ΤΟΠΙΚΑ

Διάλογο για το Δημοτικό Θέατρο Βόλου ανοίγει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων

διάλογο-για-το-δημοτικό-θέατρο-βόλου-α-500204

Μετά το διπλό δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ στο οποίο καταγράφεται διχογνωμία για το αν έπρεπε ή όχι να κλείσει, να κατεδαφιστεί ή όχι

Σε επίπεδο Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Νομού Μαγνησίας, ανοίγει αύριο, ο διάλογος για την «τύχη» του Δημοτικού Θεάτρου Βόλου που έκλεισε το 2008 μετά από διαπίστωση ότι υπάρχει πρόβλημα στατικότητας και έκτοτε ρημάζει. Η ανακατασκευή του Δημοτικού Θεάτρου, έχει ενταχθεί από τη σημερινή δημοτική αρχή, στο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων, ωστόσο γύρω από το έργο φαίνεται ότι υπάρχει διχογνωμία.

Στις οκτώ σήμερα το βράδυ, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας, πραγματοποιεί ανοιχτή συζήτηση στο ΤΕΕ, με κύριο θέμα το δημοτικό θέατρο Βόλου. Αφορμή αποτέλεσε, το διπλό δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ. Ενα της Κυριακής 17ης Μαΐου, οπότε και ο αρχιτέκτονας – μηχανικός Δημήτρης Φιλιππιτζής, έθεσε θέμα κατεδάφισης του κτιρίου και ένα της 21ης Μαΐου οπότε και ο πολιτικός μηχανικός Κ. Χατζούλης, υποστήριξε ότι το θέατρο έκλεισε ελαφρά την καρδία.

Στη συνεδρίαση του Συλλόγου, οι αρχιτέκτονες καλούνται να πουν τις απόψεις τους για το «σπίτι του πολιτισμού» που παραμένει κλειστό εδώ και μία σχεδόν επταετία, στερώντας από το Βόλο τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μεγάλα θεάματα.

Οπως είναι γνωστό, το Θέατρο έκλεισε το 2008, όταν στο πλαίσιο εργολαβίας για την αντικατάσταση των κουφωμάτων διαπιστώθηκαν φθορές στο φέροντα οργανισμό. Ακολούθησε μελέτη για την αποκατάσταση της στατικότητας του κτιρίου, το κόστος ωστόσο -11 εκ. ευρώ- ήταν απαγορευτικό και το Θέατρο παραμένει ακόμη και σήμερα κλειστό.

Η δημοτική αρχή, έχει εντάξει το έργο στο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να το ανακατασκευάσει με προϋπολογισμό σχεδόν στο μισό.

Φαίνεται όμως ότι υπάρχει διχογνωμία γύρω από το έργο. Σε πρόσφατη συνεδρίαση του ΤΕΕ Μαγνησίας, ο αρχιτέκτων μηχανικός Δημήτρης Φιλιππιτζής είχε θέσει ευθέως ζήτημα κατεδάφισης του κτιρίου. Μάλιστα, σε δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, ο κ. Φιλιππιτζής είναι διαμηνύσει: «ένας ιδιώτης δεν θα επένδυε ούτε ένα ευρώ σε αυτό το κτίριο».

Οπως είχε εξηγήσει ο κ. Φιλιππιτζής «το δημοτικό θέατρο είναι κατασκευής της δεκαετίας του ’60, με λειτουργικά και τελευταία με προβλήματα στατικής επάρκειας… Είναι οφθαλμοφανής η λανθασμένη προσέγγιση στην προσπάθεια ανανέωσης ενός παλιού, δυσλειτουργικού, ξεπερασμένου από τις σύγχρονες ανάγκες κτιρίου, που καλείται μάλιστα να παίξει «το ρόλο» του νέου συνεδριακού κέντρου, χωρίς τους απαιτούμενους χώρους, έχοντας μόνο μια τεράστια κεντρική αίθουσα», είχε αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Φιλιππιτζής.

Λίγες ημέρες αργότερα, με ανοιχτή επιστολή του που δημοσιεύτηκε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πολιτικός μηχανικός, Κ. Χατζούλης, υποστήριζε ότι το θέατρο έκλεισε ελαφρά την καρδία.

Σύμφωνα με τον ίδιο δεν τίθεται θέμα στατικής ανεπάρκειας του κτιρίου, παρά μόνο αν αυτή εξεταστεί με βάση τα σημερινά δεδομένα. «Το κτίριο νομοτελειακά διαθέτει την ίδια στατική επάρκεια με κάθε άλλο κτίριο που κατασκευάσθηκε την ίδια χρονική περίοδο και τίποτε λιγότερο, δεν θεωρείται κατεδαφιστέο, δεν χρήζει στατικής ενισχύσεως. Για να το εξηγήσω πιο απλά: Είμαστε έτοιμοι να γκρεμίσουμε αναιτιολόγητα τα σπίτια μας επειδή οι προδιαγραφές έχουν αλλάξει με το πέρασμα των χρόνων; Προφανώς όχι… Ποιοι και γιατί έβγαλαν «άχρηστο» και ακατάλληλο το Θέατρο και προχώρησαν σε αδικαιολόγητες δαπάνες; Αυτό είναι το μέγα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από τους αρμοδίους και ενδεχομένως ακόμα και από τη δικαιοσύνη», ανέφερε στην ανοιχτή επιστολή του ο κ. Χατζούλης, προσθέτοντας ότι δεν προηγήθηκαν λήψη και θραύση δοκιμίων σκυροδέματος, λήψη και θραύση δοκιμίων οπλισμών, μέτρηση καθιζήσεων, στατική μελέτη υφισταμένου με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά την εφαρμογή, έλεγχος ορθής εφαρμογής της αρχικής μελέτης

«Σε περίπτωση που οι ως άνω έλεγχοι τελεστούν και ικανοποιούνται οι απαιτήσεις τους, το κτίριο νομοτελειακά διαθέτει την ίδια στατική επάρκεια με κάθε άλλο κτίριο που κατασκευάσθηκε την ίδια χρονική περίοδο και τίποτε λιγότερο, δεν θεωρείται κατεδαφιστέο, δεν χρήζει στατικής ενισχύσεως», έλεγε μεταξύ άλλων.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου