ΤΟΠΙΚΑ

Ζητά τεχνικές διαμορφώσεις για την Καραμπατζάκη το ΤΕΕ

ζητά-τεχνικές-διαμορφώσεις-για-την-κα-538647

Στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται τεχνικές διαμορφώσεις, που θα διασφαλίζουν τη χρήση της Καραμπατζάκη ως οδού ήπιας κυκλοφορίας μετά τη διάνοιξή της, κατέληξε προχθές η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας, η οποία συζήτησε την απόφαση που έλαβε η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου για τη χρήση των παρόχθιων οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη ως κυκλοφοριακό ζεύγος, που θα συνδέει τις οδούς Αθηνών και Λαρίσης με την περιφερειακή οδό.

Η Διοικούσα Επιτροπή επικαιροποίησε την απόφαση του ΤΕΕ, το 2000, σύμφωνα με την οποία η Καραμπατζάκη είναι οδός ήπιας κυκλοφορίας, αλλά αποδέχεται την αναγκαιότητα της παρέμβασης στο κομμάτι που αφορά στην πρόσβαση των κατοίκων. Αποφάσισε ότι και η Ζάχου πρέπει να μετατραπεί σε ήπιας χρήσης ώστε και οι δύο δρόμοι να λειτουργούν ως ζεύγος οδών που θα εξυπηρετούν εσωτερικά την περιοχή, και σε καμία περίπτωση δεν θα αποτελούν συνδετήριες οδούς της Λαρίσης και του Περιφερειακού.

Η απόφαση του ΤΕΕ ελήφθη κατά πλειοψηφία, καθώς με την πρόταση της Διοικούσας Επιτροπής διαφώνησαν τα μέλη Βαγγέλης Τσιρνόβας και Σταυρούλα Μαλαμούλη, οι οποίοι επισήμαναν ότι το έργο δεν θα πρέπει να αποκόβει τη σύνδεση του Περιφερειακού με τη Λαρίσης, ώστε να υπάρχει άμεση προσβασιμότητα στους κατοίκους της περιοχής.

Στη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής, η εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας και μέλος του ΤΕΕ Αναστασία Τράμπα σημείωνε ότι η μείξη των χρήσεων εφαρμόζεται και στην Ευρώπη. Από εκεί και πέρα τόνισε ότι με τεχνικές εφαρμογές οδηγούμε το κινούμενο αυτοκίνητο σε περιοχή ήπιας κυκλοφορίας.

«Οδηγούμε το αυτοκίνητο στη λωρίδα σε χαμηλότερο επίπεδο ή σηκώνουμε όλη την οδό με κυβόλιθο. Με διαμορφώσεις αφαιρούμε την προτεραιότητα στο Ι.Χ.», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Βαγγέλης Τσιρνόβας συμφώνησε με την τοποθέτηση αυτή, τονίζοντας ότι στην Ολλανδία υπάρχουν πέντε χρήσεις σε μία οδό, όμως είπε ότι η Διοικούσα Επιτροπή δεν μπορεί να έχει υπόψη της αυτή τη στιγμή τα τεχνικά σχέδια, και γι’ αυτό νωρίτερα είχε ζητήσει να συγκροτηθεί επιτροπή που θα μελετήσει το θέμα, και όχι η Διοικούσα Επιτροπή να παρέμβει με μία συνεδρίαση.

Η πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, Νάνσυ Καπούλα, είχε τονίσει ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι με τις δηλώσεις τους συνδυάζουν τη διάνοιξη με τη σύνδεση με τις Αθηνών, Λαρίσης και περιφερειακή οδό και τόνισε ότι δεν υπάρχουν δεσμεύσεις για το χαρακτήρα της Καραμπατζάκη μετά την παρέμβαση.

Τόσο ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ, Αναστάσιος Σαλίων, όσο και η κ. Τράμπα τόνισαν ότι από την απόφαση που ελήφθη από την Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας δεν προκύπτει ότι η Καραμπατζάκη μετατρέπεται σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, ούτε και διασφαλίζεται ότι παραμένει ως ήπιας κυκλοφορίας.

Αντίθετα, το μέλος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, Κώστας Γαργάλας, τόνισε ότι είναι σαφής η αλλαγή του χαρακτήρα της οδού από ήπιας κυκλοφορίας σε ταχείας, καθώς η Καραμπατζάκη χρησιμοποιείται ως συνδετήρια οδός με την περιφερειακή οδό.

Ο ίδιος τόνισε ότι μία τέτοια εξέλιξη θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην περιοχή, τόσο στο πράσινο όσο και στην ηχορύπανση, ενώ επισήμανε ότι υπάρχει δέσμευση από το ΦΕΚ του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου με συγκεκριμένες προβλέψεις για ποδηλατοδρόμους στη Νέα Ιωνία, που είναι δεσμευτικές.

Στη συνεδρίαση έδωσε το παρών και ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Φιλιππιτζής, ο οποίος είχε αναλάβει το έργο «Διαμόρφωση γραμμικού πάρκου Κραυσίδωνα» που υλοποίησε ο Δήμος Νέας Ιωνίας το ’94 με το πρόγραμμα Life, ο οποίος επισήμανε ότι ο Κραυσίδωνας είναι ο μόνος πνεύμονας οξυγόνου που έχει απομείνει στην πόλη.

Αποσύρει τη θετική του ψήφο για την Καραμπατζάκη

Αποσύρει τη θετική ψήφο που έδωσε στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας, για τη μονοδρόμηση της Καραμπατζάκη και της Ζάχου, ο εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Τάσος Σαλίων.

Το παραπάνω αναφέρει σε επιστολή του προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, που συνεδριάζει αύριο, Παρασκευή, στη μία το μεσημέρι, ο κ. Σαλίων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου, στην οποία συμμετέχω ως εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μαγνησίας, απέστειλε με διαδικασία εξπρές προς συζήτηση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής την πρόταση που αφορούσε τη μονοδρόμηση των οδών Καραμπατζάκη και Αρ. Ζάχου.

Ως εκ τούτου, και σύμφωνα με τα ισχύοντα μετά τη συζήτηση του θέματος την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 στην εν λόγω επιτροπή, η πρόταση θα εισαχθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου».

Ο ίδιος αναφέρει ότι «κατά τη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, είχα ψηφίσει καταρχήν θετικά επί της πρότασης που αφορούσε τη μονοδρόμηση των οδών Καραμπατζάκη και Αρ. Ζάχου με την επιφύλαξη, ότι σε επόμενη συνεδρίαση θα συζητηθούν οι ενστάσεις που υπάρχουν στην εφαρμογή της πρότασης και θα υπάρχει αναλυτική μελέτη».

Σύμφωνα με τον κ. Σαλίων, «αντί να ξανασυζητηθεί το θέμα, όπως αναμέναμε τόσο εγώ όσο και άλλοι εκπρόσωποι φορέων στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, πληροφορηθήκαμε και μάλιστα ανεπίσημα, ότι η πρόταση διαβιβάζεται στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Ως εκ τούτου αποσύρω την καταρχήν θετική μου ψήφο».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου