ΤΟΠΙΚΑ

Στον εισαγγελέα ο αεροσταθμός Αγχιάλου

στον-εισαγγελέα-ο-αεροσταθμός-αγχιάλ-851206

Τα σοβαρά ερωτήματα που είχε διατυπώσει με δημοσιεύματά του ο «Τ» για τη συμπληρωματική σύμβαση 3 εκατ. ευρώ, που αιτήθηκε –μέσω του αντινομάρχη Ηλ. Ξηρακιά- η κατασκευάστρια εταιρία του νέου αεροσταθμού στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και οι επιβλέπουσες υπηρεσίες, ενισχύει η εισαγγελική έρευνα για προγενέστερη συμπληρωματική σύμβαση του ίδιου έργου.
 
Το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ», έχει βάλει στο μικροσκόπιό του τις συμπληρωματικές συμβάσεις που υπέγραψε για δημόσια έργα η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, λίγο πριν τις εκλογές του 2009.
 
Μεταξύ των συμβάσεων, για τις οποίες έχουν εντοπιστεί ενδείξεις παρατυπιών και παίρνουν το δρόμο για τον εισαγγελέα, είναι η συμπληρωματική σύμβαση που υπεγράφη παραμονές των εθνικών εκλογών για το έργο του αεροσταθμού στη Ν. Αγχίαλο.
 
Η σύμβαση για την κατασκευή του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα των συμβάσεων που συνάφθηκαν παραμονές των εκλογών του περασμένου Οκτωβρίου, εκτοξεύοντας το κόστος του έργου.
 
Η εξέλιξη έρχεται λίγες ημέρες μετά την δυσάρεστη έκπληξη που προκάλεσε η αξίωση για πρόσθετο κονδύλι 3 εκατ. ευρώ για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του αεροσταθμού και με την προειδοποίηση ότι σε διαφορετική περίπτωση το κτήριο δεν θα είναι λειτουργικό και δεν θα δοθεί σε χρήση. Και αυτό, ενώ είχε ήδη παρέλθει και η παράταση του χρονοδιαγράμματος για την παράδοση του έργου, το οποίο αποτέλεσε ένα από τα «χαρτιά» της διαπραγμάτευσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με την αεροπορική εταιρία Ryanair.
 
Χθες ο αντινομάρχης Ηλ. Ξηρακιάς με αφορμή το δημοσίευμα αναζήτησε στοιχεία για την προηγούμενη συμπληρωματική σύμβαση που περνά από εισαγγελική έρευνα.
 
Σύμφωνα με τον κ. Ξηρακιά, αρχικά το έργο της κατασκευής του νέου αεροσταθμού είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα ΟΑΛΑ (Οδικοί Άξονες, Αεροδρόμια, Λιμάνια) του ΥΠΕΧΩΔΕ, με προϋπολογισμό εργασιών 13.196.000 ευρώ.
«Λάθη όμως στη μελέτη του έργου, που δεν προϋπολόγισε σωστά τις εργασίες, οδήγησαν στην πρώτη συμπληρωματική σύμβαση, η οποία υπογράφτηκε από τον τ. Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, στις 2 Οκτωβρίου 2009, δύο μόλις ημέρες πριν ανοίξουν οι κάλπες για τις εθνικές εκλογές», όπως ανέφερε.
 
Σημειώνεται πάντως ότι ο προϋπολογισμός δημοπράτησης ήταν 23.258.550 ευρώ και το συνολικό συμβατικό ποσό εργολαβίας διαμορφώθηκε στο ποσό 13.194.939 ευρώ, μετά από έκπτωση 43,40%.
 
Ο κ. Ξηρακιάς ανέφερε ότι η συμπληρωματική σύμβαση υπογράφτηκε με προϋπολογισμό 3,5 εκ. ευρώ, προκειμένου να γίνει η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και του πάρκινγκ, η κατασκευή του διαδρόμου μετακίνησης των λεωφορείων 3.000τ.μ., που εξακολουθεί να βρίσκεται υπό κατασκευή, αλλά και να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε ανάμεσα στο μελετούμενο όγκο εργασιών και τον πραγματικό που προέκυψε κατά την κατασκευή του έργου. «Η μελέτη ήταν λάθος. Δεν είχε γίνει καλή προσμέτρηση των εργασιών», παρατήρησε ο αρμόδιος αντινομάρχης.
 
Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να κινηθεί εκδικητικά ούτε να επιφέρει αναστάτωση στον κατασκευαστικό τομέα.
 
Για το λόγο αυτό κάθε σύμβαση εξετάζεται χωριστά και σε όσες περιπτώσεις διαπιστωθούν αδικίες για τους επιχειρηματίες, αυτές θα αποκατασταθούν.
 
Τα έργα και οι απαιτήσεις των εταιριών θα κατηγοριοποιηθούν και σε όσες υποθέσεις διαπιστωθούν παρατυπίες στις διαδικασίες, θα πάρουν το δρόμο για τη Δικαιοσύνη. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει η επέκταση των αρχικών συμβάσεων με προφορικές εντολές.
 
Οι πέντε συμβάσεις που διερευνώνται από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και είναι πιθανόν να αποσταλούν και στη Δικαιοσύνη είναι εκτός από το έργο του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου: ο βορειοδυτικός άξονας της Ολυμπίας οδού (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα), οι συμπληρωματικές εργασίες στο πέταλο του Μαλιακού, οι οποίες καρκινοβατούν λόγω των κακών πολιτικών χειρισμών αλλά και της πίεσης που ασκούν οι κατασκευάστριες εταιρίες, η κατασκευή του αεροδρομίου της Σητείας που κατακυρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2009 και η ανακατασκευή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης που κατακυρώθηκε τον Απρίλιο του 2009.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου