ΤΟΠΙΚΑ

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομίας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

συνέντευξη-του-υπουργού-οικονομίας-σ-503570

Επιστροφή σε θετικό πρόσημο μέσα στο 2015 «βλέπει» ο Γ. Σταθάκης – Τι δηλώνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για το αεροδρόμιο και το αναπτυξιακό σχέδιο στη Μαγνησία

Μέσα στο 2015 η ελληνική οικονομία θα επιστρέψει σε θετικό πρόσημο, ενώ το βασικό στοιχείο για την αποφυγή νέας δανειακής σύμβασης είναι η ρύθμιση του χρέους με τρόπο που να απομειώνει τις δανειακές ανάγκες ειδικά για την περίοδο 2015-2022 και να το καθιστά μεσοπρόθεσμα βιώσιμο. Την εκτίμηση αυτή εκφράζει σε αποκλειστική του συνέντευξη στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ενόψει της σημερινής του επίσκεψης στο Βόλο ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Σταθάκης.

Συνέντευξη στη ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Ο κ. Σταθάκης προαναγγέλλει επίσης επανεξέταση των όρων της σύμβασης παραχώρησης για τα αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου, χωρίς όμως να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ενώ ερωτηθείς εάν υπάρχει συγκεκριμένος αναπτυξιακός σχεδιασμός για τη Μαγνησία εκ μέρους του Υπουργείου, υπογραμμίζει ότι ο Νομός και η Θεσσαλία μπορούν να ωφεληθούν πολλαπλά από την ενεργή στήριξη των παραγωγικών τομέων της οικονομίας, την γεωργία και τη βιομηχανία, τη στήριξη της εξαγωγικής προσπάθειας και την οριζόντια ενίσχυση των δραστηριοτήτων καινοτομίας και γνώσης.

Ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης θα μιλήσει σήμερα στις 8 το βράδυ στην ετήσια συνέλευση του ΣΕΒ Θεσσαλίας – Κεντρικής και Στερεάς Ελλάδος, ενώ νωρίτερα το πρωί θα παραστεί στη διημερίδα που διοργανώνει η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Παν. Θεσσαλίας.

Κύριε υπουργέ, η άφιξή σας στο Βόλο συμπίπτει με μία κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα. Οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς βρίσκονται σε εξέλιξη εν μέσω πιέσεων αλλά και πληροφοριών που δημιουργούν ανασφάλεια αλλά και παρατείνουν την κρίση στην οικονομία. Εκτιμάτε ότι βρισκόμαστε κοντά σε συμφωνία, με βάση και το πλαίσιο που θέτει η Κυβέρνηση ή θα υπάρξει πολιτικός συμβιβασμός που σημαίνει υπαναχώρηση από τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις;

Υπάρχουν ακόμα πολύ κρίσιμα θέματα, ωστόσο πιστεύω ότι έχει ήδη καλυφθεί μεγάλο μέρος της διαδρομής και σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα. Δουλεύουμε σταθερά πάνω στην ιδέα μιας συμφωνίας που θα δώσει τη δυνατότητα στην ελληνική οικονομία να επιστρέψει πολύ γρήγορα και εντός του έτους σε θετικό πρόσημο. Το βασικό στοιχείο για την αποφυγή νέας δανειακής σύμβασης είναι η ρύθμιση του χρέους με τρόπο που να απομειώνει τις δανειακές ανάγκες, ειδικά για την περίοδο 2015-2022 και να το καθιστά μεσοπρόθεσμα βιώσιμο.

Με τα αεροδρόμια τελικά τι να περιμένουμε; Θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση ως «πακέτο» που θα περιλαμβάνει και τα 14 αεροδρόμια όπως το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου στην περιοχή μας ή έχετε κάποιο άλλο σχέδιο;

Εχουμε ξεκινήσει νέο κύκλο συζητήσεων με τους ενδιαφερόμενους. Στόχος είναι να επιτευχθεί μια συμφωνία στην οποία θα έχει ενεργή συμμετοχή το ελληνικό Δημόσιο. Οπως γνωρίζετε έχει γίνει μία σύμβαση παραχώρησης για τα δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, η οποία βρίσκεται τώρα σε δεύτερο στάδιο. Επιδίωξή μας είναι να εξετάσουμε ξανά τους όρους χωρίς να ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Με βάση τη σύμβαση που έχει περάσει και από Ελεγκτικό Συνέδριο, η ομάδα α’ περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας ενώ η ομάδα β’ της Ρόδου, της Κω, της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Σκιάθου.

Η Μαγνησία είναι ένας νομός που μαστίζεται από την ανεργία. Η επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω της κρίσης και οι επενδύσεις αποτελούν μακρινό όνειρο. Σκοπεύει το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην έξοδο από αυτή την ύφεση;

Ως νέα κυβέρνηση καλούμαστε να επιλύσουμε τα συσσωρευμένα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Να βελτιώσουμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι επιχειρήσεις, δηλαδή το φορολογικό και το θεσμικό που αφορά τις αδειοδοτήσεις, την περιβαλλοντική προστασία, την προστασία του καταναλωτή και ούτω καθ’ εξής. Η οικονομική ανάπτυξη, πιστεύουμε, θα στηριχθεί πρωτίστως σε αυτό που διαθέτει η Ελλάδα, το οποίο δεν είναι άλλο από το ανθρώπινο δυναμικό της. Επομένως οποιαδήποτε στρατηγική ανάπτυξης θα στηριχθεί σε οικονομικές δραστηριότητες, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η Θεσσαλία μπορεί να ωφεληθεί πολλαπλά από την ενεργή στήριξη των παραγωγικών τομέων της οικονομίας, τη γεωργία και τη βιομηχανία, τη στήριξη της εξαγωγικής προσπάθειας και την οριζόντια ενίσχυση των δραστηριοτήτων καινοτομίας και γνώσης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου