Ευτυχώς που… λιγοστεύουμε !

ευτυχώς-που-λιγοστεύουμε-574913

Αν υπάρχει μια ελπίδα για το αύριο αυτού του τόπου, αυτή είναι ταυτισμένη με το …λάθος. Να αποδειχθεί δηλαδή ότι, για μια ακόμη φορά, «πέφτουν έξω» οι εκτιμήσεις των τεχνοκρατών του ΔΝΤ. Ότι είναι έκτος πραγματικότητας τα «σενάρια» για το μέλλον, που περιλαμβάνονται στις δυο εκθέσεις των ειδικών, τα όποια εξετάζει αυτή την ώρα η διοίκηση του Ταμείου, προκειμένου να καθορίσει την τελική της θέση απέναντι στο «ελληνικό πρόβλημα».

Και τα δυο σενάρια, που έχουν τη σφραγίδα του Τόμσεν και της Βελκουλέσκου, είναι το ένα χειρότερο από το άλλο. Στο «καλό», το πλέον αισιόδοξο «σενάριο», θα χρειασθεί να φθάσουμε ως το σωτήριον έτος 2040 για να επιστρέψουμε στα επίπεδα διαβίωσης που είχαμε το 2009, πριν δηλαδή ο Γιώργος Παπανδρέου καλέσει το ΔΝΤ να αναλάβει την σωτηρία μας. Να φθάσουμε δηλαδή στο 77% του μέσου όρου των άλλων χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο άλλο, το χειρότερο «σενάριο», εκείνο που θα ατυχούμε θα είναι να προσεγγίσουμε μόλις το 66% του επιπέδου διαβίωσης των υπολοίπων Ευρωπαίων. Είναι μια εκτίμηση που ξεκινά από την παραδοχή ότι δεν θα μπορέσουμε να επιτύχουμε ρυθμούς ανάπτυξης πολύ μεγαλύτερους από το 1% ετησίως. Όταν ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης, για την υπόλοιπη Ένωση, θα τρέχει με ποσοστό πάνω από 1,3%.

Σημειώστε και μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: Τα πράγματα θα ήταν ακόμη χειρότερα, αν οι αναλυτές του ΔΝΤ δεν έβαζαν στις εκτιμήσεις τους μια ειδική παράμετρο. Και ποια είναι αυτή; Η προοπτική, ως το 2040, η ελληνική κοινωνία, λόγω μειώσεως των γεννήσεων, έναντι των θανάτων, αλλά και λόγω της συνεχιζόμενης μετανάστευσης των νέων, θα έχει συρρικνωθεί αισθητώς. Θα αποφύγουμε δηλαδή τα χειρότερα επειδή τελικώς θα μοιραζόμαστε την «πίτα» του Ακαθαρίστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ), λιγότεροι Έλληνες από όσους την μοιράζονται σήμερα. Δηλαδή, για να ξαναθυμηθώ τον Μποστ:

Έρχονται καλυτέρων ημερών

δι’ Ανεργίτσαν και δια Πειναλέων

μειουμένων των κορών και αγορών

Δεν θα θέλει η Μαμά-Ελλάς

επιπλέον φασολάς

κε άλλων άφθονων τροφών

λόγο ολίγων μασελών.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου