Αυξάνουν οι ανησυχίες για το εμπορευματικό

αυξάνουν-οι-ανησυχίες-για-το-εμπορευμ-403606

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν αλλάξουμε τακτική, στη γειτονική Λάρισα θα ολοκληρώσουν τον επίμαχο σχεδιασμό, θα εξασφαλίσουν τους πόρους και εμείς εδώ θα συνεχίζουμε να τρωγόμαστε

Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος από τους δύο βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, που διαβεβαίωσαν ότι το υπουργείο Υποδομών αποφασίζει για το θέμα του Εμπορευματικό Κέντρου Θεσσαλίας, κινήθηκε ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός, ο οποίος όταν ρωτήθηκε χθες από τους δημοσιογράφους, αν έχει κάποια επίσημη ή έστω ανεπίσημη ενημέρωση για το συγκεκριμένο ζήτημα, δήλωσε άγνοια και κράτησε αποστάσεις σε ότι αφορά στη χωροθέτηση της εν λόγω υποδομής. Ωστόσο αυτό που προκάλεσε επιπρόσθετη ανησυχία ήταν η αποστροφή του ότι, «η περιφέρεια Θεσσαλίας θα στηρίξει τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, εφόσον διασφαλίζεται ότι θα είναι μια βιώσιμη υποδομή, η οποία θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής».

Ούτε το ρυθμιστικό σχέδιο του Βόλου που προβλέπει από το 2003 την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή του Βελεστίνου (λόγω της γειτνίασης της με το εθνικό οδικό δίκτυο, το σιδηροδρομικό δίκτυο, το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και του λιμάνι του Βόλου), ούτε η βασική προϋπόθεση για την κατασκευή εμπορευματικών κέντρων κοντά σε λιμενικές υποδομές, όπως ισχύει για τα αντίστοιχα κέντρα της Θεσσαλονίκης και τη Αλεξανδρούπολης που βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού, αποτελούν για τον περιφερειάρχη καθοριστικούς παράγοντες αναφορικά στη χωροθέτηση του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλίας, εντός των διοικητικών ορίων της Μαγνησίας.

Ο ίδιος προσεγγίζει το θέμα υπό ένα στενό οικονομικό και τεχνοκρατικό πρίσμα, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η διασφάλιση του στόχου για βιωσιμότητα του επίμαχου σχεδιασμού και για τη συμβολή του στη οικονομική ανάπτυξη της περιφέρειας, στον μέγιστο βαθμό. Με αυτά τα δεδομένα, η πρόβλεψη για δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Βελεστίνο, βάσει του ρυθμιστικού σχεδίου του δήμου Βόλου, δεν θα έχει σημασία, αν υπάρξει μελέτη βιωσιμότητας που θα δείχνει ότι η συγκεκριμένη υποδομή μπορεί να λειτουργήσει πιο αποδοτικά στη γειτονική Λάρισα. Εκεί εξάλλου υπάρχει μια προεργασία, έστω και σε εξωθεσμικό επίπεδο, με απώτερο στόχο να επωφεληθεί ο γειτονικός νομός από κάθε αναπτυξιακή προοπτική.

Στο Βόλο και τη Μαγνησία έχει ανοίξει ήδη ένα μέτωπο αντιπαράθεσης ανάμεσα σε αυτούς που αποκάλυψαν τον κίνδυνο να χαθεί για την περιοχή μας το Εμπορευματικό Κέντρο και σε αυτούς που θεωρούν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, επειδή το υπουργείο θα λάβει τις τελικές αποφάσεις. Μάλιστα χρεώνουν στους πρώτους μικροκομματικές σκοπιμότητες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν αλλάξουμε τακτική, στη γειτονική Λάρισα θα ολοκληρώσουν τον επίμαχο σχεδιασμό, θα εξασφαλίσουν τους πόρους για την ανέγερση του εμπορευματικού κέντρου, θα γίνουν τα εγκαίνιά του και εμείς εδώ θα συνεχίζουμε να τρωγόμαστε …

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου