ΤΟΠΙΚΑ

Απάτες μέσω κινητών τηλεφώνων εξαιτίας της σύνδεσης με το internet

απάτες-μέσω-κινητών-τηλεφώνων-εξαιτί-626475

Ακάθεκτοι συνεχίζουν οι αετονύχηδες να χρεώνουν χιλιάδες καταναλωτές- χρήστες κινητών τηλεφώνων ανάμεσα στους οποίους και πολλοί Βολιώτες. Η ηλεκτρονική απάτη πέρασε μέσω του internet στην κινητή τηλεφωνία. Αφήνει πίσω της υψηλούς λογαριασμούς, που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου ασχολήθηκε και το 2016 με αρκετές υποθέσεις. Ο πρόεδρος της Ένωσης, Αλέκος Κουτσελίνης, επισημαίνει την περίπτωση καταναλωτή, ο οποίος αγόρασε στο γιό του κινητό τηλέφωνο αξίας 150 ευρώ. Το κινητό είχε ενεργοποιημένο το internet χωρίς να έχει γνώση ο χρήστης του, με αποτέλεσμα να χρεωθούν στο λογαριασμό 250 ευρώ.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου λέει ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να έχουν απενεργοποιημένη την εφαρμογή του internet για τις νέες συνδέσεις. Αν αυτό δε συμβαίνει, τότε οι καταναλωτές μπορούν με συγκεκριμένη επιλογή να το απενεργοποιήσουν, διαφορετικά θα χρεωθούν με διάφορα χρηματικά ποσά χωρίς να φέρουν καμία ευθύνη, ούτε να έχουν λάβει κάποια παροχή υπηρεσίας.

Το σύνηθες, όμως, κόλπο εξαπάτησης χρηστών είναι αυτό με την αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων. Εταιρείες προσπαθούν με κάθε τρόπο να λάβουν απαντήσεις, ώστε να γίνει η αποδοχή όρων, που επιδιώκουν.

Αυτά τα μηνύματα έχουν ποικίλο περιεχόμενο. Μπορεί να αφορούν είτε σε διαγωνισμούς, είτε σε διάφορες ερωτήσεις. Αρκετές φορές υποτίθεται ότι κερδίζεις κάποιο δώρο, ποσό, ταξίδι. Το περιεχόμενό τους αλλάζει ανά τα τακτά διαστήματα.

«Προσφεύγουμε στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Οι απαντήσεις χρεώνουν με υψηλά ποσά τους ανυποψίαστους καταναλωτές που πέφτουν στην παγίδα» λέει ο κ. Κουτσελίνης.

Οι καταγγελίες για απάτες στην κινητή τηλεφωνία έχουν αυξηθεί. «Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κανένας δεν πρόκειται να προσφέρει ή να χαρίσει κάτι. Όλα τα μηνύματα κάπου αποσκοπούν. Γι’ αυτό θα πρέπει να μη δίνονται προσωπικά στοιχεία» επισημαίνει ο ίδιος.

Τηλέφωνα –SMS
Με διάφορα προσχήματα οι εταιρείες καλούν τους καταναλωτές να στείλουν μηνύματα υψηλής χρέωσης, να καλέσουν άγνωστους αριθμούς, να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία. Μετά χρεώνουν λογαριασμούς με υπέρογκα ποσά. Είναι ενδεικτικά τα εξής μηνύματα:
– «Κέρδισες μια μεζονέτα χωρίς κλήρωση. Τηλεφώνησε στο 901….. για τα διαδικαστικά.
– «Ένα μοναδικό μονόπετρο δαχτυλίδι και δωροεπιταγές έγιναν δικά σου. Στείλε μήνυμα στο …».
– «Κερδίσατε διακοπές πέντε ημερών στο Παρίσι. Πατήστε το 0 για πληροφορίες»
– «Από την εταιρεία του κινητού σας για έλεγχο. Πατήστε δίεση (#), 90 ή 09 κλπ.»

Συμβουλές

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου συστήνει στους καταναλωτές:Να μην απαντούν σε sms από άγνωστα άτομα και να μην καλούν σε άγνωστους αριθμούς από αναπάντητες κλήσεις. Να μην κοινοποιούν προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία για κανένα λόγο. Να μην απαντούν σε email από αγνώστους, να μην τα κοινοποιούν, να μην επιλέγουν τα προτεινόμενα links, να μην ανοίγουν συνημμένα αρχεία και κυρίως αυτά με κατάληξη .exe, .pif, ή .vbs. Να μην πληρώνουν για κανένα λόγο χρήματα σε αγνώστους.
Να κάνουν ηλεκτρονικές παραγγελίες από γνωστές και ασφαλείς ιστοσελίδες που η διεύθυνση τους αρχίζει με την ένδειξη https:// και όχι http://
Να χρησιμοποιούν προπληρωμένες κάρτες (prepaid cards) στις διαδικτυακές αγορές τους, με το ακριβές ποσό της συναλλαγής.
Να καταγγέλλουν άμεσα τις περιπτώσεις αυτές στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος τηλεφωνικά: 111 88 με e-mail στο: [email protected]

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου