ΤΟΠΙΚΑ

Κατά της κατάργησης των πανελλαδικών

κατά-της-κατάργησης-των-πανελλαδικών-568229

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ

Εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μέσω βαθμού απολυτηρίου και κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων σε βάθος τριετίας, ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου. Θα πίστευε κανείς ότι οι μαθητές θα άκουγαν με ανακούφιση την ανακοίνωση της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, που κάθε χρόνο «φορτώνουν» με υπέρμετρο άγχος χιλιάδες υποψηφίους των ΑΕΙ και ΤΕΙ, που νιώθουν ότι από την εισαγωγή τους στις σχολές της Τριτοβάθμιας ή μη, κρίνεται η ζωή τους…

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Τουναντίον. Το μέτρο κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και η εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μάλλον γεμίζει ανασφάλεια τους νέους, που φέρονται να εναντιώνονται στην κατάργηση μιας αδιάβλητης διαδικασίας και να εναπόκεινται στη βαθμολογική κρίση των καθηγητών τους που περνά και μέσα από προσωπικά κριτήρια.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ βρέθηκε έξω από τα σχολεία και ρώτησε τους φετινούς και μελλοντικούς υποψηφίους των πανελλαδικών πώς βλέπουν τις ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας για την κατάργηση των πανελλαδικών.

«Το σχέδιο θυμίζει εξωτερικό, όπου η πρόσβαση στα πανεπιστήμια δεν γίνεται μέσω εξετάσεων. Ισχύει όμως τελείως διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα από το ελληνικό. Αν καταργηθούν οι εξετάσεις, καθένας θα μπαίνει στη σχολή που θέλει, θα υπάρχει συνωστισμός στις σχολές υψηλής ζήτησης όπως η Ιατρική και μετά θα τους διώχνουν όλους μαζί», σχολιάζει ο μαθητής της Β’ Λυκείου Ηλίας Πακλατζής.

«Είναι μια πολύ βιαστική απόφαση. Ο θεσμός των πανελλαδικών ισχύει για πολλά χρόνια και είναι δίκαιος. Αναγνωρίζεται η αξία των παιδιών ουσιαστικά. Πιστεύω ότι είναι λάθος απόφαση η κατάργησή τους, γιατί πιστεύω ότι τελικά είναι το μόνο δίκαιο μέσο που επιβάλλεται πλέον στο Λύκειο», αναφέρει από την πλευρά της η μαθήτρια της γ’ τάξης Φωτεινή Μαρτίου.

«Δεν νομίζω ότι αυτό βοηθά στην ισοστάθμιση όσων έγιναν πέρυσι και πρόπερσι. Με αγχώνουν οι πανελλαδικές γιατί σε τέσσερα μαθήματα κρίνεται η ζωή μου, αλλά αν δεν κριθώ από αυτά τα τέσσερα μαθήματα δεν ξέρω αν αξίζω να πάω στη σχολή που θέλω. Είναι ένας καλός λόγος να καταλάβουμε αν κάνουμε γι’ αυτό που θέλουμε. Είναι ένα στάδιο που πρέπει να το περάσεις», λέει η τελειόφοιτη Χριστίνα.

«Αισθάνομαι ότι δεν είναι τόσο δίκαιο το σύστημα των πανελλαδικών, γιατί κρινόμαστε για τη ζωή μας μόνο από τα τέσσερα αυτά μαθήματα. Δεν θεωρώ όμως ότι είναι δίκαιο να καταργηθούν οι πανελλαδικές. Η βαθμολογία δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο. Μπορεί κάποιος καθηγητής να σε συμπαθεί περισσότερο και να επηρεαστεί και ο βαθμός», επισημαίνει η τελειόφοιτη Άννα.

«Πισεύω ότι δεν θα βοηθήσει η κατάργηση των πανελλαδικών. Ούτε ουσιαστικά, ούτε στην ψυχολογία των υποψηφίων, και δεν πρέπει να γίνει», εκφράζει την άποψή του ο Δημήτρης Καραντάκος.

Υπάρχει όμως και η αντίθετη άποψη. «Ίσως και να είναι σωστό. Οι πανελλαδικές είναι μια διαδικασία που μπορεί να σε βρει σε κακή μέρα. Να αγχωθείς και να μη γράψεις καλά και να χάσεις μια χρονιά από τη ζωή σου ή να το παρατήσεις τελείως», επιχειρηματολογεί Παναγιώτης Σπανόπουλος.

«Πιστεύω ότι είναι σωστό μέτρο. Προς το παρόν δεν αγχώνομαι με καλή οργάνωση όλα μπορούν να επιτευχθούν», λέει εξάλλου ο Μάριος Κορτέσης.

«Είσαι ρομπότ για ένα χρόνο»

Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές εμφανίζονται κατά της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων. Παρά το άγχος των εξετάσεων, μέσα από τις οποίες νιώθουν ότι κρίνεται η ζωή τους. «Οι πανελλαδικές είναι πολύ αγχωτική διαδικασία. Έχουμε τα μαθήματα στο σχολείο, στα φροντιστήρια, πίεση για να διαβάσουμε, άγχος για το βαθμό στο σχολείο», περιγράφει ο Ηλίας Πακλατζής.

«Ζητούν από εμάς τα παιδιά να πάρουμε μια απόφαση ζωής όταν δεν ξέρουμε καλά-καλά τι ακριβώς θέλουμε. Είναι πολλές οι ώρες για διάβασμα και φροντιστήρια. Τα παιδιά έχουν αντιμετωπίσει ακόμη και ψυχοσωματικά προβλήματα από το άγχος, έχουν παραμελήσει τον εαυτό τους. Δεν είσαι άνθρωπος αυτό το χρόνο των πανελλαδικών. Είσαι ρομπότ. Μπαίνεις σε λειτουργία: διαβάσεις αυτό, πρέπει να βγει αυτή η ύλη, δεν μπορείς να κάνεις περικοπές σε τίποτα», αναφέρει η Φωτεινή Μαρτίου.

Κατάργηση πανελλαδικών σε ορίζοντα τριετίας

Στην ομιλία του στην Ολομέλεια, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, τόνισε: «Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις που παιδαγωγικά δεν παίζουν κανένα ρόλο, αφού τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και γράφουν και όποιο δεν τα έχει μάθει κόβεται. Και αυτό είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα». Ο υπουργός Παιδείας, σημείωσε δε ότι εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας, και να δούμε πώς με αδιάβλητο τρόπο τα παιδιά θα μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους.

«Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειες του και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, αλλά έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας, τουλάχιστον, και τίποτε δεν μπορεί να γίνει βεβαίως χωρίς ένα εθνικό σχέδιο αυτό-αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και χωρίς ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών», είπε ο υπουργός Παιδείας.

«Όλη η κοινωνία γνωρίζει πως οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες, και γι’ αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογική ευθύνη». Παράλληλα κάλεσε όλους να αναλογιστούν ότι «υπάρχει και ένα θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου, και γι’ αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου