ΤΟΠΙΚΑ

SOS εκπέμπει το ΕΚΑΒ για τον παμπάλαιο στόλο του

sos-εκπέμπει-το-εκαβ-για-τον-παμπάλαιο-στ-677274

Με την… υπενθύμιση ότι τα οχήματα του ΕΚΑΒ «δεν κυκλοφορούν μόνα τους, αλλά χρειάζονται οδηγούς και διασώστες αφενός και αφετέρου πρέπει να είναι αξιόπιστα και όχι να μένουν… καταμεσής στο δρόμο», απαντούν στην κυβέρνηση και το υπουργείο Υγείας, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Μαγνησίας.

Τις τελευταίες μέρες το προσωπικό του ΕΚΑΒ βρέθηκε και πάλι στο δρόμο, αφενός για την τροπολογία που εκτιμούν ότι ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της προνοσοκομειακής φροντίδας και αφετέρου διαμαρτυρόμενοι, διότι επίκειται η μεταφορά του τηλεφωνικού κέντρου από το Βόλο στη Λάρισα, που θα υποβαθμίσει την παροχή υπηρεσιών στην περιοχή.

Η συντήρηση των ασθενοφόρων, η έλλειψη προσωπικού σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση, την αλλαγή ελαστικών και την ασφάλιση των οχημάτων, που ειδικά στα Κ.Υ καθυστερεί και μήνες, είναι τα μεγάλα θέματα όπως υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο εκπρόσωπος της ΠΟΠΕΚΑΒ Παναγιώτης Δαρειώτης, αναφερόμενος όπως λέει στα σοβαρά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος στο Βόλο και που έχουν να κάνουν κυρίως με την παλαιότητα των οχημάτων, αλλά και τη μη στελέχωση των ασθενοφόρων με προσωπικό.

Οπως καταγγέλλει το σωματείο: «τα Κέντρα Υγείας δεν έχουν οδηγούς, το προσωπικό είναι ελάχιστο, με αποτέλεσμα σε πολλές βάρδιες να μην υπάρχει στελεχωμένο ασθενοφόρο, είτε στο Νότιο Πήλιο, είτε στον Αλμυρό και στο Βελεστίνο, είτε στα νησιά των Βορείων Σποράδων. Ετσι, στους ασφαλισμένους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα και χρήζουν περαιτέρω εξέτασης ή όταν προκύψει έκτακτο περιστατικό και δεν υπάρχει οδηγός στη βάρδια, προτείνεται να μεταβούν στο Νοσοκομείο, είτε στο Κέντρο Υγείας με το αυτοκίνητό τους, με ταξί ή με τα πόδια, με δική τους ευθύνη!

Στη δύναμη του ΕΚΑΒ αυτή τη στιγμή «μάχιμα» είναι 6 ασθενοφόρα, από τα οποία τα 4 αποκτήθηκαν το 2004, με αφορμή του Ολυμπιακούς Αγώνες και 3 κινητές Μονάδες από τις οποίες οι δύο χρησιμοποιούνται. Η τρίτη κινητή μονάδα έχει υποστεί σοβαρή μηχανολογική βλάβη και το κόστος αποκατάστασης ανέρχεται στα 1.000 ευρώ, που όμως δεν έχουν καταβληθεί και έτσι το όχημα παραμένει σε αδράνεια.

Εχοντας γράψει πολλά χιλιόμετρα όλα αυτά τα χρόνια, τα περισσότερα οχήματα χρήζουν καλής συντήρησης, όσο όμως αυτό εξαρτάται από τις δαπάνες που πρέπει να γίνουν, υφίσταται πρόβλημα, αφού οι πόροι είναι περιορισμένοι και οι εγκρίσεις που έρχονται από την Κεντρική διοίκηση μετά από απίστευτη γραφειοκρατία, που μπορεί να κρατήσει και 3 μήνες, είναι με το σταγονόμετρο.

Μένουν στο δρόμο ….

Ο Παναγιώτης Δαρειώτης μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τις επιπτώσεις που έχει στο μεταφορικό έργο του ΕΚΑΒ η παλαιότητα των οχημάτων, ακόμη θυμάται… τη διακομιδή που ξεκίνησε από το Νοσοκομείο του Βόλου για Νοσηλευτικό Ιδρυμα των Αθηνών, μεταφέροντας μία ηλικιωμένη ασθενή και έμεινε στο ύψος της Μαλακάσας. Το όχημα λόγω μηχανικής βλάβης ακινητοποιήθηκε, ενώ το πλήρωμα επιχειρούσε να βγάλει άκρη με το τηλεφωνικό κέντρο των Αθηνών, προκειμένου να μεταβεί άλλο ασθενοφόρο στο σημείο για να γίνει η διακομιδή του ασθενούς.

Σε μία άλλη περίπτωση άλλο ασθενοφόρο «παρέδωσε πνεύματι» στο ύψος του Μακρυχωρίου, στην Ε.Ο Λάρισας – Θεσσαλονίκης επίσης μεταφέροντας ασθενή προς τη συμπρωτεύουσα. Για να φτάσει στον προορισμό του χρειάστηκε να επιστρατευθεί άλλο ασθενοφόρο από τη Λάρισα.

Παρόμοια περιστατικά τα πληρώματα του ΕΚΑΒ έχουν να θυμηθούν πολλά, αυτό που ωστόσο κάνει ακόμη πιο μεγάλη τη δοκιμασία τους σε τέτοια συμβάντα, είναι ότι εάν μείνουν στην Ε.Ο, θα πρέπει από Νομό σε Νομό, μέχρι να επιστρέψουν στη βάση τους, να έχουν την εγκριτική από τις κατά τόπους υπηρεσίες του ΕΚΑΒ.

Σημειώνεται τέλος, ότι στα νησιά παραμένουν παροπλισμένα λόγω φθοράς και βλαβών, ωστόσο, μέχρι σήμερα, παραμένουν καταγεγραμμένα και προσμετρούνται στη δύναμη του στόλους του ΕΚΑΒ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου