ΔΙΕΘΝΗ

H κατάρα της αεροπορικής τραγωδίας «κυνηγά» τη Μαλαισία

h-κατάρα-της-αεροπορικής-τραγωδίας-κυ-743832

Τρεις ήταν οι μεγάλες καταστροφές στη διεθνή αεροπλοΐα το 2014, και όλες τους… έδειχναν προς μία χώρα: Τη Μαλαισία. Η υπόθεση του Boeing που εξαφανίστηκε το Μάρτιο παραμένει μυστήριο, η κατάρριψη του δεύτερου Boeing πάνω από την Ουκρανία ήταν της ίδιας εταιρείας -των Μαλαισιανών Αερογραμμών- και τώρα όλα δείχνουν πως η πτήση της AirAsia, επίσης μαλαισιανή εταιρεία, έπεσε στο βυθό. Οι τρεις τραγωδίες δεν συνδέονται, αλλά το κακό τρίτωσε.

Το πρώτο σοκ, όχι μόνο για τη Μαλαισία αλλά και για την υφήλιο, ήταν με την εξαφάνιση του Boeing της MH370: Στις 8 Μαρτίου, η πτήση με 239 επιβαίνοντες, είχε απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. Στη μέση της διαδρομής, το αεροπλάνο φαίνεται ότι άλλαξε πορεία και κινήθηκε προς τα νότια.

Σήμερα, σχεδόν δέκα μήνες μετά, κανείς δεν γνωρίζει πολλά παραπάνω από τότε. Μετά τα διάφορα σενάρια (πιθανά και απίθανα) που είχαν ακουστεί, την εξαντλητική και πολυδάπανη έρευνα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου και θεωρείται ότι κατέληξε το αεροσκάφος, κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν κατέληξε σε συμπέρασμα για το τι συνέβη -πολύ δε περισσότερο δεν βρέθηκαν τα λείψανα των θυμάτων.

Οι έρευνες ακόμη συνεχίζονται από τρία σκάφη (δύο αυστραλιανά και ένα μαλαισιανό) που εξερευνούν τον αχανή Ινδικό Ωκεανό.

Στη συνέχεια, ήρθε το εντελώς διαφορετικό περιστατικό της κατάρριψης του Boeing στην Ουκρανία τον Ιούλιο: Το αεροπλάνο της πτήσης MH17 είχε ξεκινήσει από το Άμστερνταμ με προορισμό την Κουάλα Λουμπούρ αλλά καταρρίφθηκε πάνω από το Ντονέτσκ.

Οι 297 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν. Και πάλι όμως, η τύχη της πτήσης έχει θαφτεί στο σκοτάδι: Το ποιος το κατέρριψε παραμένει άγνωστο και έχει μπλεχτεί στην ευρύτερη ομίχλη του ουκρανικού εμφυλίου, με τη μία πλευρά να κατηγορεί την άλλη ενώ οι αμφιβολίες για την πληρότητα των στοιχείων που δόθηκαν ήταν μεγάλες από την πρώτη στιγμή.

Ακόμη και σήμερα, τα ερωτήματα παραμένουν: Προ ημερών, η Ρωσία είχε παρουσιάσει μάρτυρα που επέρριπτε την ευθύνη της κατάρριψης στο Κίεβο. Η αξιοπιστία του παραμένει τόσο θολή όσο και όλες οι αναφορές από τα ανατολικά της Ουκρανίας.

Μετά τις δύο τραγωδίες μέσα στο 2014, η Malaysia βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση. Τα αεροπλάνα της έχουν καταλήξει να ταξιδεύουν με ελάχιστους επιβάτες και στα τελευταία τριμηνιαία αποτελέσματά της η κατακόρυφη αύξηση ζημιών συνεχίστηκε.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ευρύ σχέδιο αναδιάρθρωσής της, που είχε κριθεί αναγκαίο ήδη πριν τα δύο δυστυχήματα καθώς η εταιρεία ήταν ζημιογόνος τα τελευταία τρία χρόνια.

Και έπειτα ήρθε η εξαφάνιση της πτήσης QZ8501 της AirAsia, που είχε ξεκινήσει από την Ινδονησία προς τη Σιγκαπούρη. Το πρωί της Δευτέρας, το δεύτερο 24ωρο μετά την εξαφάνιση, οι αρχές της Ινδονησίας εμφανίζονταν να πιστεύουν ότι το αεροπλάνο βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας.

Η AirAsia είναι μαλαισιανή εταιρεία χαμηλού κόστους. Δεν είχε δυστυχήματα ή εξαφανίσεις στο ιστορικό της και ήταν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρείες στη νοτιοανατολική Ασία.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Τόνι Φερνάντες, θεωρείτο ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στη Μαλαισία, έχοντας στήσει ο ίδιος την AirAsia μετά την πορεία του στον όμιλο της Virgin, και έχει επίσης υιοθετήσει το στιλ του παλιού του αφεντικού και Ρίτσαρντ Μπράνσον. Η μετοχή της εταιρείας έχει βυθιστεί κατά πάνω από 11% μετά το δυστύχημα.

tovima.gr

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου