ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Μηνύματα από εκπαιδευτικούς και μαθητές με το τέλος της σχολικής χρονιάς των δημοτικών σχολείων

μηνύματα-από-εκπαιδευτικούς-και-μαθη-419253

Της Κων/ντίας Γκάργκα- Μητρογώγου

Συμμετέχοντας σε γιορτή του 6ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου με το τέλος της σχολικής χρονιάς, πήρα ψυχική ευχαρίστηση και προπάντων ελπίδα, τόσο από τους συναδέλφους με επικεφαλής τον κύριο διευθυντή όσο και από τους μαθητές.

Ως συνταξιούχος προ ετών άφησα κάτι πίσω μου και τώρα βρήκα κάτι πιο καλό από τους νεώτερους δασκάλους και αυτό μου δίνει τη μεγαλύτερη χαρά και ελπίδα για το παρόν και το μέλλον.

Και δεν είναι αυτό που πολλοί λένε πως οι παλιότεροι ήταν καλύτεροι. Εκείνο που χαρακτηρίζει τον καλύτερο είναι η εποχή του καθενός, η μόρφωσή του και η βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην εκπαίδευση.

Η μομφή εξαιρέσεων δεν επισκιάζει το σύνολο. Εκείνο που είδα και βλέπω στους δασκάλους και στους δασκάλους ειδικών μαθημάτων είναι η αγάπη στο έργο τους και η προσπάθεια να εμφυσήσουν στους μαθητές την αρετή, τη γνώση, τη μάθηση, την αλληλεγγύη και όλα όσα περιέχονται στις λέξεις λόγος, ελευθερία, Αγάπη.

Όλα όσα περικλείει ο ελληνισμός, ο πολιτισμός, η πανανθρώπινη αγάπη.

Και όλα αυτά αφομοιώνονται από τους μαθητές και με τον τρόπο τους εκφράζονται ως μηνύματα προς όλους.

Όταν δεν αλλοτριωθούν ή μεταλλαχθούν είτε από την οικογένεια, είτε τον παραπέρα περίγυρο όταν τα παιδιά ξεφύγουν από τη βαθμίδα αυτής της εκπαίδευσης νομίζω πως τίποτα δεν πρέπει να μας φοβίζει.

Αυτά δε γίνονται μόνο σε κεντρικά σχολεία, αλλά και σε παράκεντρα εντός της πόλεως και στην ύπαιθρο, στα χωριά με τις όποιες συνθήκες.

Γι’ αυτό οι ιθύνοντες πριν κάνουν οποιαδήποτε μεταρρύθμιση, ας ζητήσουν τη γνώμη αυτών που στην πράξη γνωρίζουν την κάθε λεπτομέρεια της διδασκαλίας των μαθημάτων. Είναι καιρός το έργο των εκπαιδευτικών να γίνει ευκολότερο με καινοτομίες και για τους μαθητές και γονείς. Περισσότεροι δάσκαλοι, το ωράριο, η ύλη και προπάντων τα κατάλληλα βιβλία με προσιτό περιεχόμενο και όχι τα απλά μπερδεμένα που οδηγούν στην αμάθεια, την άρνηση, τα κόμπλεξ, την παραπαιδεία. Ο τρόπος να μάθεις πώς να μάθεις τους αγκαλιάζει όλους.

Η γνώση να γίνει σφαιρική, αλλά με γερές βάσεις στη Γλώσσα (προφορικός και γραπτός λόγος), την Ιστορία, τα Μαθηματικά, τη Γεωγραφία, τη Φυσική, τα καλλιτεχνικά μαθήματα, τις ξένες γλώσσες που πρέπει να μαθαίνονται στα δημόσια σχολεία και όχι στα φροντιστήρια, και η διάδοση του ολυμπισμού με τον αθλητισμό.

Οι καινοτομίες κάθε εποχής γίνονται από ειδήμονες με όραμα, αφοσίωση και σκληρή δουλειά χωρίς ενέργειες παραπαιδείας και ιδίων συμφερόντων.

Με ό,τι κι αν εξωραΐζεις μια χώρα δεν αρκεί αν δεν υπάρχουν υποδομές για την παιδεία και εκπαίδευση με έναν ασθενούντα οικονομικά βασικό κλάδο σε όλες τις βαθμίδες και έναν ασθενούντα οικονομικά δάσκαλο, που η έλλειψη επιμόρφωσης τον υποχρεώνουν στην αυτομόρφωση.

Τα παραπάνω δεν λέγονται ούτε ως παίνεμα αλλά ούτε εκ του ασφαλούς, μάλλον το αντίθετο.

Αφιερώνω 2 ποιήματα από την παιδική ποιητική μου συλλογή «Ψηλά Βουνά» και «Όνειρο».

Καλό Καλοκαίρι.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου