ΤΟΠΙΚΑ

Το 60% αγοράζει με πλαστικό χρήμα στον Βόλο

το-60-αγοράζει-με-πλαστικό-χρήμα-στον-βό-795869

Κερδίζει έδαφος το πλαστικό χρήμα στις αγορές των καταναλωτών, σε ποσοστό 60% τουλάχιστον, προκειμένου να «χτίσουν» το αφορολόγητο, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις η χρήση της χρεωστικής κάρτας είναι μονόδρομος, λόγω της έλλειψης ρευστού. Η χρήση του πλαστικού χρήματος κυριαρχεί στην τοπική αγορά, στα μάρκετ, στα είδη πρώτης ανάγκης, στα εμπορικά καταστήματα, ακόμη και στα τουριστικά καταλύματα, καθώς το 99% των τοπικών επιχειρήσεων είναι εφοδιασμένο με POS, για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την Κυβέρνηση.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η τοπική αγορά έχει εισέλθει πλέον στους ρυθμούς του POS, που καταγράφονται, εξάλλου, σε όλη την Ελλάδα, ενώ όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΜ, Τρύφωνας Πλαστάρας, οι έξι στους δέκα Βολιώτες υπολογίζεται ότι χρησιμοποιούν την χρεωστική κάρτα, με το ποσοστό να είναι υψηλό κυρίως σε σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία και επιχειρήσεις, γενικώς, που πωλούν είδη διατροφής.

«Σχεδόν από τα πρώτα στάδια, ήταν ευρέως διαδεδομένη η χρήση της χρεωστικής κάρτας, η οποία ανεβαίνει κατακόρυφα, καθώς στις περισσότερες επιχειρήσεις, έχουν τοποθετηθεί POS όπως ορίζει ο νόμος. Αρκετοί καταναλωτές πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω POS και μετά από έρευνες της Ομοσπονδίας, διαπιστώνουμε ότι αυξάνονται οι συναλλαγές με κάρτες» υπογραμμίζει ο κ. Πλαστάρας, ο οποίος επισημαίνει, παράλληλα, ότι έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η ρευστότητα των επαγγελματιών σε όλους τους κλάδους, λόγω της δυστοκίας που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.

Βασικό αίτημα των επαγγελματιών, ωστόσο, παραμένει ο ακατάσχετος επαγγελματικός λογαριασμός, προκειμένου να καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους, οι οποίες εκ των πραγμάτων είναι υπέρογκες.

Στην εμπορική αγορά

Οι έξι στους δέκα καταναλωτές χρησιμοποιούν την κάρτα στις συναλλαγές τους, ενώ όπως ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Απόστολος Οντόπουλος, «η χρήση του πλαστικού χρήματος αυξάνεται μέρα με την μέρα και διαπιστώνουμε ότι σε ορισμένους εμπορικούς κλάδους, αγγίζει το 80%».

Σε ορισμένους κλάδους τα ποσοστά είναι μικρότερα, γύρω στο 20% και σε άλλους, όπως τα είδη ένδυσης και υπόδησης, τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα. Νεότεροι αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές, προσπαθούν να «χτίσουν» το αφορολόγητο με την χρήση του πλαστικού χρήματος, ενώ όπως αναφέρει ο κ. Οντόπουλος, ένας από τους βασικούς λόγους που στρέφουν τους καταναλωτές στην χρήση της κάρτας, είναι η έλλειψη ρευστότητας, που συνδέεται άμεσα με τα κάπιταλ κοντρόλ αλλά και την γενικότερη οικονομική δυστοκία που επικρατεί.

«Ο σωστός επαγγελματίας θα δεχτεί οποιονδήποτε τρόπο πληρωμής από τον πελάτη. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που επιμένουν να πάρουν μετρητά, αλλά εγώ θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να επιμένουμε στον καταναλωτή να μας πληρώσει με μετρητά, διότι κάθε τρόπος πληρωμής είναι δεκτός».

Στον τουρισμό

Ανοδική τάση σημειώνεται στην χρήση του πλαστικού χρήματος και στις τουριστικές επιχειρήσεις, με τους τουρίστες, Ελληνες και ξένους, να κάνουν, πλέον, διακοπές με την χρεωστική τους κάρτα.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης, αναφέρει ότι την τελευταία τριετία, κυρίως, είναι ευρέως διαδεδομένη η χρήση της χρεωστικής κάρτας, στους ξένους τουρίστες, περισσότερο, ενώ υπογραμμίζει ότι η έλλειψη χρήματος είναι ο βασικός λόγος που καθιστά πρώτες σε προτίμηση τις συναλλαγές με POS.

Η εικόνα είναι λίγο ως πολύ η ίδια σε όλες τις κατηγορίες των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, με την χρήση του πλαστικού χρήματος να κερδίζει διαρκώς έδαφος σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, αλλάζοντας σταδιακά το τοπίο των «παραδοσιακών» συναλλαγών που εφαρμόζονταν την περίοδο πριν από την εγκατάσταση των POS.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου