ΔΙΕΘΝΗ

Αγία Πετρούπολη: Συμφωνίες και σχέδια για αγωγούς αερίου

αγία-πετρούπολη-συμφωνίες-και-σχέδια-379850

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ εξέφρασε την Πέμπτη «ανησυχία» και «απογοήτευση» για την «χαλαρή» (soft) εφαρμογή των αποφάσεων για κυρώσεις στη Ρωσία. Αφορμή έδωσε η ανακοίνωση στο Παρίσι ότι η γαλλική ημικρατική εταιρεία Total υπέγραψε στην Αγία Πετρουπολη συμφωνία με την ιδιωτική ρωσική Lukoil για την συνεκμετάλλευση του σχιστολιθικού κοιτάσματος Μπασένοφ, στη Σιβηρία. Υπενθυμίζεται ότι και η βρετανο-ολλανδική ΒΡ έκλεισε ανάλογη συμφωνία με την ρωσική Resnef.

Η Μόσχα επιβεβαίωσε την Τετάρτη ότι στη διάρκεια του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, την περασμένη εβδομάδα, υπογράφηκε «σημαντικός αριθμός συμβάσεων και συμφωνιών δυτικών και ασιατικών επιχειρήσεων που καλύπτουν διάφορους κλάδους» με αντίστοιχες κρατικές και ιδιωτικές ρωσικές επιχειρήσεις. Δεν δόθηκαν στοιχεία για τις επιχειρήσεις ούτε για το ύψος των συμφωνιών.

Στη Μόσχα ανακοινώθηκε επίσης ότι συνεχίζεται η διερεύνηση της πρότασης «ομάδας ιαπωνικών επιχειρήσεων» για τη μεταφορά πετρελαίου από τη ρωσική νήσο Σαχαλίνη στην Ιαπωνία. Την πρόταση, την οποία παρέλαβε το γραφείο του πρωθυπουργού κ. Άμπε, κατέθεσαν την Πέμπτη στην ιαπωνική βουλή 33 βουλευτές στους οποίους περιλαμβάνονται και κυβερνητικοί.

Πρόκειται για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς αερίου από τη Σαχαλινη στα ιαπωνικά νησιά Χοκαΐντο και Χόνσου, σε απόσταση 150 χλμ. από το Τόκιο. Ο αγωγός, μήκους 1.350 χλμ. υπολογίζεται να κοστίσει 6 δισ. δολάρια και να είναι έτοιμος σε πέντε χρόνια. Σχεδιάζεται να μεταφέρει 20 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο, να καλύπτει το ένα πέμπτο τουλάχιστον των αναγκών της Ιαπωνίας σε ενέργεια και υπολογίζεται ότι το ρωσικό αέριο που θα διοχετεύεται θα είναι «δύο φορές φθηνότερο από ο,τι το υγροποιημένο αέριο».

Η Ιαπωνία αρχίζει να έχει και πάλι ενεργειακό πρόβλημα, καθώς μετά την καταστροφή του πυρηνικού σταθμού της Φουκουσίμα και άλλα πυρηνικά εργοστάσια πρόκειται να διακόψουν τη λειτουργία τους.

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου