ΤΟΠΙΚΑ

Στην αγορά μέσα στο καλοκαίρι

στην-αγορά-μέσα-στο-καλοκαίρι-503626

Εκκολάφθηκαν στο πλαίσιο της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ντεμπούτο στην αγορά ετοιμάζονται να κάνουν μέσα στο καλοκαίρι, τρεις επιχειρήσεις, που εκκολάφθηκαν το προηγούμενο διάστημα στους κόλπους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Κόντρα στην οικονομική κρίση φοιτητές αλλά και κοινωνικές ομάδες έλαβαν τις γνώσεις από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και μέσα στους επόμενους μήνες θα κάνουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα στην αγορά.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η πορεία των επιχειρηματικών σχεδίων εξετάστηκε χθες κατά την πρώτη ημέρα της διημερίδας με θέμα «Σχέδιο Δράσης για τη Στήριξη της Νέας Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα», που διοργάνωσε η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Στέγη Ελληνικής Βιομηχανίας.

iorder

Εντός του Ιουνίου αναμένεται να εφαρμοστεί πιλοτικά σε τέσσερα καταστήματα take away στο κέντρο του Βόλου, η πλατφόρμα i-order που δημιούργησαν τέσσερις φοιτητές του Π.Θ. Πρόκειται για τους Χρήστο Κυρίτση, Πελαγία Βασιλειάδου, Πέτρο Κούλαλη από το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών και τον Σάββα Μουρατίδη από το Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η ομάδα είχε αποσπάσει το πρώτο βραβείο στο περσινό startup Weekend Βόλου. Η επιχείρηση που στήνουν οι φοιτητές είναι ουσιαστικά μία εφαρμογή για το χρήστη που του δίνει τη δυνατότητα να κάνει τις παραγγελίες του on line, ενώ βρίσκεται στη διαδρομή και μία πλατφόρμα για τη διαχείριση των παραγγελιών από τα καταστήματα.

Στο χρήστη δίνεται η δυνατότητα για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση, γνωρίζει ποια καταστήματα είναι πιο κοντά, μπορεί να πληρώσει on line και να κερδίσει κάποιους πόντους μέσω κάρτας αλλά και να αξιοποιήσει το ξυπνητήρι του κινητού του ώστε να παραγγέλνει καφέ αυτόματα σε ώρα που έχει προκαθορίσει.

Για τα καταστήματα προσφέρει περισσότερους πελάτες, ζωντανή εικόνα των οικονομικών τους στοιχείων όπως επίσης και έλεγχο της αποθήκης τους, έλεγχο των ατόμων που εργάζονται μέσα στην επιχείρηση και διαφήμιση μέσω της εφαρμογής.

Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η demo έκδοση και της εφαρμογής και της πλατφόρμας και μέσα Ιουνίου θα τρέξει η εφαρμογή πιλοτικά σε κάποια καταστήματα μέσα στο Βόλο.

Βιολογικό σαπούνι

Προς το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται εξάλλου να κυκλοφορήσουν στην αγορά και τα οικολογικά σαπούνια, σκόνη πλυντηρίου, υγρά σαπούνια και κηραλοιφές, που ετοιμάζει η ομάδα Φυλώ ΚοινΣΕπ. Η ομάδα συμμετείχε στα workshop της ΜΟΚΕ και απέκτησε τα εφόδια για να κάνει το επόμενο βήμα.

Εχει δημιουργήσει τη μονάδα παρασκευής των προϊόντων της στον Πτελεό και τώρα είναι στη φάση της συσκευασίας, πριν αυτά βγουν στην αγορά. Ο μέντορας της ομάδας -που αποτελείται από τους Χρ. Δεληστάθη, Βάλια Μουζουράκη, Παρασκευή Μανταφούνη, Μαρία Ρούτσια, Νατάσσα Μαράτου και Κατερίνα Λοΐζου – Αρης Κουρκουβέλας από τα «Σπιτικά Τρόφιμα ΑΒΕΕ» έχει ήδη βρει το δίκτυο όπου θα διακινηθούν τα προϊόντα που παράγονται με προδιαγραφές ISO.

Noodio

Σε επιδεικτικό στάδιο έχει ξεκινήσει εξάλλου τη λειτουργία του και το επιχειρηματικό σχέδιο Noodio. Είναι μια πλατφόρμα για νέους καλλιτέχνες, μέσω της οποίας μπορούν να γίνουν γνωστοί και να αποκτήσουν το κοινό τους. Το Noodio δημιούργησαν οι Χριστόφορος Βαρακλιώτης, Χριστόφορος Δημητριάδης, Αργύρης Στεργίου και Νίκος Νάνος.

«Σιγά – σιγά έχουμε αρχίσει και ωριμάζουμε τα προγράμματα και προετοιμαζόμαστε για το νέο ΕΣΠΑ», ανέφερε ο λέκτορας Γιώργος Σταμπουλής.

Ο ίδιος εντόπισε τις μεγαλύτερες δυσκολίες όσον αφορά την ωρίμανση των επιχειρηματικών ιδεών των συμμετεχόντων στην έλλειψη χρόνου αλλά και οικονομικών πόρων. «Ολα γίνονται με ελάχιστους πόρους κι όσοι συμμετέχουν το κάνουν σχεδόν εθελοντικά», επεσήμανε.

Γραφειοκρατία, έλλειψη χρηματοδότησης είναι τα αγκάθια που εντοπίζει και ως μέντορας επιχειρηματικών ομάδων, η διευθύνουσα σύμβουλος της ΕΨΑ Α.Ε., κ. Πένυ Τσαούτου.

Από την πλευρά του πάντως, ο Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Παντελής Σκάγιαννης, υπογράμμισε την ανάγκη προσανατολισμού των επιχειρηματικών σχεδίων σε πεδία που να δίνουν προστιθέμενη αξία και να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό. «Θα πρέπει να ξεφύγουν από τις ιδέες να κάνουν καινοτόμες προτάσεις σε επίπεδο φαγητού ή διασκέδασης. Γιατί αυτές μπορεί να είναι επικερδείς προτάσεις δεν έχουν όμως μεγάλη διάρκεια ζωής», είπε χαρακτηριστικά.

Η διημερίδα ολοκληρώνεται σήμερα, στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (Πεδίον Αρεως, Βόλος).

Κεντρικός ομιλητής είναι ο Υπουργός Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γεώργιος Σταθάκης, ο οποίος θα απευθύνει ομιλία, στις 4:30 το απόγευμα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου