ΔΙΕΘΝΗ

Ν. Αναστασιάδης: Oι κυρώσεις στη Ρωσία βλάπτουν την Κύπρο

ν-αναστασιάδης-oι-κυρώσεις-στη-ρωσία-β-355265

«Μια επανένωση είναι προς το συμφέρον όλων των Κυπρίων. Γι’ αυτό είμαι ευτυχής που βρισκόμαστε τώρα σε εποικοδομητικές συνομιλίες. Για την οικονομία θα είχε πολύ θετικές συνέπειες» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Αναστασιάδης.

Η επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Ρωσία θα είχε εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις στο πρόγραμμα προσαρμογής της Κύπρου. Αυτό τονίζει ο κύπριος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης σε συνέντευξή του στη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.

Σχετικά με την πρόθεση του ρώσου προέδρου Βλάντιμιρ Πούτιν να προωθήσει την επιστροφή των ρωσικών χρημάτων από το εξωτερικό στη Ρωσία, ο κ.Αναστασιάδης παραδέχεται ότι αυτό προκαλεί ανησυχία, ωστόσο υποστηρίζει ότι έως τώρα δεν έχει παρατηρηθεί φυγή κεφαλαίων από τις ρωσικές επιχειρήσεις στην Κύπρο.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της ύπαρξης κοιτασμάτων φυσικού αερίου και στο ενδεχόμενο να μπορέσει με αυτό τον τρόπο η χώρα του να συμβάλει ώστε η Ευρώπη να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο, ο κ. Αναστασιάδης υπογραμμίζει ότι ακόμα δεν έχει επισήμως επιβεβαιωθεί το μέγεθος των κοιτασμάτων, αλλά είναι βέβαιο ότι «θα καταστούμε εντός της Ευρώπης ένας σημαντικός ενεργειακός προμηθευτής. Διαθέτουμε τους πόρους που (μπορούν) να καταστήσουν ανεξάρτητη την Ε.Ε. από το ρωσικό φυσικό αέριο».

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι αυτός ο νέος ανταγωνισμός δεν θα αρέσει στην Ρωσία και ερωτηθείς μάλιστα εάν φοβάται αρνητικές αντιδράσεις, ο πρόεδρος της Κύπρου υπογραμμίζει ότι η ενεργειακή ανάγκη είναι πολύ μεγάλη παγκοσμίως και διαρκώς αυξάνεται. «Δίπλα στην μεγάλη Ρωσία υπάρχει επίσης χώρος και για την μικρή Κύπρο».

Σχετικά με το ρόλο που διαδραματίζουν τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με την τουρκική πλευρά για την επανένωση του νησιού, ο κ. Αναστασιάδης τονίζει: «Η κυριαρχία μας δεν τίθεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Για τους φυσικούς πόρους της Κύπρου αποφασίζει η κυπριακή κυβέρνηση και κανείς άλλος. Αλλά είναι αυτονόητο ότι τα κοιτάσματα φυσικού αερίου μπορεί να αποτελέσουν κίνητρο στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων. Ωστόσο είναι σαφές ότι προσφέρουν μία καλή οικονομική προοπτική. Από αυτό θα επωφεληθούν και η τουρκο-κύπριοι πολίτες μιας επανενωμένης Κύπρου».

«Μια επανένωση είναι προς το συμφέρον όλων των Κυπρίων. Γι’ αυτό είμαι ευτυχής που βρισκόμαστε τώρα σε εποικοδομητικές συνομιλίες. Για την οικονομία θα είχε πολύ θετικές συνέπειες» δήλωσε σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο κ. Αναστασιάδης.

Εν συνεχεία ο πρόεδρος της Κύπρου απαντώντας σε σχετικό σχόλιο του δημοσιογράφου υποστήριξε ότι η Κύπρος έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και έχει αφήσει πίσω της τις σκληρές προσαρμογές, ενώ η σταθεροποίηση του προϋπολογισμού προχωρά όπως έχει προγραμματισθεί. Αναγνώρισε ωστόσο ότι η ανεργία είναι ένα πρόβλημα το οποίο ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί. Αναφέρθηκε μάλιστα στη δυσκολία δανειοδότησης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, πρόβλημα που συζήτησε και με την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, η οποία του προσέφερε υποστήριξη.

Ερωτηθείς εάν πρόκειται να ακολουθηθεί το πρότυπο της ελληνικής επενδυτικής τράπεζας, στην οποία συμμετέχει και η Γερμανία, ο κύπριος πρόεδρος δήλωσε ότι είναι επιθυμητός ένας επενδυτικός θεσμός, όπου επιπλέον θα συνεισφέρουν με κεφάλαια εκτός από την Κύπρο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η γερμανική επενδυτική τράπεζα. Διευκρίνισε επίσης ότι οι λεπτομέρειες θα συζητηθούν μεταξύ των υπουργών οικονομικών.

Στο τέλος της συνέντευξης ο πρόεδρος της Κύπρου ερωτήθηκε εάν θα επιτύχει η Κύπρος, όπως η Πορτογαλία και η Ιρλανδία να εγκαταλείψει το μηχανισμό διάσωσης χωρίς περαιτέρω μέτρα βοήθειας, ή θα χρειαστεί, όπως η Ελλάδα, ένα δεύτερο πρόγραμμα.

Η απάντησή του: «Σε αυτή την περίπτωση μοιάζουμε περισσότερο με την Ιρλανδία απ’ ότι με την Ελλάδα. Θέλουμε να εφαρμόσουμε το πρόγραμμα με όλους τους όρους, ώστε να ολοκληρωθεί γρήγορα και να αφήσουμε πίσω μας την οικονομική κρίση. Αυτός είναι ο στόχος μας. Και σύμφωνα με τις σημερινές ενδείξεις δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα το επιτύχουμε».

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου