Ακατανόητες αποφάσεις που πλήττουν την εκπαίδευση

ακατανόητες-αποφάσεις-που-πλήττουν-τ-427280

Η αναστάτωση που έχει προκαλέσει η επίμαχη απόφαση είναι μεγάλη, ωστόσο υπάρχει ακόμη το χρονικό περιθώριο για να γίνουν οι απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις

Στα απανωτά χτυπήματα που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, έρχεται να προστεθεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών των ΕΠΑΛ και μάλιστα μόνο με τη χρήση των κωδικών των γονιών τους στο TAXIS. Σαν να μην έφτανε δηλαδή η απαξίωση των επαγγελματικών λυκείων με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις καταργήσεις ειδικοτήτων, η λειτουργία των σχολικών μονάδων σε παλιές και ασυντήρητες υποδομές και η έλλειψη καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, ο τομέας της επαγγελματικής εκπαίδευσης βρίσκεται ξανά στο στόχαστρο ακατανόητων αποφάσεων, οι οποίες μπορούν να έχουν ένα και μόνο αποτέλεσμα: την αποδυνάμωση των ΕΠΑΛ από μαθητικό δυναμικό.

Κι αυτό γιατί οι γονείς των μαθητών που καλούνται να εγγράψουν τα παιδιά τους όχι μόνο από το γυμνάσιο στο λύκειο, αλλά ακόμη και από τη μια τάξη των ΕΠΑΛ στην επόμενη, θα βρεθούν από την προσεχή Δευτέρα μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, που για τους περισσότερους θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα ως προς τις εγγραφές των μαθητών στα επαγγελματικά λύκεια. Ήδη καταγράφεται έντονη απροθυμία από την πλευρά των γονέων να δώσουν τους κωδικούς τους στο TAXIS και να εγγράψουν τα παιδιά τους στα ΕΠΑΛ, ενώ ακόμη και η επικοινωνία με αρκετούς γονείς είναι δύσκολη αυτή την περίοδο, καθώς αρκετές οικογένειες -κυρίως σε αγροτικές περιοχές- απασχολούνται σε εργασίες μακριά από τον τόπο τους.

Έως και 30% μπορεί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών που θα εγγραφούν φέτος στα ΕΠΑΛ η επίμαχη αλλαγή, σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων εκπαιδευτικών. Και να σκεφτεί κανείς ότι τον περασμένο Μάρτιο ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης, αναδείκνυε από το συνέδριο για την επαγγελματική εκπαίδευση στο πρότυπο σχολικό συγκρότημα του ΕΠΑΛ Βελεστίνου, τον ρόλο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου του για την επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών. Τότε ο υφυπουργός είχε τονίσει ότι θα ενισχυθεί ο θεσμός των ΕΠΑΛ έτσι ώστε να τον επιλέγουν περισσότεροι μαθητές και να έχουν καλύτερες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης.

Τρεις μήνες μετά από αυτές τις δηλώσεις, το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει τον τρόπο εγγραφής μόνο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και αναγκάζει τους γονείς τους να κάνουν χρήση των κωδικών που χρησιμοποιούν όταν υποβάλουν τις φορολογικές τους δηλώσεις ή όταν κάνουν διάφορες συναλλαγές με το Υπουργείο Οικονομικών. Η αναστάτωση που έχει προκαλέσει η επίμαχη απόφαση είναι μεγάλη, ωστόσο υπάρχει ακόμη το χρονικό περιθώριο για να γίνουν οι απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις. Είναι στο χέρι του υπουργείου να αποδείξει αν όντως θεωρεί την επαγγελματική εκπαίδευση σημαντικό θεσμό για το μέλλον της νεολαίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου