ΤΟΠΙΚΑ

Σε αραβική ιδιοκτησία ο Σκαραμαγκάς

σε-αραβική-ιδιοκτησία-ο-σκαραμαγκάς-851206

Την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. αποκτά ο όμιλος Abu Dhabi Mar, όπως ανακοίνωσε επισήμως την Δευτέρα η κυβέρνηση.
Στο νέο κοινοπρακτικό σχήμα θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, ενώ η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) θα ελέγχει το υπόλοιπο 24,9%.
Οι διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Αμυνας δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, αλλά εκτός συγκλονιστικού απροόπτου δεν αναμένεται να παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα.
Σημειώνεται ότι η ADM ελέγχει σε μεγάλο βαθμό την TKMS. Την περασμένη εβδομάδα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έλαβαν, σύμφωνα με πληροφορίες. δάνειο από ελληνική ιδιωτική τράπεζα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
«Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι ένας ναυπηγοεπισκευαστικός κολοσσός, όπως η Abu Dhabi Mar που έχει τέσσερα ναυπηγεία στην ιδιοκτησία της, εμπιστεύεται και επενδύει στην Ελλάδα» ανέφερε σχετικά η υπουργός Οικονομίας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, αποτιμώντας επίσης ως θετική εξέλιξη την παραμονή της KWD ως υποκατασκευάστρια.
«Η απόφαση της Abu Dhabi Mar να επενδύσει στον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα αναμένεται να δημιουργήσει και να διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας και να ενισχύσει σημαντικά την ελληνική τεχνογνωσία και την εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας» συμπλήρωσε η υπουργός.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση:
«Η ελληνική κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου Abu Dhabi Mar (ADM) να επενδύσει στον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, αποκτώντας την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ) και των Αρχών του Εμιράτου Abu Dhabi να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση.»
» Το νέο κοινοπρακτικό σχήμα του οποίου θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, και στο οποίο συμμετέχει η ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) με ποσοστό 24,9%, τυγχάνει της απόλυτης έγκρισης της ελληνικής κυβέρνησης.»
» Επιδιώκουμε το νέο κοινοπρακτικό σχήμα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας το ταχύτερο δυνατό. Με το νέο κοινοπρακτικό σχήμα και την είσοδο της ADM στην ιδιοκτησία και τον έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας με διασφάλιση των θέσεων εργασίας.»

Εντονα αντιδρά η Αριστερά
Για νέο επεισόδιο στη μακράς εγκληματική πολιτική των ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στον κλάδο των ναυπηγείων, μιλά το ΚΚΕ.
«Η συμφωνία παράδοσης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην κοινοπραξία αραβικών και γερμανικών μονοπωλιακών ομίλων αποτελεί ένα νέο επεισόδιο που έρχεται να προστεθεί στη μακρά εγκληματική πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ ιδιωτικοποίησης και παράδοσης του στρατηγικού αυτού κλάδου της οικονομίας στο κεφάλαιο. Οι συνέπειες αυτής της πορείας δεν περιορίζονται μόνο στη συνεχή αφαίρεση δικαιωμάτων των εργαζομένων του κλάδου. Αφορούν την προάσπιση κυριαρχικών δικαιωμάτων και το μέλλον της εγχώριας παραγωγής» αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του.

«Αμεσα πρέπει να ξεδιπλωθεί η αντεπίθεση του λαϊκού κινήματος ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης, για πλήρη – σταθερή εργασία, για αποκλειστικά δημόσια ναυπηγεία και λιμάνια στον αντίποδα των κατευθύνσεων της ΕΕ. Η διέξοδος βρίσκεται στην κεντρικά σχεδιασμένη ανάπτυξη των υποδομών, των μέσων παραγωγής και της τεχνογνωσίας των ναυπηγείων για την κάλυψη των αυξανόμενων κοινωνικών αναγκών στο πλαίσιο της Λαϊκής Οικονομίας – Εξουσίας» προσθέτει το ΚΚΕ.

Για συνέχιση της παραγωγικής ερήμωσης της χώρας, με «κυνική ανευθυνότητα» μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παν. Λαφαζάνης: «Η κυβέρνηση, με την παράδοση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε ιδιωτικά συμφέροντα του ομίλου Abu Dhabi Mar, επιστρέφει με ακόμα πιο καταστροφικό τρόπο στον τόπο της εγκληματικής προοπτικής που άνοιξε με την ιδιωτικοποίηση του Ναυπηγείου το 2001 και την παραχώρησή του τότε σε γερμανικά συμφέροντα. Η νέα εκχώρηση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, αντί του δημοσίου ελέγχου του, κινδυνεύει να δώσει τη χαριστική βολή στην απασχόληση και την ίδια τη λειτουργία του Ναυπηγείου».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου