ΤΟΠΙΚΑ

Μισοάδειο το καλάθι της ημέρας

μισοάδειο-το-καλάθι-της-ημέρας-332166

Καθημερινή πραγματικότητα είναι πλέον για τους επαγγελματίες η δραματική μείωση στις πωλήσεις των αναγκαίων ειδών διατροφής, καθώς το καλάθι με τα ψώνια της ημέρας παραμένει μισοάδειο, λόγω των περικοπών που γίνονται ακόμη και στα αναγκαία είδη διατροφής. Η εικόνα των καταναλωτών και κυρίως των χαμηλοσυνταξιούχων που περιορίζουν ακόμη και το ψωμί, είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο στην τοπική αγορά.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Σχετικά αυξημένη είναι τη συγκεκριμένη περίοδο η κίνηση στα μάρκετ, προφανώς διότι αρχίζει και πάλι ο ανεφοδιασμός του σπιτιού μετά την επιστροφή αρκετών από τις καλοκαιρινές διακοπές.

Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με τις παλιές, καλές εποχές, ενώ όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Πρόδρομος Χριστοφορίδης, ιδιοκτήτης μάρκετ, «είναι λιγότερα τα είδη που ψωνίζουν οι καταναλωτές. Οι καθημερινές αγορές είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με το παρελθόν και σε σχέση με την εικόνα της περασμένης πενταετίας». Ο ίδιος εκτιμά ότι ο μέσος όρος της μείωσης τζίρου αγγίζει το 20% καθώς η σακούλα γεμίζει μόνο με τα αναγκαία της μέρας, όλα όμως, σε περιορισμένες ποσότητες. «Η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, απαιτεί υπομονή από την πλευρά των επαγγελματιών και πολύ προσπάθεια για να ανταπεξέλθουν οι επαγγελματίες στις υποχρεώσεις τους», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Η εικόνα είναι ανάλογη και στα οπωροπωλεία, ενώ ως ενδεικτική καταγράφεται η μαρτυρία του Βασίλη Τσιβίκη: «Γενικά είναι μια δύσκολη εποχή για όλους μας. Δεν συναντάμε πλέον αυτό που βλέπαμε παλιά, σακούλες γεμάτες. Πλέον οι καταναλωτές ψωνίζουν μετρημένα, ίσα ίσα για να βγάλουν την εβδομάδα τους». Κατά γενική ομολογία οι καταναλωτές επιλέγουν τα πιο φθηνά προϊόντα, και μετρούν ακόμη και το τελευταίο λεπτό από τον προϋπολογισμό τους. «Η μείωση του τζίρου υπολογίζεται σε 25% την τελευταία διετία, γιατί ο κόσμος αγοράζει τα απαραίτητα για το καθημερινό φαγητό και τίποτα παραπάνω», αναφέρει ο ίδιος, ενώ προσθέτει ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολη η επιβίωση για έναν επαγγελματία.

Δραματικά περιορισμένη είναι, παράλληλα, η κατανάλωση ψωμιού αλλά και η επιβίωση για τους φούρνους της γειτονιάς. «Είναι πλήγμα για τους αρτοποιούς οι αλυσίδες» αναφέρει η αρτοποιός Χρύσα Παππά, η οποία τονίζει επίσης ότι οι καταναλωτές αγοράζουν μια ή δύο φορές την εβδομάδα ψωμί. «Οι περισσότερες οικογένειες αγοράζουν ψωμί το Σάββατο και την Πέμπτη, σε μικρές ποσότητες. Οι καταναλωτές έχουν κόψει τα πάντα. Δεν παίρνουν πλέον το κουλούρι, την τυρόπιτα ούτε τα έξτρα βουτήματα που αγόραζαν παλιότερα. Η πλειοψηφία είναι συνταξιούχοι, πολύ λίγοι οι καταναλωτές νεώτερης ηλικίας και οι δημόσιοι υπάλληλοι μετρημένοι στα δάχτυλα. Ο ιδιωτικός τομέας έχει εξαφανιστεί», τονίζει η ίδια.

Ο πρόεδρος των κρεοπωλών, Αντώνης Κανελλόπουλος, ανέφερε από την πλευρά του ότι: «Μεσολάβησε η περίοδος του καλοκαιριού, κατά την οποία η κίνηση ήταν ίδια με την περσινή, λόγω του τουρισμού, που συνετέλεσε στο να διατηρηθεί η κατανάλωση». Τη δεδομένη χρονική περίοδο, ωστόσο, παρατηρείται κάμψη, η οποία είναι συνηθισμένη και αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες, όπως οι φόροι που έρχονται, το ΕΝΦΙΑ, το άνοιγμα των σχολείων, στις λοιπές υποχρεώσεις γενικά των νοικοκυριών, οι οποίες είναι αυξημένες αυτή την περίοδο. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «τον Νοέμβριο θα έχουμε εικόνα εάν έχει πέσει η κατανάλωση». Σε ό,τι αφορά το χρονικό διάστημα που διανύουμε, πάντως, «η μείωση της κατανάλωσης οφείλεται στο γεγονός ότι το υπάρχον εισόδημα δεν αυξάνεται και πρέπει να διανεμηθεί σε διάφορες άλλες υποχρεώσεις. Η τάση που υπήρχε κάποτε να ψωνίζουν ποσότητες κρεάτων δεν υπάρχει πλέον. Περιορίζονται στα ψώνια της ημέρας και σε λίγες περιπτώσεις τα κρέατα της εβδομάδας», τονίζει ο πρόεδρος των κρεοπωλών της περιοχής μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου