ΤΟΠΙΚΑ

Σε αναζήτηση κονδυλίων ο Ο.Λ.Β.

σε-αναζήτηση-κονδυλίων-ο-ο-λ-β-537750

Ζητούμενο ο ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων στην κεντρική προβλήτα

Στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2015 θα προχωρήσει κόντρα στην κρίση το επόμενο διάστημα η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, με στόχο να διεκδικήσει κονδύλια για την υλοποίηση έργων για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στην κεντρική προβλήτα, τη μεταφορά της δραστηριότητας – διαχείρισης σκραπ στη γ’ προβλήτα και τη συντήρηση και αποκατάσταση προβλημάτων στο μόλο και τα κρηπιδώματα.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Πρόκειται για έργα που θα δώσουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στο λιμάνι του Βόλου, θα το αποφορτίσουν από οχλούσες δραστηριότητες, θα αντιμετωπίσουν προβλήματα που δημιουργήθηκαν εδώ και δεκαετίες αλλά μέχρι σήμερα παραμένουν ως έχουν. Η ολοκλήρωση των ώριμων έργων πετυχαίνει δύσκολη οικονομική συγκυρία, όμως ο Ο.Λ.Β. συνεχίζει απαρέγκλιτα το σχεδιασμό του.

Ο διαγωνισμός

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου προσανατολίζεται να αποφασίσει τη διενέργεια διαγωνισμού για τη σύνταξη μελέτης για τους όρους και τις προδιαγραφές ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων. Οπως αναφέρθηκε από τη Διοίκηση, όταν εγκρίθηκε το master plan του λιμανιού το Διοικητικό Συμβούλιο δεν είχε «περάσει» το κομμάτι εκείνο που αφορούσε στον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων, για το οποίο ο μελετητής προέβλεπε την προσέγγιση με ναύδετα, δηλαδή με γέφυρα στα 200 μέτρα από τη στεριά.

Πρόθεση της Διοίκησης είναι να εξετάσει εκ νέου το θέμα προτείνοντας τη σύνταξη μελέτης, η οποία θα αναλύει τον ακριβή τρόπο που μπορεί να γίνει η προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στον κεντρικό προβλήτα, ώστε να μη δημιουργούνται προβλήματα. Λόγω του ότι ο Οργανισμός δε διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό, η Διοίκηση σκέφτεται το ενδεχόμενο να διενεργήσει διαγωνισμό με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις.

Ωριμα έργα

Η μελέτη για τη μεταφορά της δραστηριότητας – διαχείρισης σκραπ ολοκληρώθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Οργανισμού με τη βοήθεια τεχνικού συμβούλου, ενώ προμελέτη προβλέπει την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.

Τα προβλήματα που υπάρχουν στο μόλο και τα κρηπιδώματα καταγράφηκαν επίσης από την Τεχνική Υπηρεσία σε μελέτη για τις παρεμβάσεις που είναι απαραίτητο να γίνουν.

Στον κυματοθραύστη συγκεκριμένα, η ελλιπής χρηματοδότηση έχει σαν αποτέλεσμα τα τελευταία πέντε έτη να εμφανίζονται κατά διαστήματα τοπικές βλάβες με καταρρεύσεις λιθοδομής, ενώ το ακρομόλιο βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Στην επίμαχη απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο σημείωνε ότι οι κατασκευαστικές αστοχίες στο περιμετρικό στηθαίο και το δάπεδο επιδεινώνουν την κατάσταση και δημιουργούν κινδύνους ατυχήματος στα ολισθηρά τμήματα του δαπέδου. Σημαντικά προβλήματα λόγω μη συντήρησης υπάρχουν και στα κρηπιδώματα.

Στο μεταξύ, η ολοκλήρωση του έργου του υποσταθμού Μέσης Τάσης στον κεντρικό προβλήτα, η οποία θα δώσει λύση στην ηλεκτροδότηση του κτιρίου του νέου επιβατικού σταθμού «Ιάσων» αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα, καθώς η ανάγκη προμήθειας ανταλλακτικού από το Εξωτερικό είχε σαν αποτέλεσμα ο εργολάβος να μην τηρήσει το χρονοδιάγραμμα.

Η οικονομική συγκυρία

Δυστυχώς, η οικονομική συγκυρία για την αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων λόγω της κρίσης εκτιμάται ότι θα δυσκολέψει τη διεκδίκηση κονδυλίων για την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού σχεδιασμού. Μόλις την περασμένη εβδομάδα το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου υποχρεώθηκε να αποφασίσει τη μεταφορά του αποθεματικού του ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδας στο πλαίσιο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Ο Ο.Λ.Β. πίστευε ότι επειδή δεν έχει έσοδα από το κράτος δεν θα υποχρεωθεί να μεταφέρει το διαθέσιμο αποθεματικό του όμως το υπουργείο διευκρίνισε ότι περιλαμβάνεται στην επίμαχη λίστα με τα Νομικά Πρόσωπα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου