ΤΟΠΙΚΑ

Σύστημα… η παράνομη στάθμευση στο ευρύτερο κέντρο του Βόλου

σύστημα-η-παράνομη-στάθμευση-στο-ευρ-568030

ΑΠΟ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ -ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ- ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

Κακή συνήθεια που δεν… κόβεται, αντιθέτως λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, αποδεικνύεται η παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων στο κέντρο, κι όχι μόνο, της πόλης. Κυκλοφοριακή ανάλυση της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου, αποτυπώνει σε αριθμούς το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, που έχει άμεσο αντίκτυπο στη ροή της κυκλοφορίας, ιδίως σε ώρες αιχμής. Στα 1.318 ανέρχονται τα καθημερινά περιστατικά παράνομης στάθμευσης, ενώ οι παραβάσεις που βεβαιώνονται δεν αφορούν παρά μόνο το 6% της παραβατικότητας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η μελέτη εκπονήθηκε με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του δωρεάν πάρκινγκ σε οικόπεδο στη συμβολή των οδών Γαμβέτα και Ερμού, που νοίκιασε από ιδιώτη ο Δήμος Βόλου, προκειμένου να εξασφαλίσει 25 θέσεις στάθμευσης χωρίς αντίτιμο για τους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο της πόλης και αδυνατούν να βρουν νόμιμη θέση πάρκινγκ.

Όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, ο Βόλος είναι μία από τις λίγες πόλεις της Ελλάδος στην οποία έχει μελετηθεί και εφαρμοστεί ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός υλοποίησης ρυθμίσεων στάθμευσης. Υπάρχει οργανωμένο Δημοτικό Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, ανεπτυγμένο στην κεντρική περιοχή της πόλης, το οποίο μετά από τις μέχρι σήμερα τροποποιήσεις του έχει δυναμικότητα 700 θέσεων. Στο σύστημα αυτό εξυπηρετούνται και οι αντίστοιχοι μόνιμοι κάτοικοι. Ρυθμίσεις στάθμευσης έχουν υλοποιηθεί και στις πιο απομακρυσμένες συνοικίες της πόλης.

Σε αυτές τις θέσεις θα πρέπει να προστεθούν επιπλέον 7.210 ελεύθερες θέσεις στάθμευσης στο ευρύτερο κέντρο, στην περιοχή δηλαδή που περικλείεται από τις οδούς Ζάχου – Αναλήψεως – Φιλιππίδη – Αιολίδος. Θέσεις που όπως αποτυπώνεται στη μελέτη, είναι σχεδόν πάντα κατειλημμένες, στο μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας.

Επιπλέον 430 θέσεις στάθμευσης υπάρχουν σε οικόπεδα με χρήση πάρκινγκ, σε οργανωμένους κλειστούς χώρους ακόμη 630 θέσεις, και ακόμη 360 θέσεις με αντίτιμο σε υπαίθριους χώρους.

Συνολικά οι θέσεις στάθμευσης στο ευρύτερο κέντρο του Βόλου ανέρχονται σε 9.330.

Καθημερινά 1.318 παράνομες σταθμεύσεις

Στην ίδια μελέτη αποτυπώνεται ότι παρά τις 9.330 θέσεις στάθμευσης στην περιοχή του ευρύτερου κέντρου, παράνομα εξακολουθούν να παρκάρουν και μάλιστα καθημερινά έως 1.318 οδηγοί.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν επιτόπιες μετρήσεις καταγραφής παράνομης στάθμευσης, οι οποίες υπέδειξαν ότι η παραβατικότητα στάθμευσης στους κύριους οδικούς άξονες της πόλης, ανέρχεται σε 538 περιστατικά την ημέρα, ενώ στο σύνολο της ευρύτερης κεντρικής περιοχή στα 1.318 περιστατικά την ημέρα. Απογεύματα Δευτέρας και Τετάρτης, όπως και τις βραδινές ώρες, η στάθμευση πραγματοποιείται άναρχα, ακόμη και στους βασικούς οδικούς άξονες.

Το εκτεταμένο φαινόμενο παράνομης στάθμευσης στη μη επαρκή αστυνόμευση. Το κύριο βάρος της αστυνόμευσης αφορά τις βασικές αρτηρίες της πόλης. Σύμφωνα με στοιχεία, σε ολόκληρη την πόλη, κατά μέσο όρο βεβαιώνονται 60- 80 παραβάσεις στάθμευσης την ημέρα. Επομένως η αστυνόμευση καλύπτει στην καλύτερη περίπτωση μόλις το 6% της καθημερινής παραβατικότητας στάθμευσης.

Ζήτηση κυρίως στο κέντρο

Επιτόπιες μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε συνδυασμό με τη γενικότερη εμπειρία, υπέδειξαν πως η ζήτηση για στάθμευση απλώνεται μεν σε ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα, κορυφώνεται όμως στην κεντρική περιοχή του Βόλου. Ιδιαίτερη ζήτηση εμφανίζεται καθημερινά από τις 9:30 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, και επίσης από τις 6 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή, οπότε και η αγορά της περιοχής λειτουργεί. Επιμέρους αιχμές ζήτησης εμφανίζονται σε περιόδους ειδικών γεγονότων και εκδηλώσεων όπως και τις βραδινές ώρες του Σαββάτου.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Το 50% χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο μία έως και τρεις φορές την ημέρα

Στην ίδια μελέτη αποτυπώνεται το προφίλ του οδηγού μέσα από ερωτηματολόγια.

Το 50% των οδηγών που απάντησαν σε αυτά τα ερωτηματολόγια δήλωσε ότι χρησιμοποιεί αυτοκίνητο, τουλάχιστον μία έως και τρεις φορές την ημέρα.

Αφετηρία για την πλειοψηφία των οδηγών, το 72%, είναι τα περιμετρικά σημεία, το 15% προέρχεται εκτός πόλης και μόλις το 5% εκτός νομού. Υπάρχει όμως ένα ποσοστό οδηγών της τάξης του 8% που κινείται ακόμη και στο κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο.

Συνήθης προορισμός των οδηγών είναι το κέντρο της πόλης σε ποσοστό 72%. Προκειμένου να μεταβεί στην εργασία του (31%), να κάνει αγορές (23%) ή να συνδιαλεχθεί με δημόσιες (14%) και ιδιωτικές επιχειρήσεις (7%). Ένα ποσοστό της τάξης του 15% μετακινείται προς το κέντρο για λόγους αναψυχής.

Κατά την αναζήτηση στάθμευσης, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (32%) αναζητά θέσεις στο οδόστρωμα, το 22% σε ανοιχτό οργανωμένο χώρο στάθμευσης και το 19% σε κλειστό οργανωμένο χώρο στάθμευσης. Μάλιστα το 66% δηλώνει ότι δύσκολα βρίσκει χώρο να παρκάρει.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου