Οι Έλληνες αυξάνουν τις αγορές μέσω διαδικτύου

Τελευταία ενημέρωση: 2014-12-15, 13:47:51
Οι Έλληνες αυξάνουν τις αγορές μέσω διαδικτύου

Τρεις στους 10 πολίτες, ηλικίας 16- 74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, έκαναν το πρώτο τρίμηνο 2014  κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.

Το στοιχεία αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά. Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση στην πραγματοποίηση των αγορών μέσω του διαδικτύου, ενώ για το 2013 είχε καταγραφεί στασιμότητα.

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες, προκύπτει ότι το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών που πραγματοποιούν αγορές παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση μεταξύ των ετών 2012- 2014, και οι μεταξύ ανδρών και γυναικών αποκλίσεις σε ποσοστιαίες μονάδες μειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.

Το 29,4% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών. Οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 38,7%.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σημαντική αύξηση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013- Μαρτίου 2014:

  • φάρμακα, κατά 101,9%,
  • είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικά είδη, κατά 41%,
  • εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 36,1%,
  • ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ.), κατά 24,9%.
  • Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους κατέγραψαν μείωση, είναι:
  • υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 42,9%,
  • ταινίες, μουσική, κατά 34,5%,
  • εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 20,4%,
  • βιβλία (σε ηλεκτρονική ή µη μορφή), περιοδικά, εφημερίδες, κατά 17,6%,
  • ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 14,7%,
  • οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.), κατά14,1%,
  • διαμονή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωμάτια, διαμερίσματα κλπ.), κατά 3,9%.

Το 51,8% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, έκανε την πληρωμή τοις μετρητοίς ή µε κατάθεση χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό, το 37,3% µέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωμένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωμένο λογαριασμό και το 4,8% µε μεταβίβαση χρημάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.

Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 3,9%.

Τέλος, δύο στους δέκα (18,7%) από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το πρώτο τρίμηνο του 2014, χρησιμοποίησαν διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους για να αποθηκεύσουν ή και να μοιραστούν µε άλλους έγγραφα, εικόνες, μουσική, videos ή άλλα αρχεία.

Υπηρεσίες νέφους (cloud) χρησιμοποίησε το 60% των ανδρών και το 40% των γυναικών. Τα αρχεία που αποθηκεύονται και διαχέονται µε τη χρήση υπηρεσιών νέφους είναι, κυρίως, φωτογραφίες (76,2%), κείμενα, λογιστικά φύλλα και ηλεκτρονικές παρουσιάσεις (59,2%), μουσική (38,2%) και videos (31,9%).

Newsroom ΔΟΛ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
7
=