ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Ο Νικόλας Δεληγεώργης πρότεινε το δίπολο Βόλου – Λάρισας

ο-νικόλας-δεληγεώργης-πρότεινε-το-δίπ-397686

Του Νικόλα Δεληγεώργη,

Διδάκτωρα Πολιτικού Μηχανικού, τ. Καθηγητή του Πανεπιστημίου Padova

Παίρνοντας αφορμή από τον θόρυβο που δημιουργήθηκε πρόσφατα δια τη χωροθέτηση του Εμπορευματικού Κέντρου Θεσσαλίας και από τις επιστολές του βουλευτού Χρήστου Μπουκώρου και του δημάρχου Φερών Δημήτρη Νασίκα για το ίδιο θέμα, έχω να δηλώσω:

Όταν το μακρινό έτος 1972 ευρισκόμουν στις ΗΠΑ πραγματοποίησα τη διαδρομή Λος Άντζελες – Σάντα Μόνικα, μία απόσταση εξήντα περίπου χιλιομέτρων. Είδα μία επιστημονική μελέτη δόμησης και κατανομές διαφόρων δραστηριοτήτων σε όλη τη διαδρομή. Τότε λοιπόν σκέφθηκα τα δικά μας και συνέλαβα την ιδέα του διπόλου Βόλου – Λάρισας αντί της αντιπαλότητας που υπήρχε μεταξύ των δύο πόλεων. Διατηρούσα στην Αθήνα το γραφείο μελετών Δημοσίων Έργων, με πτυχίο από το Υπουργείο Συντονισμού. Έτσι μελέτησα και υπέβαλα στο Υπουργείο Δημοσίου προκαταρκτική μελέτη για το δίπολο Λάρισας – Βόλου. Με επίκεντρο τον κόμβο του Βελεστίνου είχα προτείνει τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Ρήγας Φεραίος, το Πανθεσσαλικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, το Πολιτικό Αεροδρόμιο, το Εμπορικό Κέντρο Θεσσαλίας την κατασκευή μικρής πολεμικής βιομηχανίας, την ανάπτυξη αγροτικών βιομηχανιών στον άξονα Βόλου – Λάρισας και στη Λάρισα, την ανάπτυξη βιομηχανικής ζώνης στον Βόλο, λόγω παράδοσης και λιμανιού.

Την επαναχάραξη του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου, από Αρμένιον προς Λιανοκλάδι (πεδινή χάραξη) κ.ά.

Με την πάροδο του χρόνου πολλά από αυτά που πρότεινα πραγματοποιήθηκαν, όλες οι βιομηχανικές ζώνες στον Βόλο (έργο υποδομής αυτής μελέτησε το γραφείο μου), τα εργοστάσια αρμάτων, το ελικοδρόμιο. Με βάση αυτή τη μελέτη εξαγγέλθηκε από την κυβέρνηση Ράλλη το Πανεπιστήμιο Ρήγας Φεραίος, αλλά δυστυχώς λόγω πολιτικών παρεμβάσεων προτιμήθηκε ο κατακερματισμός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε διάφορες πόλεις.

Νομίζω ότι είναι καιρός να επανέλθουμε στο δίπολο με νέες ιδέες και προτάσεις που θα αποτελέσουν το εργαλείο σύγχρονης ανάπτυξης του Θεσσαλικού Χώρου με επίκεντρο πάντα την περιοχή του Βελεστίνου, όπου πρέπει να κατασκευαστεί το Εμπορευματικό Κέντρο, όπως προβλέπεται και από τη ρυθμιστική μελέτη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου