνησία ήταν 12, ενώ το 2015 ήταν δέκα με ισάριθμους νεκρούς. Ο αριθμός των δυστυχημάτων στο συγκρινόμενο διάστημα στο Βόλο παρουσίασε μείωση. Το 2016 συνέβησαν στο κέντρο της πόλης επτά δυστυχήματα, ενώ το 2015 οκτώ.

Οι μήνες που παρουσίασαν τα περισσότερα δυστυχήματα στο νομό το 2016 ήταν ο Ιούνιος, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος. Καθένας από αυτούς τους μήνες μέτρησε από δύο νεκρούς στην άσφαλτο.

Κανένα τροχαίο δυστύχημα δεν σημειώθηκε τους μήνες Μάρτιο, Μάιο και Δεκέμβριο.

Τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα ήταν στη Μαγνησία 11 έναντι 10 το 2015, τα ελαφρά τροχαία δώδεκα έναντι 23 πρόπερσι, οι σοβαρά τραυματίες δεκατέσσερις έναντι δέκα, και οι ελαφρά τραυματίες είκοσι έναντι 37.

Χιλιάδες παραβάσεις

Παρά τους συνεχείς ελέγχους των αστυνομικών της τροχαίας, και τη βεβαίωση παραβάσεων με τσουχτερά πρόστιμα, χιλιάδες είναι οι οδηγοί οχημάτων που διαπιστώνεται ότι δεν τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με οδυνηρές δυστυχώς συνέπειες σε ορισμένες περιπτώσεις.

Αναλυτικά 7.324 οδηγοί (έναντι 7.508 το 2015) διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους ότι οδηγούσαν με υπερβολική ταχύτητα, 1.247 οδηγοί (έναντι 960 το 2015) δε φορούσαν την προστατευτική τους ζώνη, 472 (έναντι 454 το 2015) δεν έφεραν το προστατευτικό τους κράνος, 767 (έναντι 630 το 2015) ήταν στο τιμόνι ενώ είχαν καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, 2.178 (έναντι 1.932 το 2015) στερούταν άδειας οδήγησης, 115 (έναντι 108 το 2015) οδηγούσαν και παράλληλα μιλούσαν στο κινητό τηλέφωνο, 73 (έναντι 57) κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Οι παραβάσεις του ΚΟΚ εξακολουθούν να διαπράττονται από ένα μεγάλο αριθμό οδηγών, αν και οι τροχονόμοι πραγματοποίησαν 227.766 ελέγχους για την υπερβολική ταχύτητα (από 205.247 το 2015), 113. 352 ελέγχους για τις ζώνες ασφαλείας (από 102.378 το 2015), 110.456 για το κράνος (από 99.718 το 2015), 29.386 για μέθη (από 25.937 το 2015).

Οι αστάθμητοι παράγοντες

«Η αλήθεια είναι ότι στην πρόκληση ενός θανατηφόρου δυστυχήματος παίζουν ρόλο και αστάθμητοι παράγοντες». Ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου, Θανάσης Κουλούρης, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ επισημαίνει ότι δε λειτουργεί προληπτικά μόνη η εμφανή παρουσία των αστυνομικών στο οδικό δίκτυο. «Σημαντικό ρόλο παίζει και η κατάσταση της οδού, η ολισθηρότητα του οδοστρώματος, η επικράτηση δυσμενών καιρικών συνθηκών, η εκτέλεση τεχνικών έργων που τυχόν εκτελούνται αν και συνοδεύονται από κατάλληλη σήμανση», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η οικονομική κρίση. Πολλά οχήματα διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλα συντηρημένα. «Δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ούτε έχουν ασφάλεια», λέει ο κ. Κουλούρης, τονίζοντας ότι η Τροχαία Βόλου σε κάθε περίπτωση επιστροφής διπλωμάτων ή πινακίδων σε οδηγούς ζητάει την προσκόμιση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και του δελτίου του τεχνικού ελέγχου των αυτοκινήτων.

Η εγκατάλειψη

Όσο σοβαρό και να είναι ένα τροχαίο, οι οδηγοί που ενεπλάκησαν δεν θα πρέπει, σε καμία περίπτωση, να εγκαταλείπουν τους τραυματίες. Η απώλεια χρόνου έστω και ορισμένων λεπτών μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για τη ζωή του συνανθρώπου. Δυστυχώς, και το 2016 η εγκατάλειψη τραυματιών σε τροχαία παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα, αν και ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου τονίζει ότι σε όλες ανεξαιρέτως τις υποθέσεις οι αστυνομικοί είτε με τη χρήση επιστημονικών μεθόδων όπως τη λήψη οπτικοακουστικού υλικού, είτε με τη βοήθεια μαρτύρων προχώρησαν σε εξιχνίαση και οδήγησαν τους υπαίτιους στη Δικαιοσύνη.

Είναι χαρακτηριστική η εξιχνίαση της παράσυρσης και εγκατάλειψης 55χρονης πεζής στην περιφερειακή οδό το Νοέμβριο του 2016. Μάρτυρες του δυστυχήματος δεν υπήρξαν. Ούτε βιντεοληπτικό υλικό. Ωστόσο, η Τροχαία Βόλου κατάφερε και από τα κομμάτια του αυτοκινήτου που εντόπισε στο οδόστρωμα οδηγήθηκε στο δράστη της παράσυρσης. Αναζήτησε και βρήκε το μοντέλο του αυτοκινήτου, το έτος κυκλοφορίας του, τον κάτοχό της. Σε λίγες ώρες βρισκόταν στην εργασία του δράστη και κινούσε εναντίον του αυτόφωρη διαδικασία.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΜΕΘΗ

Αύξηση δείχνουν τα περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ

Η οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος θεωρείται μία ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση του ΚΟΚ για την πρόκληση θανατηφόρων δυστυχημάτων.

Σύμφωνα με τον διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Βόλου, Θανάση Κουλούρη, από τους ελέγχους που γίνονται στους θανόντες προκύπτει ότι οδηγούσαν υπό την επίδραση μέθης.

«Δυστυχώς, παρουσιάζεται αύξηση. Από τις αιμοληψίες τεκμηριώνεται στις ιατροδικαστικές εξετάσεις η ύπαρξη οινοπνεύματος στο αίμα σε ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου