ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Ενα μόνο πλοίο στη γραμμή Βόλος-Σποράδες

ενα-μόνο-πλοίο-στη-γραμμή-βόλος-σποράδ-534653

Μας γύρισαν στο 1980 οι ακτοπλοϊκές, αναστέλλοντας ένα από τα δύο δρομολόγια

Σοβαρά προβλήματα στην οικονομική ζωή κυρίως των Β. Σποράδων, προκαλεί η απόφαση των ακτοπλοϊκών εταιρειών να προχωρήσουν σε μείωση των ημερήσιων δρομολογίων επιβατηγών πλοίων προς τα νησιά.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Την απόφασή τους οι ακτοπλοϊκές, ενίσχυσαν εμμέσως με την πρακτική της ακινησίας των πλοίων για επισκευές, επιβάλλοντας στην ουσία την παραμονή στη γραμμή ενός πλοίου και μόνο όταν έβλεπαν τις πληρότητες να χτυπούν «κόκκινο», ζητούσαν από το Λιμεναρχείο την έγκριση έκτακτων δρομολογίων.

Στη διάρκεια της τρίμηνης ακινησίας του «Πρωτέα» και στη συνέχεια του «Εξπρές Σκιάθος», δεν υπήρξαν αντικαταστάσεις και φτάσαμε μέχρι και αύριο Τετάρτη, τη γραμμή Βόλος – Β. Σποράδες να «καλύπτει» καθημερινά ένα πλοίο, τη μία ημέρα ο «Πρωτέας» με μικρότερη μεταφορική ικανότητα, την επόμενη ημέρα το «Σκιάθος» κ.ο.κ.

Αποτέλεσμα της κοινής πρακτικής των δύο εταιριών ήταν να συνωστίζονται κάθε πρωί στον προβλήτα του Βόλου, φορτηγά, οχήματα, μηχανήματα προκειμένου να μεταφερθούν σε Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο.

Υλικά για έργα στη Σκιάθο, όπως σιλοφόρο με ασφαλτόμιγμα για το έργο επέκτασης του αεροδιαδρόμου Σκιάθου, καθυστερούσε, με συνέπεια να καθυστερεί ο εργολάβος που είχε προγραμματίσει άλλες εργασίες στη συνέχεια, τις οποίες μεταφέρει μεταγενέστερα χρονικά, ακυρώνοντας μετακινήσεις συνεργείων, ειδικών κ.α.

Τα ίδια και με άλλα έργα στο νησί, όπως στο λιμάνι αλλά και πολλά προβλήματα με τη μεταφορά υλικών και προμηθειών για ξενοδοχεία, επιχειρήσεις κ.α.

«Είναι δυνατόν να περιμένουν στο λιμάνι του Βόλου τρεις ημέρες φορτηγά να μεταφερθούν στη νησιά μας», τονίζει η Αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κα Δωροθέα Κολυνδρίνη η οποία έστειλε έγγραφο διαμαρτυρίας στο Υπουργείο (Διευθυντή θαλασσίων συγκοινωνιών), ζητώντας τη δρομολόγηση δύο πλοίων καθημερινά στη γραμμή Βόλος – Β. Σποράδες.

«Μετά από έντονες οχλήσεις αλλά και κατόπιν ιδίας διαπίστωσης περί της ύπαρξης σοβαρού προβλήματος σε σχέση με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες από το λιμάνι του Βόλου προς τα νησιά Σκιάθου Σκοπέλου και Αλοννήσου ενόψει της θερινής περιόδου, σας επισημαίνω την αναγκαιότητα να επανεξετάσετε το ζήτημα της δρομολόγησης δύο καραβιών την μέρα, κάτι που γινόταν αδιάλειπτα από το 1980 μέχρι και σήμερα, αναιρώντας την εκ περιτροπής δρομολόγηση ενός καραβιού από τις δύο εταιρείες κάθε μέρα αντιστοίχως.

Αφενός το ένα καράβι έχει τη μισή σχεδόν δυναμική του άλλου, άρα αδυνατεί να απορροφήσει το υπόλοιπο της κίνησης της προηγούμενης μέρας, αφετέρου οχήματα μεταφορικών εταιρειών, φορτηγά, επαγγελματικά αυτοκίνητα ανεφοδιασμού, φορτηγά μεταφοράς υλικών για τα τρέχοντα έργα στα νησιά καθώς και μηχανήματα περιμένουν μέρες στο λιμάνι του Βόλου με ενδεχόμενο τον κίνδυνο τα έργα να μην ολοκληρωθούν αλλά και οι κάτοικοι των νησιών εν όψει των αναγκών και της προετοιμασίας τους για τη θερινή περίοδο να μην ικανοποιούνται ως προς τα επιτακτικά και αναγκαία.

Σας παρακαλώ να αναθεωρήσετε την πρόσφατη απόφασή σας για την εκ περιτροπής δρομολόγηση ενός καραβιού τη μέρα και να δρομολογηθούν δύο καράβια τη μέρα, όπως γινόταν μέχρι τώρα εδώ και χρόνια, για το καλό του τόπου και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οπως γνωρίζετε, καταλήγει με αιχμές στην επιστολή της η κα Κολυνδρίνη, η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό προς εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι των ναυτιλιακών εταιρειών».

Σήμερα στις 09.00 το πρωί θα αποπλεύσει το «Σκιάθος», ενώ αύριο Τετάρτη την ίδια ώρα ο Πρωτέας και στις 12 το μεσημέρι το Σκιάθος, οπότε και αρχίζει η εκτέλεση των δύο ημερήσιων δρομολογίων.

Μείωση 10% στην Πασχαλινή κίνηση

Μειωμένη κατά 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ήταν το φετινό Πάσχα η κίνηση στην ακτοπλοϊκή γραμμή Βόλος – Β. Σποράδες.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου από τη Μ. Πέμπτη (9/4) μέχρι και Δεύτερη ημέρα του Πάσχα (13/4), διακινήθηκαν 2.800 επιβάτες, 280 ΙΧ, 80 φορτηγά και 40 δίκυκλα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου