ΤΟΠΙΚΑ

Χίλια σπίτια χωρίς νερό – ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΕΔΕ ΣΤΗ ΔΕΥΑΜΒ

χίλια-σπίτια-χωρίς-νερό-τεχνικο-συμβ-601942

Τα υδρόμετρα δεν πληρούν τις προδιαγραφές για να είναι ανθεκτικά σε συνθήκες παγετού

Χίλια σπίτια χωρίς νερό εκτιμάται ότι έχουν μείνει μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου – Ν. Ιωνίας. Το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΥΑΜΒ, πήρε… φωτιά προχθες από το πρωί, με δημότες να καταγγέλλουν θραύσεις υδρομέτρων και σωλήνων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιχείρησης, Αποστόλη Γαλάτη, το τηλεφωνικό κέντρο βλαβών, δέχθηκε χθες το πρωί, μέσα σε λίγες ώρες, περισσότερες από 1.000 κλήσεις δημοτών που ανέφεραν ότι είχαν σπάσει υδρόμετρα ή σωλήνες λόγω του παγετού και ζητούσαν βοήθεια.

Όπως επεσήμανε ο κ. Γαλάτης: «Μειώσαμε τις πιέσεις και καταφέραμε να σώσουμε το δίκτυο που κινδύνευε να στερέψει λόγω υπερκατανάλωσης, και τώρα κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα, από τα εκατοντάδες σπασίματα που συνεπάγονται και διαρροών νερού».

Ο ίδιος ανέφερε, ότι στο δίκτυο της ΔΕΥΑΜΒ δεν υπάρχουν ζημιές ή άλλα προβλήματα. Μάλιστα η πίεση χθες έφθανε στα 3,2 bar, ήταν δηλαδή σε ικανοποιητικά επίπεδα για να έχουν όλα τα σπίτια νερό.

Όσα νοικοκυριά δεν είχαν ούτε χθες νερό, οφειλόταν σύμφωνα με τον κ. Γαλάτη, σε θραύσεις είτε στις εσωτερικές σωληνώσεις των σπιτιών είτε στα υδρόμετρα. Παρόλα αυτά, τρία συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ το πρωί, και άλλα δύο το απόγευμα, επιχειρούσαν να αποκαταστήσουν όσες περισσότερες ζημιές σε σπίτια μπορούσαν. «Στα υδρόμετρα η αποκατάσταση είναι προσωρινή, μέχρι να περάσει το πρόβλημα και να επέμβουμε με μόνιμες λύσεις», σημείωσε ο κ. Γαλάτης.

Στέρεψε ο Βόλος- ΕΔΕ στη ΔΕΥΑΜΒ

Νωρίς το απόγευμα η πίεση στο δίκτυο έπεσε σε πολύ χαμηλά επίπεδα για να γεμίσουν οι δεξαμενές, με αποτέλεσμα οι βρύσες στα νοικοκυριά να στερέψουν ακόμη και σε ισόγειες κατοικίες.

Χιονοστιβάδα οι αντιδράσεις δημοτών για την έλλειψη νερού, προκάλεσαν την άμεση αντίδραση του Δήμου Βόλου, που με ανακοίνωσή του έκανε γνωστή τη διενέργεια ΕΔΕ για την προμήθεια υδρομέτρων που δεν πληρούν προδιαγραφές για να αντέξουν σε συνθήκες παγετού: «Μετά την πλήρη αξιολόγηση και καταγραφή των προβλημάτων στην υδροδότηση, που παρουσιάζονται στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος του Δήμου Βόλου, διαπιστώθηκε ότι τα προβλήματα προέκυψαν από την εκτεταμένη διάρκεια των ακραίων καιρικών φαινομένων που συνδυάστηκαν με πολικές θερμοκρασίες. Παρά την ύφεση των φαινομένων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη χιονόπτωση, οι θερμοκρασίες παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλές και παρά τις αντίξοες συνθήκες το προσωπικό της επιχείρησης καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση του δικτύου.

Το πρόβλημα που δημιούργησε ο παγετός έχει να κάνει με την καταστροφή, μέχρι στιγμής, περισσότερων από 1000 υδρομέτρων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΔΕΥΑΜΒ. Δυστυχώς η προμήθεια των συγκεκριμένων υδρομέτρων από την ΔΕΥΑΜΒ δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για αντιμετώπιση παρόμοιων θερμοκρασιών και ενδεχομένως αυτός είναι ο λόγος που ο παγετός προκάλεσε αυτές τις ζημιές.

Ο Δήμος Βόλου ζητάει συγγνώμη για την ταλαιπωρία των πολιτών και ταυτόχρονα την κατανόηση και την υπομονή τους για λίγα 24ωρα ακόμη, οπότε και θα συνεχιστούν οι μειώσεις στην πίεση του δικτύου, ώστε να αποτρέψουμε την ολική καταστροφή αυτού, και προκειμένου να διαπιστωθεί πλήρως από πού και γιατί προέκυψε το όλο πρόβλημα.

Αύριο (σ.σ. σήμερα) με απόφαση δημάρχου θα διεξαχθεί έκτακτο τεχνικό συμβούλιο με αντικείμενο την αναζήτηση τυχόν ευθυνών και εφόσον διαπιστωθούν ευθύνες θα διαταχθεί ΕΔΕ για να διαπιστωθεί εάν και εφόσον το πρόβλημα που δημιουργήθηκε οφείλεται μόνο στην ποιότητα των υδρομέτρων, σε ανθρώπινες αμέλειες ή σε μείωση εισροής πόσιμου νερού στις δεξαμενές.

Η σημερινή δημοτική αρχή, χάρις στις προσπάθειες που καταβάλει υπέρ των συμφερόντων της πόλης και για αποκλειστικό όφελος των πολιτών, βρίσκεται πολύ ψηλά στην εκτίμηση τους, ακριβώς γιατί ουδέποτε απέκρυψε την αλήθεια και δεν καλύπτεται πίσω από μικρότητες. Το ίδιο θα πράξει και σε αυτή την περίπτωση και θα υπάρξει πλήρης και ειλικρινής ενημέρωση των δημοτών – καταναλωτών της επιχείρησης, από τους οποίους και πάλι ζητεί την κατανόησή τους».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου