ΤΟΠΙΚΑ

Διπλάσια τα παράνομα συνεργεία

διπλάσια-τα-παράνομα-συνεργεία-634922

Διάχυτος προβληματισμός στα συνεργεία αυτοκινήτων

Η επιβίωση των συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών Μαγνησίας εν μέσω οικονομικής κρίσης μπαίνει επιτακτικά στη φετινή Γενική Συνέλευση που Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 17 Μαρτίου, στις 6.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Συνεταιριστικού Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. στο ΒΙΟ.ΠΑ.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Χρήστος Ευαγγέλου, είπε ότι «στον 5ο χρόνο της οικονομικής κρίσης η πτώση στον τζίρο των συνεργείων σε σχέση με το 2008 έφτασε το 70% και πλέον οι ιδιοκτήτες πασχίζουν για να κρατήσουν όρθια τα συνεργεία τους.

Ευνοϊκές ρυθμίσεις οφειλών των επαγγελματιών του κλάδου, η ελάφρυνση της φορολόγησης και βέβαια ο έλεγχος της νομιμότητας της λειτουργίας των συνεργείων επείγουν περισσότερο από ποτέ».

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι όταν κάποιος εκτελεί μία παράνομη επαγγελματική δραστηριότητα δεν υπόκειται σε κανένα πρέπει, δεν υποχρεούται να έχει πυροσβεστήρες, ούτε περιβαλλοντική μελέτη, να καταβάλλει φόρους. «Ο αριθμός των παράνομων συνεργείων που λειτουργούν σήμερα διπλασιάστηκε και δεν υπάρχει κανένας έλεγχος» συμπλήρωσε.

Ο Σ.Ι.Σ.Α.Μ μετράει 150 μέλη από 200 που ήταν πριν 15 χρόνια. «Οι 50 ιδιοκτήτες των συνεργείων που έκλεισαν ή άλλαξαν επάγγελμα ή συνταξιοδοτήθηκαν ή συνέχισαν να λειτουργούν την επιχείρησή τους παράνομα. Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή ακριβό των παράνομων συνεργείων, όμως μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι έχουν διπλασιαστεί» είπε ο ίδιος.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου λέει ότι οι έλεγχοι επιβάλλεται να ενταθούν από τους αρμόδιους φορείς. «Η Γενική Συνέλευση θα καταθέσει προτάσεις. Δε γίνεται μία επιχείρηση να πληρώνει ΦΠΑ, τους φόρους, να παλεύει με νύχια και με δόντια να σταθεί όρθια και μία άλλη να δουλεύει με μειωμένο κοστολόγιο κατά το 1/3. Πλέον τίθεται θέμα επιβίωσης» συμπλήρωσε.

Ο κύκλος εργασιών των συνεργείων οχημάτων μπορεί να μην έχει μειωθεί όπως αυτός του εμπορίου, όμως και οι ιδιοκτήτες συνεργείων έχουν φοβερά έξοδα. «Με τις μειώσεις στους μισθούς και τις συντάξεις ο κόσμος δεν έχει λεφτά να συντηρήσει το αυτοκίνητό του.

Πελάτης μας, που διατηρούσε επιχείρηση και την έκλεισε λόγω κρίσης στα 50 χρόνια του, προσπαθούσε να επιχειρηματολογήσει ότι χρειάζεται μεταχειρισμένα τακάκια, ενώ με τα φρένα δεν παίζουμε» είπε ο ίδιος.

Ο κύκλος εργασιών των συνεργείων σε σχέση με το 2013 κατέγραψε αύξηση στα έσοδα ύψους 10%. «Ομως, οι επιχειρήσεις έχουν περιέλθει ήδη σε πολλή δύσκολη θέση. Το 80% των μελών μας κρατούν τις επιχειρήσεις ανοιχτές εντελώς πατριωτικά. Εχουν χρέη προς το δημόσιο, τις Τράπεζες για επενδύσεις εξοπλισμού.

Ολα αυτά τα χρόνια προσπάθησαν και διατήρησαν τις θέσεις εργασίας. Οι εργαζόμενοί μας είναι συνεργάτες μας. Συμπάσχουν με τα προβλήματά μας. Ομως, πρέπει να δοθεί μία ανάσα στα συνεργεία» είπε ο κ. Ευαγγέλου.

Η Γενική Συνέλευση θα επεξεργαστεί προτάσεις για την αντιμετώπιση των χρεών ώστε οι δόσεις των ρυθμίσεων να ανταποκρίνονται στα πραγματικά εισοδήματα και οφειλές που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια παρά τη μη παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης να διαγραφούν. Τυχόν άλλα χρέη επισημάνθηκε ότι πρέπει να κρατηθούν από τις συντάξεις.

Ο πρόεδρος του Σ.Ι.Σ.Α.Μ. επισήμανε ότι οι επαγγελματίες του κλάδου φορολογούνται με 26% από το πρώτο ευρώ συν 50% προκαταβολή του φόρου για τη χρήση του 2015.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου