ΤΟΠΙΚΑ

Τσουνάμι αντιδράσεων στην Μαγνησία για τους σημαιοφόρους με… κλήρωση

τσουνάμι-αντιδράσεων-στην-μαγνησία-γ-367404

Με κλήρωση και όχι βάσει βαθμολογίας θα ορίζονται από το νέο σχολικό έτος σημαιοφόροι και παραστάτες στα δημοτικά σχολεία. Το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, δεν προκάλεσε μόνο την έντονη αντίδραση των κομμάτων. Η σύνδεση σημαίας και αριστείας στο δημοτικό σχολείο, έχει ξεσηκώσει καλοκαιρινό «τσουνάμι» αντιδράσεων, αρνητικών αλλά και θετικών στον Βόλο. Στη «συζήτηση» τον πρώτο λόγο έχουν μεν εκπαιδευτικοί, το θέμα όμως δεν αφήνει αδιάφορη την υπόλοιπη κοινωνία, που εκφράζει την άποψή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Μέχρι σήμερα, σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους, και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση.

Πλέον, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, «σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ’ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων».

Διχασμένος ο εκπαιδευτικός κόσμος

Η εκπαιδευτική οικογένεια της Μαγνησίας εμφανίζεται διχασμένη…

Το μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Φίλιππος Κωνσταντινίδης υποστηρίζει ότι «ο πατριωτισμός δεν πρέπει να συνδέεται με την αριστεία. Στο σχολείο και στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν υπάρχει μέτρο για τον πατριωτισμό. Το σημαντικό είναι ότι ξεκινά μια αλλαγή διατάξεων που αφορά στη λειτουργία των σχολείων, χωρίς το υπουργείο να έχει συνομιλητή από την πλευρά των εκπαιδευτικών που καλούνται να σηκώσουν το βάρος των αλλαγών».

Εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη εκφράζει η νέα διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Μελπομένη Μίγα: «Ο ορισμός των σημαιοφόρων και παραστατών θα έπρεπε να γίνεται με τον παλιό τρόπο, ως ηθική δικαίωση των μαθητών που αριστεύουν και με στόχο την προαγωγή της ευγενούς άμιλλας. Είναι μεγάλη η χαρά της επιβράβευσης που νιώθει ο μαθητής όταν αγωνίζεται γι’ αυτό».

Υπάρχει βεβαίως και η ουδέτερη άποψη. «Το θέμα είναι ιδιαίτερο και θα πρέπει να το εξετάσουμε πολύ προσεκτικά», σχολίασε ο διευθυντής του 30ο Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Πασχάλης Δήμου.

Η ομογένεια

Τη δική του άποψη εκφράζει και ο ομογενής καθηγητής Κοινωνιολογίας στην Αστόρια της Ν. Υόρκης, Νίκος Αλεξίου, που βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στον Βόλο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του «Κοινού των Μαγνήτων». «Είναι ένα θέμα που προέκυψε και το οποίο δεν είχαμε σκεφτεί. Από τη μία πλευρά, είναι πιο δημοκρατικό και δεν συνδέεται με την αριστεία. Όλοι οι μαθητές νιώθουν μέρος του συνόλου. Από την άλλη πλευρά είναι το θέμα της ηθικής ανταμοιβής των άριστων μαθητών. Είναι δύσκολο ζήτημα. Κατά την προσωπική μου άποψη οι μαθητικές παρελάσεις θα έπρεπε να καταργηθούν. Είναι κάτι που καθιερώθηκε επί εποχής Μεταξά. Και θα πρέπει η Πολιτεία να βρει άλλους τρόπους να επιβραβεύει τους άριστους.

Διαδικτυακό… τσουνάμι

Τσουνάμι αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο προκάλεσε η απόφαση κλήρωσης των σημαιοφόρων.

Σε ηλεκτρονικό του μήνυμα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ο κ. Διονύσης Σταμάτης αναφέρει: «Συμφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να γίνεται με κλήρωση ο/η σημαιοφόρος στις παρελάσεις των εθνικών επετείων. Αλίμονο να υπάρχει ανταγωνισμός κι όχι ομοψυχία στα παιδιά του Δημοτικού, κι αν κάποιοι αντιδρούν θα τους πούμε ότι ο άριστος ας κρατάει την ταμπελίτσα με το όνομα του σχολείου, π.χ. 3ο Δημοτικό Σχολείο.

Όταν ψυχο-ερευνητές πήγαν σε παιδιά στη σαβάνα της Αφρικής, έβαλαν ένα μήλο σε ένα δέντρο και είπαν: όποιος φτάσει πρώτος θα πάρει το μήλο. Τότε τα παιδιά πιάστηκαν απ’ το χέρι όλα τους και έτρεξαν μαζί φωνάζοντας: Umbudu = όλοι μαζί.

Ας διδάξουμε κι εμείς αυτές τις αρχές στα παιδιά μας».

Η πρώην αντιδήμαρχος Παιδείας και εκπαιδευτικός, Γεωργία Μποντού-Τοκαλή, επισημαίνει με ανάρτησή της στο Facebook: «Οι μαθητές θα μαθαίνουν πλέον στο σχολείο ότι για να πετύχεις ένα στόχο δεν χρειάζεται προσπάθεια, χρειάζεται τύχη! Η αριστεία αντικαθίσταται από την κλήρωση! Η σημαία μας, αυτό το ιερό σύμβολο του ελληνισμού, μπαίνει έπαθλο σε λοταρία! Θα την κρατούν πλέον οι τυχεροί και όχι αυτοί που αγωνίζονται!».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, Ευθύμης Τσάμης σχολίασε στη δική του σελίδα: «Όλοι είμαστε ίσοι, αλλά δεν είμαστε σίγουρα όμοιοι. Η αριστεία πρέπει να υπάρχει για να γινόμαστε καλύτεροι σε σχέση με τον εαυτό μας και όχι σε σχέση με τους άλλους. Η κατάργηση της αριστείας όμως σημαίνει ισοπέδωση προς τα κάτω. Μια κοινωνία που υιοθετεί αυτές τις απόψεις ναρκοθετεί την ίδια την ύπαρξή της».

Για το θέμα καταγράφτηκαν και σαρκαστικά σχόλια.

Ο αντιδήμαρχος ανάπτυξης Βόλου, Απόστολος Ζαρκάδας-Βεργής, σχολίασε στο FB: «Μετά το σύστημα της κλήρωσης με τον σημαιοφόρο στα σχολεία, βλέπω την κυβέρνηση να θέλει να το εφαρμόσει και στις συντάξεις».

Ο πρώην γραμματέας της Ν.Ε. Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Φώτης αναφέρει: «Είτε τα παίρνεις είτε όχι τα γράμματα, μπορείς να πάρεις τη σημαία αν έχεις φάρδος».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου