ΤΟΠΙΚΑ

Σε οικονομική ασφυξία μεγάλες ιατρικές μονάδες του Βόλου

σε-οικονομική-ασφυξία-μεγάλες-ιατρικ-679277

Λίγο πριν την κατάρρευσή τους βρίσκονται οι ιδιωτικές μονάδες εργαστηριακής ιατρικής στο Βόλο, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.

Τα προβλήματα πλέον για τα περισσότερα εργαστήρια έχουν συσσωρευτεί καθώς αποζημιώνονται αφενός με τιμές που δεν έχουν αναπροσαρμοστεί από το 1991, ενώ σε αρκετές από αυτές τις διαγνωστικές εξετάσεις ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχει επιβάλλει νέες ασφαλιστικές τιμές αρκετά χαμηλότερες ακόμη και απ’ αυτές του κρατικού τιμολογίου του 1991 και αφετέρου με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.

Την ίδια ώρα όμως εξυπηρετούν πάνω από το 90% των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αφού τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. έχουν χρόνο αναμονής και για απλές διαγνωστικές εξετάσεις, ενώ τα εργαστηριακά τμήματα του Π.Ε.Δ.Υ. (πρώην ιατρεία Ι.Κ.Α.), στο Βόλο πολλές εξετάσεις γίνονται μετ’ εμποδίων λόγω έλλειψης ιατρικού ή παραϊατρικού προσωπικού, αντιδραστηρίων ή και άλλων αναλώσιμων υλικών.

Το μέτρο της αυτόματης επιστροφής δαπανών (claw back) και το μέτρο της αναγκαστικής έκπτωσης (rebate), όπως τόνιζαν Βολιώτες γιατροί εργαστηρίων ουσιαστικά στερεί πάνω από το 50% της αποζημίωσης των διαγνωστικών εξετάσεων που έχουν πραγματοποιήσει στους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μολονότι τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια είναι υποχρεωμένα να εκτελούν όλες τις διαγνωστικές εξετάσεις που αναγράφονται στο ηλεκτρονικό παραπεμπτικό του ασφαλισμένου, λόγω της σύμβασης που έχουν υπογράψει με τον Οργανισμό.

Επιπλέον, τους οφείλονται αρκετά ακόμη ποσά από τα ασφαλιστικά ταμεία της προ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εποχής (2008-2011), μολονότι και τα ποσά αυτά είναι «κουρεμένα», με αποτέλεσμα λόγω μηδενικής ρευστότητας όλες οι ιδιωτικές μονάδες εργαστηριακής ιατρικής όντας υπερχρεωμένες, να είναι στα πρόθυρα της οικονομικής ασφυξίας με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για την βιωσιμότητα των ίδιων των επιχειρήσεων όσο ασφαλώς και του προσωπικού που απασχολούν καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου