ΤΟΠΙΚΑ

Καθοδική πορεία στη θερινή κίνηση

καθοδική-πορεία-στη-θερινή-κίνηση-389761

ΠΤΩΣΗ ΑΠΟ 10 ΕΩΣ 40% ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Πτωτική είναι η πορεία που σημειώνεται στο καταναλωτικό ενδιαφέρον σε όλους τους εμπορικούς κλάδους, με τα ποσοστά της μείωσης να κυμαίνονται από 10 έως και 40% κατά περίπτωση στην καρδιά της θερινής περιόδου. Η εικόνα είναι σε γενικές γραμμές η ίδια, με μικρές αποκλίσεις στο εμπόριο, την εστίαση, ακόμη και τα μάρκετ, τα οποία κατά κανόνα συνδέονται με την αγορά των αναγκαίων ειδών διατροφής. Η περιορισμένη αγοραστική δύναμη που υπάρχει, μεταφράζεται σε μικρότερη ζήτηση προϊόντων και κατ’ επέκταση σε μικρότερες παραγγελίες από τους επαγγελματίες.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Επαγγελματίες που διατηρούν ή εργάζονται σε μάρκετ, αναφέρουν ότι η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους, και λόγω της μικρότερης κίνησης που σημειώνεται οι παραγγελίες των προϊόντων είναι εξίσου περιορισμένες, ειδικά στα ευπαθή είδη που χρήζουν άμεσης κατανάλωσης.

«Οι ποσότητες των παραγγελιών είναι ανάλογες με τις πωλήσεις. Είναι “καθισμένη” η αγορά και κατά συνέπεια κάνουμε λιγότερες παραγγελίες λόγω καλοκαιριού», αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Πρόδρομος Χριστοφορίδης, ιδιοκτήτης μάρκετ. Ο ίδιος επαγγελματίας υπογραμμίζει ότι η εικόνα της κίνησης έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων και η διαφορά είναι εμφανής στη διστακτικότητα των καταναλωτών, οι οποίοι είναι φειδωλοί στα χρήματα που δαπανούν, λόγω της γενικότερης ανασφάλειας που υπάρχει. «Τα χρήματα του κόσμου είναι κουκιά μετρημένα», σύμφωνα με τον ίδιο επαγγελματία, ο οποίος τονίζει παράλληλα ότι προέχει στη σκέψη και τις προτεραιότητες καταναλωτών και επαγγελματιών η κάλυψη των υποχρεώσεων και οι φορολογικές υποχρεώσεις. «Στο τέλος του μήνα πρέπει να πληρώσουμε την πρώτη δόση του φόρου και όλα αυτά συντελούν στη μείωση της κίνησης», αναφέρει ο κ. Χριστοφορίδης, ο οποίος κάνει παράλληλα λόγο για μικρότερης κλίμακας αγορές σε σύγκριση με το χειμώνα.

Η εικόνα είναι λίγο ως πολύ η ίδια και στην εμπορική αγορά, η οποία παρουσιάζει μειωμένη κίνηση σε σύγκριση με τις εποχές πριν από την κρίση. Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων ενδείκνυται για τους καταναλωτές, αλλά σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, εκτιμάται ότι υπάρχει απόκλιση της τάξης του 10% κατά μέσο όρο στην εμπορική κίνηση. Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών λειτούργησαν εξίσου ανασταλτικά για την τοπική αγορά. «Από την αρχή της εκπτωτικής περιόδου μέχρι σήμερα υπάρχει αρνητικό πρόσημο σε επίπεδο τζίρου σε σύγκριση με πέρυσι. Είναι πολύ νωρίς ακόμη για ασφαλείς προβλέψεις αλλά υπάρχει εκτίμηση από την ΕΣΕΕ ότι λόγω της άφιξης ξένων τουριστών θα σημειωθεί αύξηση τζίρου της τάξης του 5% στα εμπορικά καταστήματα», υπογραμμίζει ο Απόστολος Οντόπουλος, επικεφαλής της πλειοψηφούσας παράταξης του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Ν. Ιωνίας. Μέχρι στιγμής πάντως, δεν επαληθεύονται οι προβλέψεις, καθώς οι καταναλωτές περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα σύμφωνα με τον σφιχτό προϋπολογισμό τους.

Με την ίδια φειδώ αντιμετωπίζουν, εξάλλου, οι καταναλωτές και τον τομέα της εστίασης, όπου επίσης καταγράφουν πτωτική πορεία οι τζίροι των επιχειρήσεων, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων. Στο μεταξύ, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών λειτούργησαν επίσης ανασταλτικά, με αποτέλεσμα να μειωθεί ακόμη περισσότερο η κίνηση στα καταστήματα εστίασης, προς μεγάλη απογοήτευση των επαγγελματιών. «Ο τζίρος είναι μειωμένος σε σύγκριση με πέρυσι και η πτώση υπολογίζεται σε ποσοστό 30% περίπου», όπως υπογραμμίζει ο Γιάννης Γρηγορίου, πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Καταστημάτων Εστίασης, ενώ τονίζει παράλληλα ότι «όλοι περιμένουμε το καλοκαίρι για να δουλέψουμε, αλλά μέχρι στιγμής καταγράφουμε μόνο χρέη. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος είναι δραματικοί για το σύνολο των επιχειρήσεων, με ελάχιστες εξαιρέσεις». Οι παραγγελίες είναι περιορισμένες σε πολύ μεγάλο βαθμό και οι επαγγελματίες από την πλευρά τους βλέπουν με πολύ περίσκεψη το μέλλον στον συγκεκριμένο κλάδο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου