Σιγά μη γίνει και… «Μαυρογιαλούρος»

σιγά-μη-γίνει-και-μαυρογιαλούρος-309894

Όλοι φωνάζουν, με πρώτον τον αρχηγό της ΝΔ, να παραιτηθεί ο Κουρουμπλής. Επικεντρώνουν την κριτική τους στο ότι άργησε να αντιληφθεί την πραγματικότητα. Να αντιδράσει, πριν η καταστροφή του περιβάλλοντος φτάσει στις ωραιότερες παραλίες του Σαρωνικού. (Να κάνουμε και καμιά σπονδή στον Αίολο, διότι αν είχε αφήσει να πνεύσουν τίποτε ισχυροί βοριάδες, αν είχε εξαπολύσει κανέναν «στρατηγό Άνεμο», το μαζούτ θα έφτανε στις Κυκλάδες και τα παράλια της Πελοποννήσου.)

Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Η μεγαλύτερη ευθύνη του Κουρουμπλή, του Σαντοριναίου, του Δρίτσα, που προηγήθηκε στο συγκεκριμένο υπουργείο, έγκειται στο πώς έδωσαν τη δυνατότητα να πλέει αυτό το σαπιοκάραβο. Και να μας «μοστράρει» ο πλοιοκτήτης του τα «πιστοποιητικά αξιοπλοΐας». Τέτοιας αξιοπλοΐας, ώστε κατάφερε να βυθισθεί ενώ ήταν αραγμένο σε λιμάνι, εν απολύτω νηνεμία!!!

Κατά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 417/2002 (άρθρο 4, παρ. 1), ένα πετρελαιοφόρο του 1972 πρέπει να έχει οδηγηθεί σε διάλυση. Και εδώ αρχίζουν τα κρίσιμα. Εξαιρούνται του ευρωπαϊκού κανονισμού και υπάγονται στην εθνική δικαιοδοσία, δηλαδή στην απόλυτη ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης και ειδικώς του Υπουργείου Ναταλίας μόνον τα πετρελαιοφόρα που είναι χωρητικότητας κάτω των πέντε χιλιάδων τόνων, όπως το συγκεκριμένο.

Άρα, για τον αν κρινόταν, κατ’ έτος, αξιόπλοο ή …αξιόπνιχτο το συγκεκριμένο 42χρονο σκαρί, που ο έξυπνος ιδιοκτήτης του το είχε ανασφάλιστο, ήταν απόλυτη ευθύνη του υπουργείου. Και καλά, οι προηγούμενοι, που ήταν «υπηρέτες του κεφαλαίου», ήταν μέσα στην «ιδεολογία» τους να τα έχουν καλά με τους εφοπλιστές. Ο Δρίτσας και ο Κουρουμπλής της «για πρώτη φορά Αριστεράς» που «δεν χαρίζεται στο κεφάλαιο», γιατί αποδέχονταν τέτοια χαρτιά «αξιοπλοΐας», με εισήγηση υπηρεσιακών παραγόντων, λαδωμένων ή ό,τι άλλο θέλετε, για ένα σκάφος που τα κατάφερε να τρυπήσει μόνο του και να βυθισθεί μέσα σε μισή ώρα;

Ναι, υπάρχουν τεράστιες ευθύνες για την ανέλεγκτη εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας. Που ασφαλώς βαρύνουν και τον Κουρουμπλή. Οι μεγαλύτερες όμως ευθύνες του αναφέρονται στην αρχική αιτία του κακού. Για το πώς το συγκεκριμένο, αλλά και πολλά άλλα σαπάκια «δεξαμενόπλοια», χωρίς διπλά κήτη, από αυτά που εφοδιάζουν καθημερινώς τα νησιά μας με καύσιμα, διαθέτουν, πιστοποιητικά «αξιοπλοΐας», ανάγνωθι πιστοποιητικά… αναξιοπιστίας του υπουργείου. Αλλά δεν περιμένω να έχει την ευαισθησία κανενός Μαυρογιαλούρου και να παραιτηθεί.

Έχει τον Τσίπρα. Τι να την κάνει και την… τσίπα;

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου