Με τη δική μου ματιά

με-τη-δική-μου-ματιά-424255

Κανονιστική, για τη χωροθέτηση και δημιουργία στην πόλη ενός σύγχρονου δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα εκτείνεται σε μήκος 10 χλμ και θα ενώνει την παραλία και το κέντρο του Βόλου με τη Ν. Ιωνία, αποφάσισε αυτή την εβδομάδα το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου.

Ήταν το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, ενός έργου όχι μόνο αναγκαίου, αλλά επιβαλλόμενου πλέον στην πόλη. Η χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί κατακόρυφα και λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Επιβάλλεται δε για έναν ακόμη λόγο στον Βόλο. Είναι μια πόλη που δεν παρουσιάζει σημαντικές υψομετρικές διαφορές, έχει κοντινές αποστάσεις και άρα είναι φιλική στη χρήση του ποδηλάτου, που δεν εκπέμπει κανένα ρύπο και μόνο καλό κάνει στην υγεία του ανθρώπου.

Το νέο δίκτυο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το παλιό, ημιτελές και επικίνδυνο για τους ποδηλάτες. Θα είναι στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει διαγράμμιση και χρωματισμός λωρίδας ανάμεσα στο πεζοδρόμιο και το οδόστρωμα, χωρίς κολωνάκια και τσιμεντόλιθα να το οριοθετούν.

Κι όμως, ενώ θα περίμενε κανείς η απόφαση για ένα τόσο σημαντικό έργο που ζητούν επιτακτικά οι ποδηλάτες και επιβάλλουν οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και ποιότητας ζωής να είναι ομόφωνη, εγκρίθηκε μόνο από τους συμβούλους της πλειοψηφίας – με εξαίρεση τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου.

Τα προσκόμματα που έθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι των άλλων μειοψηφιών πραγματικά εξέπληξαν. Έθεσαν μεταξύ άλλων ζήτημα απώλειας θέσεων στάθμευσης για το αυτοκίνητο.

Όταν τα νέα πρότυπα ανάπτυξης των σύγχρονων πόλεων απαιτούν ενίσχυση της χρήσης μέσων φιλικών προς το περιβάλλον όπως το ποδήλατο και μέσων μαζικής μεταφοράς, στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου έψαχναν πόσες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων θα χαθούν και αν θα αναπληρωθούν.

Η πόλη επί χρόνια επένδυσε στο αυτοκίνητο. Εξ ου και η νοοτροπία που δημιουργεί προβλήματα μέσα στην πόλη: αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε σημεία των δρόμων που απαγορεύεται η στάθμευση, σε λεωφορειόδρομους, πάνω σε διαβάσεις, σε ράμπες, πάνω στα πεζοδρόμια! Καιρός είναι να επενδύσει και στο ποδήλατο – και ίσως σιγά-σιγά αλλάξει και η νοοτροπία μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου