ΤΟΠΙΚΑ

Ερευνα για τον εκτροχιασμό του Μουτζούρη

ερευνα-για-τον-εκτροχιασμό-του-μουτζο-493924

Κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ από την Αθήνα θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες στο Πήλιο, προκειμένου να ερευνήσει τα αίτια του εκτροχιασμού βαγονιού του θρυλικού Μουτζούρη, που μετέτρεψε την τουριστική βόλτα δεκάδων επιβατών του σε πραγματική Οδύσσεια, τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα. Ένα από τα σοβαρά ενδεχόμενα που εξετάζουν οι ειδικοί είναι η γεωμετρική απόκλιση της γραμμής, δεδομένου ότι στο σημείο του εκτροχιασμού «ενώνεται» το συντηρημένο και το ασυντήρητο κομμάτι των ραγών. Σημειώνεται ότι αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη εργολαβία συντήρησης της γραμμής.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Από χθες, στον απόηχο του ατυχούς συμβάντος, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη έρευνα για το περιστατικό του εκτροχιασμού και εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα: να έσπασε κάποιο ελατήριο, να έγινε λάθος χειρισμός από τον μηχανοδηγό (π.χ. απότομο φρενάρισμα), να ήταν στραβή η γραμμή.

Στην έρευνα συμμετέχουν όλοι: υπεύθυνος της γραμμής Βόλου, υπεύθυνος των μηχανοδηγών, και αναμένεται κλιμάκιο του ΟΣΕ από την Αθήνα. Κάθε ένας θα ερευνήσει από τη σκοπιά του όλα τα δεδομένα. Οι εκθέσεις θα παραδοθούν στην υπηρεσία επιθεώρησης του ΟΣΕ στον Βόλο, που θα αναλάβει να εκδώσει και το πόρισμα.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τμήματος γραμμής Βόλου του ΟΣΕ, κ. Σπύρο Παπανδρεάδη, ο ίδιος βρίσκεται από χθες επί τόπου στο σημείο για να διαπιστώσει τι συνέβη. «Συνήθως, τέτοια περιστατικά προκαλούνται από συνδυασμό παραγόντων. Υπάρχουν υποψίες ότι πρόκειται για απόκλιση γεωμετρίας στη γραμμή. Κι αυτό γιατί στο σημείο του εκτροχιασμού, ήταν η ένωση του κομματιού της γραμμής που είχε συντηρηθεί και ξεκινούσε το κομμάτι της γραμμής που είναι ασυντήρητο. Ο εκτροχιασμός σημειώθηκε ακριβώς στη σύνδεση των δύο τμημάτων, και αύριο (σ.σ. σήμερα), θα γίνει στο σημείο αυτό δοκιμαστική πορεία του τρένου», σημείωσε ο κ. Παπανδρεάδης.

Ο ίδιος πάντως εκτίμησε ότι το Σαββατοκύριακο, ο Μουντζούρης θα είναι σε θέση να εκτελέσει τα εκδρομικά του δρομολόγια στη γραμμή Λεχωνίων – Μηλεών.

Όπως είναι γνωστό, τη δεύτερη μέρα του Πάσχα, κι ενώ εκτελούνταν τουριστικό δρομολόγιο του Τρένου του Πηλίου από τον σταθμό των Λεχωνίων προς τις Μηλιές, εκτροχιάστηκε το τρίτο από τα τέσσερα βαγόνια, με αποτέλεσμα ο Μουτζούρης, να ακινητοποιηθεί στο ύψος της Άνω Γατζέας.

Οι ρόδες έφυγαν από τις ράγες και το τρίτο βαγόνι σερνόταν, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ισχυροί κραδασμοί και ο κόσμος να πανικοβληθεί.

Σύμφωνα με τον κ. Παπανδρεάδη, ο επανατοποθέτηση του βαγονιού στις ράγες έγινε στις 4:30 το απόγευμα, περίπου μισή ώρα αφότου σταμάτησε η καταρρακτώδης βροχή και συνεργείο από τον Βόλο μπόρεσε να πάει στο δύσβατο σημείο.

Ωστόσο, η οδύσσεια για τους επιβάτες του Μουντζούρη, δεν σταμάτησε εκεί. Όσοι βρίσκονταν στα δύο τελευταία βαγόνια, αναγκάστηκαν να στοιβαχτούν στα δύο μπροστινά. Ενήλικες ακόμη και παιδιά ταξίδεψαν όρθιοι, ενώ η επιστροφή έγινε με λεωφορεία του ΚΤΕΛ κι αφού οι επιβάτες χρειάστηκε να περιμένουν μία ώρα στη βροχή.

Στις 14:00 ξεκίνησε έντονη βροχόπτωση και μέχρι τις 15:00 το πλήθος των επιβατών ανέμενε στο σταθμό …άλλα ο συρμός πουθενά».

Ο υπεύθυνος του ΟΣΕ από τον Βόλο, σύμφωνα με καταγγέλλοντα που έζησε κι ο ίδιος την περιπέτεια, εν μέσω καταιγίδας ανακοίνωσε ότι το τρένο δεν θα έρθει και ότι θα πρέπει να διασχίσουν οι επιβάτες απόσταση 900 μέτρων προκειμένου να επιβιβαστούν σε ένα πούλμαν που θα περίμενε στη διασταύρωση του επαρχιακού δρόμου, επειδή λόγω της στενότητας του δρόμου δεν ήταν δυνατό να προσεγγίσει το σημείο όπου βρίσκονταν οι επιβάτες. Επιπροσθέτως, όπως κατήγγειλε, όταν το λεωφορείο γέμισε από τους καταβρεγμένους επιβάτες, αναχώρησε, εγκαταλείποντας εμβρόντητους τους υπόλοιπους επιβάτες του συρμού που πλησίαζαν το λεωφορείο και χρειάστηκε να περιμένουν 20-30 λεπτά στη βροχή ώστε να έρθει το δεύτερο πούλμαν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου