ΤΟΠΙΚΑ

Οι πολίτες «τρέχουν»… τις δημοτικές υπηρεσίες του Βόλου

οι-πολίτες-τρέχουν-τις-δημοτικές-υ-534768

Καμένες λάμπες, λακκούβες, σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, δέντρα που χρειάζονται κλάδεμα, εγκαταλελειμμένα οχήματα που δεσμεύουν πολύτιμους χώρους πάρκινγκ στην πόλη… Δημότες του Βόλου με τα κινητά στο χέρι, περπατούν και φωτογραφίζουν προβλήματα της καθημερινότητας και μέσω της εφαρμογής Novoville, τα αναφέρουν απευθείας στις δημοτικές υπηρεσίες προς επίλυση. Οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια δημιουργίας μιας «νέας πόλης» όπως μεταφράζεται από τα πορτογαλικά το Novoville με όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα που τους ταλαιπωρούν στην καθημερινότητά τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το Novoville τέθηκε σε εφαρμογή από τις 15 Οκτωβρίου. Τους πέντε τελευταίους μήνες, έχουν καταχωρηθεί από δημότες 1.335 αιτήματα-επισημάνσεις προβλημάτων που εντοπίστηκαν από τους ίδιους τους δημότες στο Βόλο και χρήζουν παρέμβασης από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες.

Από το σύνολο των 1.335 αιτημάτων που επισημαίνονται με κόκκινη κουκίδα, έχουν «πρασινίσει», έχουν δηλαδή ικανοποιηθεί, τα 1.046. Αυτό σημαίνει ότι το 78% των προβλημάτων που έχουν αναδείξει δημότες μέσα από τη συγκεκριμένη εφαρμογή έχει επιλυθεί.

Καμένες λάμπες το πιο συχνό πρόβλημα

«Διαβάζοντας» κανείς τα αιτήματα που επισημαίνουν πολίτες στο Novoville, βλέπει κανείς, τα προβλήματα που απασχολούν την καθημερινότητα των δημοτών. Υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα οι καμένες λάμπες και ο ελλιπής σε ορισμένα σημεία της πόλης ηλεκτροφωτισμός. Ακολουθούν οι λακκούβες στο οδόστρωμα, τα σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια και τους πεζοδρόμους, τα ακλάδευτα δέντρα στις γειτονιές. Σημαντικός αριθμός αιτημάτων έχει κατατεθεί και στην Υπηρεσία Καθαριότητας για την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων που καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ στο οδόστρωμα ή για την ενίσχυση γειτονιών με επιπλέον κάδους απορριμμάτων. Σημειώνεται ότι από τα 35 αιτήματα που απευθύνονται στην Υπηρεσία Καθαριότητας τα 24 αφορούν σε εγκαταλελειμμένα ΙΧ στην πόλη.

«Βροχή» παραπόνων και προς τη ΔΕΥΑΜΒ για την αποκατάσταση τμημάτων του οδοστρώματος, μετά από αποκαταστάσεις έργων.

Λύση σε 5 ημέρες

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας, τα αιτήματα των δημοτών ικανοποιούνται σε χρονικό διάστημα τεσσάρων έως πέντε ημερών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, που ενημερώνονται άμεσα για το πρόβλημα και το εντάσσουν στον προγραμματισμό τους για να το διορθώσουν. Μέσος χρόνος ανταπόκρισης του δήμου στα αιτήματα των δημοτών είναι οι πέντε ημέρες.

Η… γεωγραφία των προβλημάτων

Τα προβλήματα, όπως καταγράφονται στο χάρτη του Novoville, εντοπίζονται κυρίως στο πολεοδομικό συγκρότημα.

Κατά σειρά συχνότητας εμφάνισης στον κάθετο άξονα από περιοχή Πανταζοπούλου έως την παραλία του Βόλου, αλλά και στην ευθεία από Νεάπολη έως Άναυρο.

Προβλήματα, εντοπίζουν, φωτογραφίζουν και ανεβάζουν στην πλατφόρμα του Novoville, οι πολίτες τόσο στην περιοχή της Ν. Ιωνίας, αλλά και στην Αγριά, τη Νέα Αγχίαλο και την Πορταριά.

Προβλήματα σε εκκρεμότητα

Ως πιο αποδοτική υπηρεσία εμφανίζεται αυτή του τμήματος ηλεκτροφωτισμού, ενώ πολύ γρήγορη ανταπόκριση καταγράφεται και για τα αιτήματα που αφορούν στις περισυλλογές αδέσποτων.

Την ίδια ωστόσο ώρα, παρουσιάζονται και αδυναμίες: βρίσκονται σε εκκρεμότητα 81 αιτήματα, μόνο στην Υπηρεσία Πρασίνου, που αφορούν σε κλάδεμα ψηλών δέντρων. Τα αιτήματα αναμένεται να «πρασινίσουν» το επόμενο διάστημα, μέσω εργολαβίας που ξεκινά για το κλάδεμα δέντρων στην πόλη, μετά την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Αλλά και στην Υπηρεσία Καθαριότητας εκκρεμούν 35 αιτήματα 11 για τοποθέτηση νέων κάδων και 24 για περισυλλογή εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη νέος διαγωνισμός για την προμήθεια κάδων απορριμμάτων από το δήμο, ενώ αύριο, Δευτέρα, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής πρόκειται να εγκριθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει να περισυλλέξει τα εγκαταλελειμμένα οχήματα, «μηδενίζοντας» και σε αυτή την κατηγορία τα προς το παρόν κόκκινα αιτήματα των δημοτών.

Πώς λειτουργεί το Novoville

Η εφαρμογή Novoville εξυπηρετεί την αναφορά προβλημάτων απευθείας στις δημοτικές υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο οι κάτοχοι smartphone μπορούν πλέον να καταχωρούν το πρόβλημα που εντοπίζουν στην πόλη ηλεκτρονικά στις δημοτικές υπηρεσίες και να ενημερώνονται για την εξέλιξη της αντιμετώπισής του.

Ο κάτοχος smartphone κατεβάζει την εφαρμογή novoville στο κινητό του και αυτή εγκαθίσταται αυτόματα. Η εφαρμογή είναι εντελώς δωρεάν. Κάθε φορά που εντοπίζει ένα πρόβλημα το αναφέρει με πέντε απλά βήματα που διαρκούν μόλις 12 δευτερόλεπτα: κάνει λήψη της τοποθεσίας μέσω gps στο χάρτη, επιλέγει τον τύπο του προβλήματος μέσα από μία ενδεικτική λίστα, τραβάει φωτογραφία του προβλήματος, προαιρετικά το περιγράφει και πατάει αποστολή.

Το πρόβλημα καταχωρείται στο σύστημα με μια κόκκινη κουκίδα η οποία επισημαίνει ότι είναι σε εκκρεμότητα. Μόλις η αρμόδια υπηρεσία αρχίσει να δρομολογεί την επίλυσή του, το χρώμα της κουκίδας γίνεται πορτοκαλί και όταν αυτό επιλυθεί η κουκίδα γίνεται πράσινη.

Μέσα από την εφαρμογή, ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να παίρνει χρηστικές πληροφορίες για το δήμο, να ενημερώνεται για διαδικασίες (όπως για παράδειγμα πώς γίνεται η εγγραφή στους παιδικούς σταθμούς), να βρίσκει χρήσιμα τηλέφωνα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου