ΤΟΠΙΚΑ

Δρόμος με αστοχίες και προχειρότητες

δρόμος-με-αστοχίες-και-προχειρότητες-851206

Πρόχειρους και λανθασμένους σχεδιασμούς και εργασίες βελτίωσης που μόνο σε επίπεδο ψευδαίσθησης δημιουργούν ασφάλεια στους οδηγούς οχημάτων, κουβαλά ο επικίνδυνος «αυτοκινητόδρομος» από τον ανισόπεδο κόμβο Βελεστίνου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης.
 
Χάραξη άθλια, ήταν ο χαρακτηρισμός του αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. Νίκου Ηλιού, ο οποίος παρουσίασε στη χθεσινή συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου τα συμπεράσματα της διερεύνησης διαμόρφωσης παράπλευρου οδικού δικτύου της εθνικής οδού Βελεστίνου-Βόλου.
 
Εάν βαδίζαμε με τη νομιμότητα, όπως ο ίδιος ανέφερε, τότε θα έπρεπε να κλείσουν όλες οι παράνομες δραστηριότητες που συνεχίζουν να αναπτύσσονται κατά μήκος του δρόμου.
 
Εκτός από τη διαπλάτυνση, που ξεκίνησε προ δεκαετιών κομμάτι-κομμάτι και δίχως συνολικό σχεδιασμό, καθώς και τη διαχωριστική νησίδα, κανένα άλλο γεωμετρικό χαρακτηριστικό του δρόμου, που αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου στο Βόλου, δεν θυμίζει αυτοκινητόδρομο.
 
Σύμφωνα με τον κ. Ηλιού, ο δρόμος δεν έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, ενώ οι προσβάσεις προς επιχειρήσεις δεν πληρούν τη νομιμότητα.
 
Ο σχεδιασμός είναι άθλιος και οι λύσεις που δόθηκαν είναι πρόχειρες, γι’ αυτό και κατά την άποψη του καθηγητή είναι πως απαιτούνται γενναίες αποφάσεις, καθώς θα δημιουργήσουν… μετωπική σύγκρουση με αρκετούς, αλλά θα είναι προς όφελος των πολλών.
 
Χωρίς την πρόθεση να δικαιολογήσει όσους συνέβαλαν σε αυτό το δρόμο-κίνδυνο, διευκρίνισε ότι μπορεί να τους αιτιολογήσει, καθώς η τακτική πριν από τα μεγάλα ευρωπαϊκά πακέτα χρηματοδότησης ήταν οι βελτιώσεις σε οδικούς άξονες να γίνουν με τις εκ των έσω δυνατότητες σιγά-σιγά και χωρίς μελέτες.
 
Καταστρατηγήθηκε ωστόσο, όπως είπε, η βασική αρχή ότι δεν μπορείς να δημιουργείς στον οδηγό την ψευδαίσθηση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο.
 
Η πρόταση που παρουσίασε χθες ο κ. Ηλιού –το νομαρχιακό συμβούλιο συμφώνησε- είναι να θεωρηθεί ως προωθημένη αναγνωριστική μελέτη, ώστε να προχωρήσει χωρίς τις γνωστές καθυστερήσεις η οριστική μελέτη.
 
Το κόστος των έργων, συμπεριλαμβανομένου του ανισόπεδου κόμβου της Β’ ΒΙΠΕ, υπολογίζεται στα 17 εκατ. ευρώ και οι αμοιβές των μελετών περίπου 1,3 εκατ. ευρώ.
 
 Ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας τόνισε ότι η συζήτηση που έγινε είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την προοπτική υλοποίησης του έργου. «Δεν μπορεί η βασική οδική σύνδεση Βόλου και η κύρια πύλη εισόδου, ο καθρέφτης πρόσβασης, να παρουσιάζει αυτά τα χαρακτηριστικά», ανέφερε.
 
Με την αναγνωριστική μελέτη, όπως είπε, δημιουργείται σημαντική προϋπόθεση στον τομέα ωριμότητας του έργου και προπαρασκευάζεται το έδαφος για την οριστική μελέτη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου