ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Βολιώτισσα «Ροζίνα»

βολιώτισσα-ροζίνα-118752

Το αριστούργημα του Ροσίνι «Κουρέας της Σεβίλλης», γιορτάζει 200 χρόνια από το πρώτο ανέβασμα του έργου στην όπερα της Ρώμης και Εθνική Λυρική Σκηνή (σε συμπαραγωγή με το θέατρο της Μπολόνια), γιορτάζει αυτή τη στιγμή, με μια ανατρεπτική παραγωγή που υπογράφει ο Ιταλός σκηνοθέτης Φραντσέσκο Μικέλι.

Το ρόλο της Ροζίνα, ερμηνεύουν διαδοχικά η Βασιλική Καραγιάννη (13, 17, 20, 24, 26, 28/2) και η Μίνα Πολυχρόνου (14, 19, 21, 27/2).

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Βολιώτισσα υψίφωνος Μίνα Πολυχρόνου, υπογραμμίζει ότι «όταν μιλά κανείς για τη μουσική στον Κουρέα της Σεβίλλης, οι περισσότεροι σκέφτονται την περίφημη καβατίνα του Φίγκαρο. Στην πραγματικότητα όμως ο Ροσίνι κατάφερε μέσα από τη συγκεκριμένη όπερα, να εκφράσει την έκρηξη θυμού κ οργής της καταπιεσμένης Ροζίνα, όπως τονίζει ο σκηνοθέτης. Ετσι λοιπόν ο βασικός χαρακτήρας που προβάλλει ο Μικέλι είναι η Ροζίνα. Ολες οι φάρσες, οι ίντριγκες και οι δολοπλοκίες στην πλοκή του έργου, γίνονται με μοναδικό σκοπό, να βοηθήσουν την καταπιεσμένη και «φυλακισμένη» Ροζίνα, να αποδράσει».

Η Βολιώτισσα υψίφωνος έχει εμφανιστεί σε παραγωγές τόσο στη Λυρική όσο και στο Βόλο. Αναφερόμενη στην τωρινή παραγωγή, που ανοίγει αυλαία στις 13 Φεβρουαρίου, τονίζει ότι «είναι μια πρόκληση να δω το ρόλο μου με άλλη ματιά, στο ανατρεπτικό ανέβασμα του Φρ. Μικέλι. Η μουσική και η γραφή του ρόλου της Ροζίνα, είναι έτσι κι αλλιώς μια πρόκληση για κάθε σοπράνο, διότι ο ρόλος είναι απαιτητικός και μεγάλης διάρκειας. Απαιτείται δεξιοτεχνία, σβελτάδα και άνεση τόσο στην ψηλή περιοχή της φωνής, όσο και στην κεντρική, χαμηλή περιοχή της. Αυτή όμως είναι η μαγεία και το συναρπαστικό για όσους ερμηνεύουν Ροσίνι.

Ετσι και για μένα, είναι ένας ρόλος που απολαμβάνω, κάθε φορά που μου δίνεται η ευκαιρία να ερμηνεύσω».

Η Μίνα Πολυχρόνου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόλο όπου ξεκίνησε μαθήματα πιάνου με την Λέλλα Σταμούλη στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου και αργότερα έγινε μέλος της Δημοτικής Χορωδίας με μαέστρο τον Γιάννη Καρκάλα. Συνέχισε στο Ωδείο Αθηνών μονωδία (δίπλωμα) και ανώτερα θεωρητικά (αρμονία, αντίστιξη, φούγκα), ενώ κατέχει ανώτερο τίτλο φωνητικής ερμηνείας (Fellowship, London College of Music). Συνέχισε τις σπουδές τις στο Μιλάνο υπό τις Κ. Καστελλάνι, Μ.-Λ. Τσόνι (υποτροφία Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης») και τη Βιέννη υπό τις Ζ. Γιούρινατς, Ι. Κοτρουμπάς.

Πρωταγωνίστησε σε πολυάριθμες παραγωγές της ΕΛΣ («Ντον Τζοβάννι», «Οι γάμοι του Φίγκαρο», «Η απαγωγή από το σεράι», «Ενας χορός μεταμφιεσμένων», «Μποέμ», «Ο Πρωτομάστορας», «Ο κουρέας της Σεβίλλης», «Τζάννι Σκίκκι», «Τάνχωυζερ», «Αριάδνη στη Νάξο», «Τραβιάτα», «Κάρμεν», «Ο μαγικός αυλός», «Η πονηρή αλεπουδίτσα»). Τραγούδησε κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο (ΜΜΑ, ΜΜΘ, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Οπερα Θεσσαλονίκης), ενώ συνεργάστηκε με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες και την Καμεράτα (Καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Πέτρου), υπό τη διεύθυνση κορυφαίων Ελλήνων και ξένων αρχιμουσικών και έχει βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς.

ΓΛ. ΥΔΡ.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου