ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Προτεραιότητα οι λιμενικές υποδομές για Σκιάθο -Σκόπελο

προτεραιότητα-οι-λιμενικές-υποδομές-248734

Τα ζητήματα των λιμενικών υποδομών και η ενημέρωση των φορέων διαχείρισης λιμένων για τα μάστερ πλαν των νησιωτικών περιοχών, συμπεριλαμβανομένης της Σκιάθου και της Σκοπέλου, συζητήθηκαν στη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης που πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, με τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος, υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΝΑΝΠ, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου Γιώργος Πάλλης, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης Ναυπλίου, Κω, Μεσολογγίου και Λέσβου, εκπρόσωποι των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Νομού Ευβοίας, Πειραιώς, καθώς και εκπρόσωποι των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων Αβδήρων, Ναυπλίου, Σπετσών, Πάρου, Σκιάθου, Κεφαλονιάς – Ιθάκης, Λέσβου, Μεσολογγίου, Τήνου – Άνδρου, Φθιώτιδας, Μυκόνου, Φωκίδας, Θήρας, Σητείας, Πάτμου, Αίγινας, Σκοπέλου, Θάσου, Σύρου και Χίου.

Στόχος της συνάντησης ήταν η αλληλοενημέρωση για την κατάρτιση MASTER PLAN από τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων.

Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι μετά τις ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, οι επόμενες αξιοποιήσεις των λιμανιών θα γίνουν με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων συγκεκριμένων λιμενικών δραστηριοτήτων, σε εξειδικευμένους ιδιώτες επενδυτές. Ο ίδιος δήλωσε ότι στο νομοσχέδιο του Υπουργείου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, προωθούνται ρυθμίσεις με τις οποίες -εκτός των άλλων- μειώνονται γραφειοκρατικά ζητήματα, νομιμοποιούνται λιμενικές εγκαταστάσεις και απλοποιούνται οι διαδικασίες για την εκτέλεση μικρών, αλλά απαραίτητων έργων, μέχρι 20.000 ευρώ. Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης και στο κρίσιμο ζήτημα της αδυναμίας σημαντικού αριθμού μικρών φορέων διαχείρισης λιμένων να αποκτήσουν οικονομική, τεχνική επάρκεια και υποστήριξη, προκειμένου να είναι σε θέση να υλοποιούν έργα αναγκαία για την αναβάθμισή τους, τονίζοντας ότι έχει ξεκινήσει η επεξεργασία προτάσεων για την αναδιοργάνωση του Λιμενικού Συστήματος.

Οι Βόρειες Σποράδες

Στο πρώτο μέρος της σύσκεψης έγινε αναλυτική παρουσίαση -από την αρμόδια υπηρεσία της Γεν. Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων- τι πρέπει να περιλαμβάνει τo Master Plan, τονίζοντας ιδιαίτερα τη σημασία που έχει το χωροταξικό σχέδιο της Χερσαίας Ζώνης του λιμένα, αλλά και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), η οποία πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύει τo Master Plan.

Στη συνέχεια, οι εκπρόσωποι των φορέων διαχείρισης λιμένων πήραν τον λόγο και παρουσίασαν την εξέλιξη της προσπάθειάς τους για την κατάρτιση του Master Plan, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, π.χ. δύσκαμπτο θεσμικό πλαίσιο, έλλειψη προσωπικού -ιδιαίτερα τεχνικού- αδυναμία υποστήριξης από δήμο και περιφέρεια και άλλες.

Τον Δήμο Σκοπέλου εκπροσώπησε ο μηχανικός Νίκος Παναγόπουλος, ο οποίος συνέταξε το μάστερ πλαν της Σκοπέλου και τη Σκιάθο, αντίστοιχα, ο Βαγγέλης Κωστόπουλος, αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σκιάθου.

Αναλύοντας τα αιτήματα της Σκοπέλου, ειδικότερα, ο δήμαρχος του νησιού, Χρήστος Βασιλούδης, τόνισε ότι είναι σε ώριμο στάδιο τα μάστερ πλαν Σκοπέλου και Λουτρακίου και υπολείπεται η έγκριση των περιβαλλοντολογικών μελετών, προκειμένου να υλοποιηθεί το τελικό στάδιο, που είναι η επικύρωση από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Ναυτιλίας. Παράλληλα τόνισε ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας που απαιτείται, θα ανοίξει ένα μεγάλο κεφάλαιο για την ανάπτυξη του νησιού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου