ΔΙΕΘΝΗ

Μπλόκα και απεργίες οδηγών ταξί σε ευρωπαϊκές πόλεις εναντίον ενός app

μπλόκα-και-απεργίες-οδηγών-ταξί-σε-ευρ-397487

Στους δρόμους με τα ταξί τους βγαίνουν οι επαγγελματίες οδηγοί σε Λονδίνο, Βερολίνο, Παρίσι, Μαδρίτη, Μιλάνο και άλλες πόλεις αντιδρώντας στην ηλεκτρονική εφαμοργή Uber, ένα application που διαμεσολαβεί για υπηρεσίες μετακίνησης αλλά κατά τους οδηγούς ταξί είναι αθέμιτος ανταγωνισμός.

Οι οδηγοί ταξί θα προχωρήσουν στη διάρκεια της Τετάρτης σε κινητοποιήσεις είτε με αποκλεισμούς είτε με πολύ αργή κίνηση στο κέντρο των πόλεων.

Στόχος όλων είναι η εταιρεία Uber, έδρας Σαν Φρανσίσκο, που ανέπτυξε και διαχειρίζεται την ομώνυμη εφαρμογή για smartphone η οποία λειτουργεί σε δεκάδες πόλεις ανά την υφήλιο.

Ουσιαστικά λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ ενός οποιουδήποτε πελάτη (αρκεί μόνο το κατέβασμα και η εγγραφή στην εφαρμογή) και εγγεγραμμένων οδηγών ιδιωτικών οχημάτων που μεταφέρουν επ’ αμοιβή ανάλογα με τη διαδρομή (ακριβώς όπως τα ταξί).

Τα οχήματα περιλαμβάνουν από απλά ΙΧ μέχρι πολυτελή σεντάν και οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV), συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο υπηρεσίες τύπου ταξί ή ενοικίασης λιμουζινών.

Στο Λονδίνο, το επίκεντρο των κινητοποιήσεων της Τετάρτης θα είναι η Πλατεία Τραφάλγκαρ: Οι διοργανωτές κινητοποίησης περιμένουν μέχρι και 12.000 ταξί να οδηγήσουν σε παράλυση τους δρόμους της γύρω περιοχής. Στο Βερολίνο, περίπου 1.000 οδηγοί αναμένεται να δώσουν το «παρών» σε ανάλογη κινητοποίηση.

Οι απεργοί που κατεβάζουν σημαία στο Μιλάνο υπολογίζονται σε 5.000 ενώ ανάλογης έκτασης αναμένετια η κινητοποίηση και στη Μαδρίτη. Στο Παρίσι, περίπου 3.000 οδηγοί ταξί αναμένεται να περικυκλώσουν τα δύο αεροδρόμια της πόλης ενώ κινητοποιήσεις έχουν προγραμματιστεί και σε μικρότερες ευρωπαϊκές πόλεις, από το Αμβούργο μέχρι τη Λισαβώνα.

Η εφαρμογή είναι κάθε άλλο παρά περιθωριακή: Η εταιρεία μόλις πρόσφατα εξασφάλισε 1,2 δισ. δολάρια από επενδυτές και η αξία της υπολογίζεται στα 18 δισ. δολάρια.

Το Uber έχει προκαλέσει την οργή των οδηγών ταξί, το οποίο κατηγορούν για αθέμιτο ανταγωνισμό με «μεθόδους μαφίας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι γερμανικές ενώσεις επαγγελματιών ταξί.

Το app χρησιμοποιείται στην Ευρώπη με διαφορετικό πλαίσιο ανά κάθε πόλη, εξαιτίας των διαφορετικών κανονισμών που το διέπουν.

Στις Βρυξέλλες για παράδειγμα, η χρήση της εφαρμογής απαγορεύτηκε με δικαστική απόφαση. Η απαγόρευση όμως ξέθαψε το τσεκούρι του πολέμου: Η επίτροπος Ψηφιακής Ατζέντας Νέλι Κρους δεν έκρυψε την οργή της, προχωρώντας σε ασυνήθιστα σκληρή ανακοίνωση κατά της απαγόρευσης της εφαρμογής, με ένα τεράστιο μπάνερ «το Uber είναι ευπρόσδεκτο».

Newsroom ΔΟΛ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου