ΤΟΠΙΚΑ

Διπλασιάστηκαν οι καταθέσεις πινακίδων στην εφορία Βόλου

διπλασιάστηκαν-οι-καταθέσεις-πινακί-283690

Το πρώτο 9μηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016

Κουράστηκαν να επιβαρύνονται με δυσβάσταχτα ασφάλιστρα, τέλη, ΚΤΕΟ. Σπεύδουν στην εφορία Βόλου και καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας. Η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων που έκανε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων τον Ιούνιο οδήγησε σε χρέη. Θορυβημένοι από τις οφειλές, το παίρνουν απόφαση και αφήνουν το τιμόνι.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Διπλάσιοι οδηγοί το πρώτο 9μηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 έβγαλαν το αυτοκίνητό τους σε ακινησία. Οι καταθέσεις πινακίδων που έγιναν ήταν 950, ενώ πέρυσι το ίδιο διάστημα ήταν 470. Καθημερινά στο Τμήμα Αυτοκινήτων της Εφορίας Βόλου απευθύνονται τουλάχιστον τέσσερις Βολιώτες και είναι αποφασισμένοι…

«Οι φορολογούμενοι φέτος είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι από κάθε άλλη χρονιά» λέει η υπεύθυνη του τμήματος Βέττα Πινάτση, η οποία έρχεται καθημερινά σε επαφή με τους πολίτες. «Ξέρουν πολύ καλά τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην κινητή τους περιουσία και δείχνουν ενδιαφέρον. Πλέον θα ασχοληθούν περισσότερο από κάθε άλλη φορά με τα κινητά τους περιουσιακά στοιχεία. Εάν έχουν πέσει θύμα κλοπής, θα το δηλώσουν και στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου και στο Μηχανολογικό. Κάποιοι δεν έχουν χρήματα για το ΚΤΕΟ. Θα προτιμήσουν να εγκαταλείψουν τότε την οδήγηση. Άλλοι δεν έχουν οικονομική δυνατότητα για τα ασφάλιστρα, τα τέλη. Θα κάνουν το ίδιο» εξήγησε.

Στο Τμήμα Αυτοκινήτων υπάρχει πολλή κίνηση. Η ίδια αποδίδει την αύξηση και στον έλεγχο του Ιούνη για τα ασφάλιστρα. «Οι φορολογούμενοι γνωρίζουν ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει διασταύρωση, και για τα τέλη και για το ΚΤΕΟ. Υπάρχει η δυνατότητα και όλα τα στοιχεία να αναζητηθούν και να βεβαιωθούν πρόστιμα» επισήμανε.

Εξάλλου, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την πολιτική απόφαση 1.084 του 2017 και να κάνουν άρση για τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για όσο διάστημα επιθυμούν, καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη και τον φόρο. Η εν λόγω απόφαση έχει μεγάλη ανταπόκριση. Κυρίως το καλοκαίρι οι άρσεις είναι περισσότερες, με τους αιτούντες να είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους μοτοσικλετιστές.

Το μέτρο όπως είναι γνωστό τέθηκε για πρώτη φορά σε ισχύ πέρυσι και μέχρι σήμερα συνεχίζει να έχει ευρεία εφαρμογή. Πλέον κανείς μπορεί να χρησιμοποιεί το όχημά του κατά διαστήματα ή και για ανάγκη. Οι άρσεις των πινακίδων που έγιναν και φέτος εκτιμάται ότι είναι εκατοντάδες.

Ιδιαίτερα στις αρχές κάθε μήνα η κίνηση στο Τμήμα Αυτοκινήτων είναι μεγάλη, καθώς πάντοτε όποια μέρα και να γίνει η άρση, η ημερομηνία επιστροφής των πινακίδων είναι η τελευταία εργάσιμη του κάθε μηνός.

Συγκεκριμένα, το μέτρο προβλέπει ότι για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού (31.12.2017), καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.

Ενδιαφέρον για τις διαγραφές οχημάτων

Στο μεταξύ, πολλά είναι τα τηλέφωνα που δέχεται τόσο η εφορία Βόλου όσο και η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις διαγραφές οχημάτων από το Μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών.

Με την πολιτική απόφαση 1145/2017 δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων με άδεια πριν την 4.3.2004, τα οποία δεν βρίσκονται στην κατοχή τους διότι δόθηκαν για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως την ίδια ημερομηνία (4.3.2004), να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση – αίτηση διαγραφής από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση Πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος.

Οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων μπορεί να μην πληρώνουν τέλη, ασφάλιστρα, ΚΤΕΟ, όμως επιβαρύνουν την περιουσιακή τους κατάσταση με επιπλέον κινητά στοιχεία, καθώς φαίνεται να έχουν τα οχήματα σε ακινησία.

Ο Νόμος εκδόθηκε αρχές Αυγούστου όμως οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι έφτασαν την περασμένη εβδομάδα στην εφορία Βόλου και στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών και ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον. Οι περισσότεροι πολίτες ζητούν να ενημερωθούν για το παράβολο των 20 που χρειάζεται να καταβάλλουν για τη διαγραφή, διαδικασία που γίνεται ηλεκτρονικά μέσω Taxis.

Η Διεύθυνση αναμένεται να εκδώσει και ενημερωτικό έντυπο. Εξάλλου, σε ορισμένες περιπτώσεις, πλην όμως μεμονωμένες, ο επίμαχος Νόμος λύνει κυριολεκτικά τα χέρια κατόχων οχημάτων από σοβαρά προβλήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο παρελθόν υπήρξαν κάτοχοι οχημάτων που έδωσαν τα αυτοκίνητά τους σε Ρομα και δεν μερίμνησαν να κρατήσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας και την άδεια. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορούν να προχωρήσουν ούτε σε διαγραφή ούτε και σε ακινησία των οχημάτων τους και να επιβαρύνονται με φόρους.

Να επισημανθεί πάντως ότι και για τους εν λόγω ιδιοκτήτες οχημάτων γίνεται έλεγχος για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Εφόσον υπάρχουν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη που προηγούνται της ημερομηνίας διαγραφής, τα σχετικά ποσά αναζητούνται, όμως η τυχόν ύπαρξη οφειλών για τα έτη αυτά δεν εμποδίζει την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής.

Οι περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά την παραλαβή του αιτήματος ενημερώνουν μεν τον αιτούντα σχετικά με τη μη διαγραφή τυχόν μη παραγεγραμμένων οφειλών (σήμερα για τα έτη από το 1997, λόγω εικοσαετούς παραγραφής) έως και το έτος διαγραφής (2004 ή προγενέστερο κατά τα αναφερόμενα στην παρ.1 του παρόντος), αλλά διεκπεραιώνουν την αίτηση κανονικά, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου.

Οι οφειλές αυτές, εφόσον διαπιστωθούν και βεβαιωθούν, δύναται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής κατά τα ανωτέρω, συνεπάγεται τη διαγραφή τυχόν οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και των σχετικών προστίμων τους, για τα έτη που έπονται της διαγραφής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου