ΕΛΛΑΔΑ

Πυρά κατά της κυβέρνησης για τις 21 τροπολογίες στις «βοσκήσιμες γαίες»

πυρά-κατά-της-κυβέρνησης-για-τις-21-τροπ-207487

Στην κατάθεση συνολικά 21 τροπολογιών προχώρησε η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για τις βοσκήσιμες γαίες, που ψηφίζεται αύριο, Τετάρτη. Μεταξύ αυτών η τροπολογίες για τη διεξαγωγή των φετινών πανελλαδικών, τον τρόπο επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, όπως για τον διορισμό προέδρων και διευθύνοντων συμβούλων στους οργανισμούς συγκοινωνιών.

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ανακοίνωσε πως αποχωρεί από τη συζήτηση στην Ολομέλεια λόγω του μεγάλου αριθμού των τροπολογιών και κατηγόρησε την κυβέρνησης για «κοινοβουλευτικό πραξικόπημα».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι στο εν λόγω νομοσχέδιο περιλαμβάνονται 21 τροπολογίες άσχετες με το αντικείμενο και ανέφερε ότι η κυβέρνηση ξεπέρασε τα όρια της κακής νομοθέτησης σε ένα κοινοβουλευτικό σύστημα.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, έκανε λόγο για «επείγοντα λειτουργικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν».

Οι τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες αναμένεται να ψηφιστούν αύριο, Τετάρτη, αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων φέτος, τον τρόπο επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τρέχοντα ζητήματα μόνιμων εκπαιδευτικών.

Για τον τρόπο επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης με την τροπολογία επανέρχεται στην διαδικασία επιλογής η συνέντευξη των υποψηφίων, ενώ παράλληλα παρέχεται στα Συμβούλια, που θα διεξάγουν τις συνεντεύξεις, η δυνατότητα να αποκλείσουν υποψηφίους από τη διαδικασία.

Ειδικότερα, όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις, διευκρινίζεται ότι λόγω των αλλαγών στην εξεταστέα ύλη και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα θέματα που θα δώσουν οι υποψήφιοι θα είναι διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το καταργηθέν σύστημα των τεσσάρων μαθημάτων και διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το νέο σύστημα, των έξι μαθημάτων.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα οριστούν δύο ξεχωριστές επιτροπές, οι οποίες θα επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων. Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων -ο οποίος έχει μείνει από το 2013 «στα χαρτιά» του νόμου για το «Νέο Λύκειο»- έχοντας γνωμοδοτικό ρόλο στην επιλογή θεμάτων από τις επιτροπές των εξετάσεων.

Με άλλη τροπολογία, το υπουργείο καθορίζει ζητήματα απόλυσης των μαθητών της Γ’ Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, προστίθεται μία ακόμη εξεταστική περίοδος τον Σεπτέμβρη, για όσους μαθητές δεν πέτυχαν επίδοση μεγαλύτερη ή ίση του 9,5, ώστε να πάρουν το απολυτήριο Λυκείου. Δικαίωμα συμμετοχής στην εξέταση αυτή έχουν όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, ακόμη και παλαιότερων ετών.

Ακόμη, με άλλη τροπολογία καθορίζονται θέματα που αφορούν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, όπως χρόνος αδειών άνευ αποδοχών, μοριοδοτήσεις και χρόνοι μεταθέσεων, κ.ά.

Τροπολογία για διοικήσεις στις συγκοινωνίες

Επίσης, υπό τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε στην Ολομέλεια τροπολογία -που κατέθεσε στο ίδιο νομοσχέδιο- με την οποία διευρύνεται η σύνθεση των ΔΣ των συγκοινωνιακών φορέων, προκειμένου να τοποθετηθούν ξεχωριστά πρόσωπα στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου των τριών οργανισμών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ), αφού ο νόμος προβλέπει να διορίζεται ένα πρόσωπο και στις δύο θέσεις. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που αναβλήθηκε η συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ, για την έγκριση των έξι διορισμών, την περασμένη Παρασκευή, αφού δεν υπήρχε πρόβλεψη για την τοποθέτηση έξι αλλά τριών προσώπων στους φορείς αυτούς.

«Δυστυχώς, η στάση μας να αποδεχθούμε την πρόταση των βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβολή της συνεδρίασης, αντί να ληφθεί ως στάση αναζήτησης συγκλίσεων και πολιτικού πολιτισμού, ώστε να μην αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, έγινε αντικείμενο επικοινωνιακής σπέκουλας και σήμερα και το Σαββατοκύριακο. Μίλησαν για φιάσκο, για αύξηση των δαπανών λειτουργίας των Οργανισμών και για εγκατάσταση κομματικού κράτους» είπε ο κ. Σπίρτζης.

Αιτιολογώντας την απόφασή του να αυξηθεί ο αριθμός των διοικητών είπε: «Η πολιτική μας που έγκειται στο να υπάρχει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος προκύπτει από τη στάση μιας δημοκρατικής διοίκησης στους οργανισμούς του δημοσίου και του έργου αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών υπέρ των πολιτών. Βρίσκεται στον αντίποδα των προτάσεων των απερχόμενων διοικήσεων προς τους θεσμούς εν αγνοία της κυβέρνησης.

» Για να γνωρίζει το Κοινοβούλιο τι βρήκαμε, θα ήθελα να σας πω ότι βρήκαμε μια διαπραγμάτευση που είχε γίνει από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ με τους θεσμούς χωρίς να την ξέρουμε και μέσω της οποίας προτεινόταν το ίδιο πρόσωπο να είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος όχι μόνο στον ΟΑΣΑ, αλλά και στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ. Ένας άνθρωπος».

Επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, η ΝΔ κατέθεσε αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία, ενώ ο βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης καταλόγισε στον κ. Σπίρτζη ότι δημιουργεί ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες σε φορείς που αντιμετωπίζουν ήδη δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.

Ο Γιάννης Μανιάτης από την Δημοκρατική Συμπαράταξη αμφισβήτησε τα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης ότι δεν θα υπάρξει επιβάρυνση του προϋπολογισμού, υποστήριξε ότι ο διορισμός των προσώπων αυτών καθώς και των συνεργατών τους θα προκαλέσει ετήσια επιβάρυνση της τάξης των 340.000 ευρώ. Καταλόγισε δε, στον αρμόδιο υπουργό ότι ενσωματώνει τις επιβαρύνσεις στο εσωτερικό προϋπολογισμό των Οργανισμών προκειμένου να «αποκρύψει το κόστος» των διορισμών.

Επίσης, το Ποτάμι εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι πετάγεται στα σκουπίδια ο νόμος που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα και προέβλεπε ότι θα υπάρχει μια μόνο θέση προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου στο ΔΣ κάθε εταιρείας.

«Ο κ. Σπίρτζης τακτοποιεί τα δικά του παιδιά, τους κολλητούς του και στέλνει το λογαριασμό στους πολίτες» αναφέρει η ανακοίνωση.

Newsroom ΔΟΛ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου