ΤΟΠΙΚΑ

Βαλεντίνος κόντρα στην κρίση

βαλεντίνος-κόντρα-στην-κρίση-109450

Οι Βολιώτες εξακολουθούν να προσφέρουν δώρα σε αγαπημένα πρόσωπα

Περίοπτη θέση κατέχει, παρά την οικονομική ύφεση, η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η οποία διατηρεί την εμπορική της διάσταση και αποτελεί μια ευκαιρία για αγορά συμβολικών δώρων για αγαπημένα πρόσωπα. Η 14η Φεβρουαρίου έχει εδραιωθεί στην ατζέντα των εμπόρων και τη συνείδηση των καταναλωτών, αντίστοιχα, ως μια ιδιαίτερη μέρα, που προδιαθέτει για αγορές με ιδιαίτερο νόημα, προσιτές για όλα τα βαλάντια.

Οι επαγγελματίες καθιστούν, βέβαια, σαφές ότι δεν υπάρχει σύγκριση με την προ κρίσης περίοδο, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, εξακολουθούν να αγοράζουν δώρων αγάπης, ακόμη κι αν διαθέτουν λιγότερα χρήματα, σε σύγκριση με αντίστοιχες προηγούμενες χρονιές. Τα λουλούδια κατέχουν σταθερή θέση στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, ενώ όπως αναφέρει Κώστας Μπάρδας, ιδιοκτήτης ανθοπωλείου, ο κόσμος είναι περιορισμένος από οικονομικής άποψης αλλά η συγκεκριμένη μέρα διατηρεί την εμπορική της αξία, καθώς διαθέτει πολλούς ένθερμους φίλους. Η περίοδος της ύφεσης έχει αναμφίβολα επηρεάσει τους πάντες, επαγγελματίες και καταναλωτικό κοινό, αλλά όπως υπογραμμίζει ο κ. Μπάρδας, υπάρχουν ειδικές προτάσεις για τη συγκεκριμένη μέρα, οι οποίες απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια, συνθέσεις και συνδυασμοί λουλουδιών που προσελκύουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή, με τα πιο εμπορικά κομμάτια να κυμαίνονται μεταξύ 10 και 20 ευρώ. Ο ίδιος επαγγελματίας υπογραμμίζει, ωστόσο, ότι παρά την κρίση, διαφαίνεται αυξητική τάση στην κίνηση, καθώς «όλοι θέλουν να πάρουν κάτι για τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου, απλώς θα διαθέσουν λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με τις καλές εποχές» όπως σημειώνει χαρακτηριστικά.

Απόλυτα συνυφασμένο με τη συγκεκριμένη μέρα είναι και το γλυκό σε σχήμα καρδιάς, που κυριαρχεί στις προθήκες των ζαχαροπλαστείων, προσελκύοντας βλέμματα θαυμασμού. Η ίδια παράδοση θα διατηρηθεί και φέτος, ενώ όπως αναφέρει ο Μίλτος Αντωνούλης, ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου η προετοιμασία έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, των ερωτευμένων στην προκειμένη περίπτωση, εκδηλώνεται κατά βάση την παραμονή και ανήμερα της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες είναι εμφανείς στις ποσότητες γλυκών που αγοράζουν οι ενδιαφερόμενοι, ενώ η ποσότητα των γλυκών που παρασκευάζονται, αντίστοιχα,για τη συγκεκριμένημέρα εξελίσσονται σύμφωνα με την κίνηση της αγοράς και την οικονομική δυνατότητα του κόσμου. Οι συνήθεις επιλογές του κόσμου κυμαίνονται μεταξύ 5 και 10 ευρώ, ενώ όπως υπογραμμίζει ο κ. Αντωνούλης «όσο πιεσμένος κι αν είναι οικονομικά ο κόσμος, θέλει να προσφέρει κάτι σε αγαπημένα πρόσωπα».

Υψηλή θέση στις προτιμήσεις των ερωτευμένων κατέχουν παράλληλα τα κοσμήματα, που πλέον είναι ιδιαίτερα προσιτά, και απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια. «Το κόσμημα είναι ένα διαχρονικό δώρο και προσελκύει το ενδιαφέρον αρκετών, διότι λόγω κρίσης, φροντίσαμε να εμπλουτίσουμε την γκάμα των κοσμημάτων που διαθέτουμε, με δημιουργίες που ξεκινούν από 5 ευρώ» αναφέρει χαρακτηριστικά η Μαρία Παπαδάκη, ιδιοκτήτρια κοσμηματοπωλείου. Ανθρωποι κάθε ηλικίας επιλέγουν δώρα για αγαπημένα πρόσωπα, συνήθως την παραμονή ή ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, ενώ όπως αναφέρει η ίδια επαγγελματίας, λόγω της κρίσης οι επαγγελματίες προσαρμόζουν τα εμπορεύματά τους σύμφωνα με την οικονομική κατάσταση και τη δυνατότητα που έχει το αγοραστικό κοινό. «Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και κάνουμε μεγάλο αγώνα όλοι οι έμποροι αλλά διατηρώ την αισιοδοξία μου. Ελπίζω και εύχομαι να βελτιωθεί η κατάσταση και θέλω να έχω θετική σκέψη» επισημαίνει η ίδια, δίνοντας το στίγμα της γενικότερης εικόνας της εμπορικής αγοράς.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου