ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Εδέμ του βάθους» δια χειρός Ξένιας Μαρλίτση

εδέμ-του-βάθους-δια-χειρός-ξένιας-μα-314038

Πολύ θετικές κριτικές απέσπασαν τα έργα της Σκοπελίτισσας εικαστικού Ξένιας Μαρλίτση που εκτέθηκαν πριν από λίγο καιρό στο πλαίσιο της έκθεσης «Εδέμ του βάθους» στο κτίριο του παλιού κινηματογράφου «Ορφέα».

Το κυρίως σώμα της έκθεσης αποτελείτο από ζωγραφικά έργα πραγματοποιημένα με το υλικό του λαδιού πάνω σε μουσαμά, καθώς και σχέδια σε χαρτί. Επιπλέον, εκτέθηκε και μια εγκατάσταση χώρου.

Όσον αφορά τη σύνθεση, στην έκθεση αυτή κυριάρχησαν οι ανθρώπινες μορφές, περιστοιχισμένες από φυτικά και άλλα μοτίβα, με φιλοδοξία την δημιουργία μιας ατμόσφαιρας αλληγορικής και ονειρικής.

Ο τίτλος της έκθεσης, όπως εξήγησε η εικαστικός στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ παρέπεμπε ουσιαστικά σε μία αμφισημία: «Δεν πρόκειται για την Εδέμ της γήινης επιφάνειας, αλλά του βάθους, το οποίο αντιπροσωπεύει αντίστοιχα το σκοτάδι, το ανομολόγητο, το ασυνείδητο, αλλά και το ουσιαστικό».

Η Εδέμ άλλωστε αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ως ο επίγειος τόπος που παραχωρήθηκε από τον Θεό στους πρωτόπλαστους.

Η Ξένια Μαρλίτση είναι Σκοπελίτισσα εικαστικός, είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών τεχνών Αθήνας (2010, πτυχίο Ζωγραφικής). Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ πραγματοποίησε την πρώτη της ατομική έκθεση στον χώρο τέχνης Μελάνυθρος (Αθήνα 2012, Ο Σκόπελος της Μνήμης). Το 2016, έγινε δεκτή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Θεωρία και Ιστορία της Τέχνης, στο τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου