ΔΙΕΘΝΗ

Στο στόχαστρο των Βρυξελλών το Chanel No 5

στο-στόχαστρο-των-βρυξελλών-το-chanel-no-5-379312

Με απαγόρευση κινδυνεύουν, εξαιτίας των νέων ευρωπαϊκών κανονισμών, τα θρυλικά αρώματα Chanel No 5 και Miss Dior, καθώς περιέχουν ουσίες που μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες.

Όπως αναφέρει η Telegraph, το θρυλικό Chanel No 5, το άρωμα της Μέριλιν Μονρόε (με το οποίο κατα τη διάσημη ρήση της κοιμόταν ολόγυμνη στο κρεβάτι της) απειλείται από τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το συγκεκριμένο άρωμα καθώς και μια σειρά άλλων, θα πρέπει να αλλάξουν φόρμουλα διότι περιέχουν βρύα, που προκαλούν αλλεργίες.

Το Chanel No 5, που βρίσκεται στην αγορά εδώ και 93 χρόνια, θεωρείται το άρωμα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως (ένα μπουκάλι πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα), καθώς συνδυάζει νότες γιασεμιού, τριαντάφυλλου, σανταλόξυλου και βανίλιας.

Λέγεται ότι όταν η Gabrielle «Coco» Chanel, ψέκασε το άρωμά της γύρω από το τραπέζι της σε ένα δημοφιλές εστιατόριο του Παρισιού το 1921, οι γυναίκες που περνούσαν εκείνη την ώρα, σταμάτησαν για να τη ρωτήσουν τι άρωμα ήταν αυτό και από πού προερχόταν.

Στη δεκαετία του ’50, η αίγλη του Chanel No 5, έφτασε στο αποκορύφωμά της, μετά τις δηλώσεις της Μέριλιν Μονρόε, όταν σε συνέντευξή της το 1954 ρωτήθηκε τι φορούσε στο κρεβάτι και απάντησε προκλητικά «πέντε σταγόνες Chanel No 5». Ελάχιστοι διάσημοι ηθοποιοί ήταν αυτοί που πήραν μέρος στις διαφημιστικές καμπάνιες της Chanel, μεταξύ των οποίων η Κατρίν Ντενέβ, η Νικόλ Κίντμαν, η Όντρεϊ Τοτού αλλά και ο Μπραντ Πιτ, που έκανε την έκπληξη ως ο πρώτος και μοναδικός άνδρας που διαφήμισε το θρυλικό άρωμα, ενώ το τελευταίο πρόσωπο της καμπάνιας είναι το μοντέλο Ζιζέλ.

Σύμφωνα όμως με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιο διάσημο άρωμα του κόσμου, θα χρειαστεί να αλλάξει για πάντα.

Οι οίκοι αρωματοποιίας Chanel και Dior εργάζονται σκληρά προσπαθώντας να τροποποιήσουν τη σύνθεσή τους, αλλάζοντας τα μόρια atranol και chloroatranol, που θεωρούνται αλλεργιογόνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η προσαρμογή είναι μια πρόκληση αλλά αυτό ακριβώς είναι το ταλέντο μας, η «μύτη» μας που θα πρέπει να διατηρήσει τις ιδιότητες και το άρωμά του αλλάζοντας την ταυτότητά του, λαμβάνοντας όμως υπόψη τους νέους ρυθμιστικούς περιορισμούς» δήλωσε εκπρόσωπος της Chanel.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, τα νέα προϊόντα θα πρέπει να περιλαμβάνουν προειδοποιήσεις για αλλεργίες, με τον ίδιο τρόπο όπως και τα φάρμακα, πράγμα που μπορεί να σημαίνει και αύξηση στην τιμή τους.

Το 2012, μια συμβουλευτική έκθεση συνιστούσε τον περιορισμό της χρήσης 12 συστατικών, που θεωρούνται πυλώνες στη βιομηχανία αρωμάτων πολυτελείας, όπως την κιτράλη, που περιέχεται στα έλαια λεμονιού και μανταρινιού, την κουμαρίνη και την ευγενόλη που συναντάτε στο έλαιο τριαντάφυλλου.

Ωστόσο, μόλις 3 είναι τώρα πιθανό να απαγορευτούν, ενώ για τα υπόλοιπα εννέα γίνεται έρευνα για να διαπιστωθεί αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μικρές ποσότητες.

«Αντιλαμβανόμαστε πως οι δραστικές μειώσεις των επιτρεπόμενων συγκεντρώσεων αυτών των συστατικών, θα προκαλέσουν σημαντικές διαταραχές στη βιομηχανία αρωμάτων» δήλωσε ο Ντέιβιντ Χάντσον, εκπρόσωπος για την πολιτική καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ωστόσο, οι βιομηχανίες αρωμάτων, καταγγέλουν πως ακόμη και οι παραμικρές αλλαγές, μπορούν να επηρεάσουν ριζικά τη μυρωδιά ενός αρώματος αλλά και τις πωλήσεις τους.

«Εάν απαγορευτεί η κιτράλη από τα αρώματα, τότε θα έπρεπε να απαγορευτεί και ο χυμός πορτοκάλι. Είναι παράλογο. Δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τη φύση, πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτήν», δήλωσε ο Φρεντερίκ Μάλε, ιδρυτής της γαλλικής εταιρείας πολυτελών αρωμάτων Editions de Parfums Frederic Malle.
Στην ίδια θέση βρίσκονται και οι οίκοι Hermes, Dior και Guerlain, καθώς πρέπει κι αυτοί να προετοιμαστούν για τους νέους κανόνες με τη σταδιακή αλλαγή της φόρμουλας των αρωμάτων τους.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου