ΤΟΠΙΚΑ

Μείωση θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης

μείωση-θέσεων-ελεγχόμενης-στάθμευση-851206

Προβληματική είναι η λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Βόλο, με αποτέλεσμα να αποτελεί έναν από τους λόγους που επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο. Είναι χαρακτηριστικό πως δεκαπέντε περίπου χρόνια μετά την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη, οι διατιθέμενες θέσεις στάθμευσης στο σύστημα είναι πολύ λιγότερες από αυτές που ήταν το 1995, όταν ο αριθμός των αυτοκινήτων στην πόλη και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου ήταν σαφώς μικρότερος σε σχέση με σήμερα, αφού σύμφωνα με όσα έχουν υποστηριχθεί κατά καιρούς στο Δημοτικό Συμβούλιο κάθε χρόνο πρωτοκυκλοφορούν στο Βόλο 5.000 νέα αυτοκίνητα.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 1995 που ξεκίνησε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι διατιθέμενες θέσεις στάθμευσης στο Βόλο στο σύστημα ήταν 1.617, ενώ σήμερα είναι περίπου 1.000 θέσεις από τις οποίες 700- 800 θέσεις αφορούν στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου. Είναι πολύ λιγότερες οι θέσεις, λέει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου κ. Χαρ. Σκυργιάννης, ο οποίος σημειώνει ότι αυτό οφείλεται στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και στις πεζοδρομήσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πρώην Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και δημοτικός σύμβουλος κ. Τάσος Στρατηγόπουλος, που σημειώνει επιπλέον ότι η απώλεια θέσεων στάθμευσης είναι πολύ μεγαλύτερη εξαιτίας και της κατασκευής των ποδηλατοδρόμων. Ακόμη και σε δρόμους, όπως προσθέτει, που δεν είναι ενταγμένοι στο Δημοτικό Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, δεν παύουν να αφαιρούν θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων από την πόλη, λέει.ο κ. Στρατηγόπουλος.
Δεν είναι όμως μόνον οι περιορισμένες θέσεις στάθμευσης. Είναι και τα καθημερινά παράπονα που υπάρχουν από τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου του Βόλου, που μετά την μετατροπή κεντρικών δρόμων σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, έχουν γίνει οι καλύτεροι… πελάτες για τη Δημοτική Αστυνομία. Οι θέσεις στάθμευσης από το κέντρο έχουν χαθεί και εις μάτην αναζητούν από την Πολεοδομία τη χορήγηση σήματος μόνιμου κατοίκου, σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τα «γραψίματα» από την παράνομη στάθμευση. Μία παλαιότερη πρόταση ότι θα γίνει ριζική αναθεώρηση του συστήματος για τη χορήγηση καρτών μόνιμου κατοίκου με ειδική μάλιστα διαγράμμιση (μπλε) στους δρόμους παραπέμπεται, όπως όλα δείχνουν στις καλένδες, καθώς δεν καταγράφεται καμία κινητικότητα στο όλο θέμα.
Ξεπερασμένης τεχνολογίας τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων
Είναι χαρακτηριστικό πως τους τελευταίους μήνες στην Πολεοδομία έχουν γίνει μόνον δύο εσωτερικές συσκέψεις με αντικείμενο την εξέταση των μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων για την ελεγχόμενη στάθμευση. Και αυτό γιατί τα σημερινά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων θεωρούνται ξεπερασμένα, καθώς ήδη υπάρχουν προβλήματα όσον αφορά στη συντήρησή τους και την εξεύρεση των κατάλληλων ανταλλακτικών. Στον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2010 υπάρχει πίστωση 100.000 ευρώ για την προμήθεια μηχανημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης. Ποσό ωστόσο που ήταν και στον περυσινό προϋπολογισμό, χωρίς όμως να απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ. Στις δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες στο Δήμο εξετάστηκαν όλες οι νέες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μέσω κινητού τηλεφώνου, με απευθείας εγγραφή της παράβασης σε ένα κεντρικό σέρβερ μεταφοράς των δεδομένων στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου κ.ο.κ
Ακόμη στο Δήμο επισημαίνουν ότι τα μηνιαία έσοδα είναι πολύ λίγα, καθώς τα τιμολόγια είναι «παγωμένα» εδώ και πολλά χρόνια, ενώ και οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας είναι πλημμελείς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά διαφυγόντα έσοδα του Δήμου.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου