ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αφιέρωμα στο γαλλικό σινεμά

αφιέρωμα-στο-γαλλικό-σινεμά-499245

Ομιλία του Απόστολου Φοινικόπουλου στο «Καφέ της Επιστήμης»

Ομιλία με θέμα «1895 – 2015: Αναδρομή στα 120 χρόνια του γαλλικού Κινηματογράφου» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Μαΐου στις 20:00 από το «Καφέ της Επιστήμης», Αντωνοπούλου 17 και Δημητριάδος, με αφορμή τη λήξη του Φεστιβάλ Κανών. Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Eλληνογαλλικό Σύνδεσμο και ομιλητή τον Απόστολο Φοινικόπουλο, δικηγόρο, υπεύθυνο του προγράμματος Σινέ Μεσόγειος (2007 – 2014 Αχίλλειον & Εξωραϊστική).

Ο ομιλητής της εκδήλωσης Απόστολος Φοινικόπουλος γράφει: «Η παρουσίαση ακολουθεί ένα μεγάλο ταξίδι με πολλές διαδρομές και πολλούς σταθμούς: Από την πρώτη δημόσια κινηματογραφική προβολή των αδελφών Λιμιέρ με τριάντα τρία εισιτήρια στο υπόγειο ενός παρισινού ξενοδοχείου της Μπελ-Επόκ μέχρι τα μαγικά σκηνοθετικά κόλπα του Μελιές από τη Γη στη Σελήνη. Από τον Μαξ, τον πρώτο διεθνή σταρ και αγαπημένο δάσκαλο του Σαρλό μέχρι την Αλίς Γκι, την πρώτη στον κόσμο γυναίκα δημιουργό και παραγωγό ταινιών στην Ευρώπη και Αμερική. Από τη Μαργαρίτα του Γκομόν και τον Πετεινό του Πατέ μέχρι τις ομώνυμες μεγάλες κινηματογραφικές εταιρείες. Από τον Σβέλτο Λαγό της Μονμάρτρης μέχρι τη Φαντασμαγορία της πρώτης ταινίας κινουμένων σχεδίων στον κόσμο.

Από τις περιπέτειες του Φαντομά και των Βαμπίρ μέχρι τις ταινίες τέχνης με αρτίστες της Κομεντί Φρανσαίζ και μουσική υπόκρουση του Σεν-Σανς. Από τις προπολεμικές αβάν-γκαρντ των ιμπρεσιονιστών και των σουρεαλιστών μέχρι τον ποιητικό ρεαλισμό των ταινιών «Η Μεγάλη Χίμαιρα» και «Το Ανθρώπινο Κτήνος» του σκηνοθέτη Ζαν Ρενουάρ, γιο του διάσημου ζωγράφου Ογκύστ Ρενουάρ. Από τον βωβό στον ομιλούντα και από τον ασπρόμαυρο στον έγχρωμο κινηματογράφο. Από τους μεταμοντέρνους του ΄70 μέχρι το σινεμά του βλέμματος του ΄80 και το σινεμά του σώματος του ΄90 στο νέο – νέο κύμα της εποχής μας.

Η παρουσίαση ανοίγει και κλείνει με αναφορά σε δύο πρόσφατες ταινίες (2012), που αναφέρονται, η κάθε μια με το δικό της τρόπο, στην ιστορία του κινηματογράφου: Η γαλλική ταινία The Artist αναφέρεται στο Χόλιγουντ του ΄30 και η αμερικάνικη ταινία Hugo στην περίπτωση του πρωτοπόρου Ζόρζ Μελιές.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου